Dariusz Matecki: "Sowieckie pomniki powinny zniknąć!" Rozpoczęło się zbieranie podpisów
Dariusz Matecki: "Sowieckie pomniki powinny zniknąć!" Rozpoczęło się zbieranie podpisów
Data publikacji: 30 marca 2022 r. 14:06
Ostatnia aktualizacja: 31 marca 2022 r. 23:41
Dariusz Matecki zwraca uwagę na to, że Rosjanie popełniają na Ukraińcach takie same zbrodnie jak te, których dopuszczali się na Polakach. Fot. Ryszard Pakieser
Dariusz Matecki, lider Solidarnej Polski w województwie zachodniopomorskim i radny miejski Szczecina, apeluje do prezydenta Piotra Krzystka o usunięcie pomników, jakie pozostawili w naszym mieście komuniści. Związane ze środowiskiem konserwatywnym Ośrodek Monitorowania Antypolonizmu oraz Fundacja Patriotyczna im. Pileckiego rozpoczęły zbieranie podpisów w tej sprawie. Pierwsze podpisy złożyli ludzie, którzy angażowali się w walkę z komunistami, gdy ci jeszcze rządzili naszym krajem.
- Prezydent Piotr Krzystek odrzucił apel radnych PiS w tej sprawie, a zatem jeśli nie podobała mu się inicjatywa polityczna, to może przychylniej spojrzy na inicjatywę obywatelską - mówi Matecki. - Symboliczne jest to, że pod naszym apelem podpisały się osoby znane ze swojego sprzeciwu wobec komunizmu, na przykład Romuald Chudzik, Waldemar Brygman, Bolesław Potocki. Zbierzemy wystarczającą liczbę podpisów przed najbliższą sesją Rady Miasta.
Apel dotyczy trzech obiektów: pomnika Braterstwa Broni i pomnika Uczestników Wielkiej Wojny Ojczyźnianej na Cmentarzu Centralnym oraz pomnika "Poległym w Walkach o Wyzwolenia Dąbia" w Dąbiu.
- Dekomunizacja musi zostać dokończona - uważa Bartłomiej Ilcewicz z Fundacji Patriotycznej im. Pileckiego. - Nie mogą pozostawać relikty dawnych okrutnych, brutalnych i brunatnych czasów sowieckich
Dla autorów tej inicjatywy kluczowe jest to, co dzieje się teraz na Ukrainie. A tam Rosja pokazuje swoje prawdziwe, czyli zbrodnicze oblicze - które my, Polacy, doskonale znamy.
Więcej na ten temat w czwartkowym „Kurierze Szczecińskim” i eKurierze z 31 marca 2022 r.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Romek
2022-04-01 16:05:54
Dlaczego Zieloni szykają kwater dla uchodzców u kogoś a nie udostępnią u siebie lub u aktorów i artystów? Samemu trzeba dać przykład
jajcarz!!
2022-03-31 23:26:30
Panie od bucików zajmij się GS24 i kolesiami z innych e-wydań którzy blokują dostęp do swych stron!! Dzięki temu POPIERAJĄ MORDERSTWA żołdaków Putina odcinając nas od wiadomości!! Kasiora jest im potrzebna, bo musisz podać im swe dane osobowe!! Mało im kasiory z reklam i ciasteczek po bokach wyskakujących!!
Do - @ Jacek
2022-03-31 21:36:56
Cos w tym wpisie jest...Dodalbym jeszcze szczecinskiego posla L. Dobrzynskiego ( to taki posel co siedzi w Sejmie w ostatnim rzedzie i do Pana Prezesa "boi sie po-dejsc"...?/!
Leszek
2022-03-31 16:51:15
To niech zapłaci za to z własnych pieniędzy a nie ze środków publicznych. Jest wiele potrzeb w tym mieście a każdy grosz się liczy.
@Jacek
2022-03-31 12:38:22
Dane nieaktalne, Rosjanie dali gaz za Euro
Jacek
2022-03-31 11:56:56
Przecież nic nie stoi na przeszkodzie by Rosjanie stawiali sobie pomniki Czerwonej Armii i Lenina u siebie, miłośnicy takich pomników mogą podziwiać je w Rosji skoro ich tam tak ciągnie. Tu jest Polska , która walczyła na wszystkich z nazistami na wszystkich frontach 2 Wojny Światowej od pierwszego dnia 1939. Z kim walczył ZSRR przed 22 czerwca 1941? Z demokracją u boku nazistów Hitlera. Teraz też się przyjaźnią i chcą płacić w rublach za gaz.
XYZ
2022-03-31 11:35:10
Burzyc bez pytania! nie sluchac ujadania pomiotow komunistycznych .
@Historia
2022-03-31 11:11:07
To tyko wybrane fragmety, tyko Polacy byli zawsze nieskazitelni, sprawiedliwi, pokojowo nastawieni i dobrzy dla wszystkich .
Historia
2022-03-31 10:15:19
Rosjanie w 1939 byli sojusznikami Hitlera, napadli na Polskę, Finlandię i inne kraje. Potem dostrczali Niemcom paliwo by mogli napasć na Francję, Belgię i Holandię.
Swojak
2022-03-31 10:00:56
Z głową u pana Mateckiego coraz gorzej... A co ten pan powie jak Rosjanie zaczną rozbierać u siebie pomniki związane z polską historią? A jest tych pomników dużo, aż do Kamczatki...
Szczecin
2022-03-31 09:53:24
Nie Stettin a Szczecin to ustalono po II Wojnie, to decyzja Stalina, Rosjanie walczyli aby Pan Matecki teraz niszczyl ich pomniki,
Drożyzna i bieda
2022-03-31 08:54:32
Panie Matecki,pan naprawdę myśli ,że Ziemia jest PŁASKA ???? Miłego dnia.
ojtamojtam
2022-03-31 07:18:26
Wystarczy że Pan Matecki wyszoruje szczotą z detergentami pomniki i będzie ok, zmyje z nich wszystko i postsowieckie dziedzictwo i ukrywanie pedeofili w KK, tylko żeby nie zapomniał o tych na Jasnych Błoniach
acotam
2022-03-31 07:13:05
postsowieckei pomniki? a leningrady na osiedlu Kaliny ? dar od ZSRR też wyburzycie?
Teraz są ważniejsze tematy, pomniki nie uciekną zdążycie je usunąć, przebudować itd...
@Tymczasem
2022-03-31 01:59:20
Rządy totalnej opozycji gdyby mogły to kupowałyby jeszcze więcej węgla, ropy i gazu od Rosji - Waldek Pawlak 2 miesiące temu znów chciał przedłużać umowę z Gazpromem do 2037 roku... Sprytny rząd Tuska sprzedał większość polskich wagonów do przewozu węgla... zaprzestano inwestycji w nowe pokłady węgla, jego następczyni Kopacz zgodziła się na odejście od protokołu z Kioto i przyjecie skrajnie niekorzystnych dla Polski i Polaków założeń dot. emisji CO2. I tak można długo...
Miś
2022-03-30 23:19:14
Nie. Miasto nie powinno udawać, że o zawsze jest "republikańskie". Szczecin był zsowietyzowany i bolszewicki. Czy teraz miasto ma udawać, że nie byłó komunistyczno ubeckie bo jakiegoś paniusia, który sie nudzi to nagle kłuje w oczęta? Wszystkie etapy miasta powinny być widoczne. To nie Orwell. Ten pan wciąż szaleje z różnymi akcjami bo się nudzi ale to nie powód by wszyscy biegli za jego zachciankami. Pod dywan już nic nie wejdzie!
Kaczelnik
2022-03-30 22:05:18
Niemcy sluchają posłusznie Putina i za gaz będą płacić w rublach. W jakiej walucie płacą lokalnym folksdojczom? Też w rublach
Łukasz nie komuch
2022-03-30 21:57:05
Potomkowie SBków wzburzeni, typowy Szczecin. SLD tu wygrywało, tfu
były z PIS-u
2022-03-30 21:22:11
PISiornia z pianą na ustach zawłaszczyła sobie pojęcie patriotyzmu , sami służąc ruskim poprzez wprowadzanie dyktatury Kaczelnika za które UE nas rozlicza , a karzeł żoliborski już próbuje sprzedać narrację ,że UE nie jest nam potrzebna i prosić się nie zamierza ,A WYSTARCZY WYSTĄPIĆ O URUCHOMIENIE KASY , ale duma kurdupla nie pozwala....Takiego "wuja" wybraliście !
Tymczasem
2022-03-30 20:59:21
Rząd PiS i Solidarnej Polski do której należy Matecki wciąż konsekwentnie od wielu lat kupuje od Rosji ropę, gaz i węgiel.
FIGO
2022-03-30 20:56:33
RUSKI to ruski nigdy się nie zmieni .Stalin otumanił Trumana przy spolegliwej postawie Czercilla , a MY POLACY braliśmy w d..ę przez takich samych głupków jak Tuskowcy i przybłędy ze złodziejskiego PSL-u . Dzisiaj nadal Lemingi lubią komfortowe życie, aby tylko im żyło się spokojnie oczywiście cudzym kosztem. Siedzi taki " mundry pierdzistołek" i trzepie te swoje algorytmy. Jak trzeba wymienić uszczelkę w kranie - jest już bezradny. To samo w historii . Ignoranci wyszkoleni przez kacapów. Tfu !
Efekt Tuska
2022-03-30 20:52:55
Tusk pojechał na Węgry pomoc obalić Orbana przez opozycję w wyborach. Orban powiedział że efekt Tuska oznacza że opozycja przerżnie wybory. No i stało się sondaże Orbana rosną. Tak więc niech Matecki usuwa sowieckie pomniki a Tuskowcy niech ich bronią jak praworządności. Efekt Tuska to będą przerżnięte wybory w Polsce i w regionie PO
Deklerykalizacja
2022-03-30 20:47:09
A ja domagam się usunięcia ze Szczecina pomników Wojtyły i Kaczyńskiego. Pierwszy krył kościelnych pedofilów, drugi nie miał nic wspólnego ze Szczecinem.
Alex
2022-03-30 20:32:36
Czy pan Matecki powie nam jakie wpływy do budżetu Szczecina zapewni usunięcie tych pomników?
@Piotr
2022-03-30 20:29:27
Historii zmienić nie można - wy próbowaliście ale ponieśliście porażkę - tu nie chodzi o zmianę historii ale o zaprzestanie gloryfikowania fikcji - urojonego braterstwa broni czy wyzwalania przez zniewalanie...
Groby krasnoarmiejców należy umieścić tuż obok ich aliantów (od czasów Rapallo) czyli Niemców.
PS nic nie poradzę że mi tryzub kojarzy się z SS Galizien...
PS1 a co wam przeszkadza muzeum Polaków ratujących Żydów?
Piotr
2022-03-30 19:40:52
A historie też zmienisz ? Co Ci przeszkadzają te grzebienie na cmentarzu.
Pokomuna
2022-03-30 18:15:24
Oburzona...
Czekamy !!
2022-03-30 18:13:34
Matecki , jak jego "guru" Zbigniew Zero Ziobro NA ŚMIETNIK HISTORII , ale wcześniej proces przed niezawisłym sądem RP !!!
krotko
2022-03-30 18:03:05
Ich dziadowie i ojcowie wyzwalali polsze na sowieckch tankach w smierdzacych walonkach,Nastepnie zasilali bezpieke z wraz z goralami z wzgorz golan,zostawali sedziami po roznych trzy miesiecznych duraczowkach,Agenci NKWD bierut i rozne bermany robiliz nich profesorow, Teraz ich nastepcy bronia ''dorobku'' dziadow, Pomniki do natychmiastowego wyburzenia!
toto
2022-03-30 17:45:52
popieram Pana historia
Ja tylko zapytam
2022-03-30 17:39:04
Matecki fotografuje się ze starymi ludźmi, dla niego obcy, czy nie ma przodków?
O.K. 2010
2022-03-30 17:37:38
Panie Matecki to Pan powinien zniknąć z tego miasta, a nie pomniki.
mdm
2022-03-30 17:24:02
A z pomnikami Kaczyńskiego?
Informacja potrzebna
2022-03-30 17:14:41
Panie Matecki, jak tam film ze Stoczni Szczecińskiej? Z niedoszłym prezydentem Szczecina? Mógłbym prosić o rozliczenie się z funduszy? I jeszcze ta podróż poślubna na Dominikanę też powinna być wyjaśniona. Która instytucja państwowa sypnęła groszem?
Postara się pan? Bo ludzie czekają.
historia
2022-03-30 16:58:44
Pomnik Lewinskiego powinien zostać nagłośniony jako przypadek w latach jego budowy czyli 60tych,obejście zalecanych wówczas symboli przez władze PRLu.Jest to chyba jedyny w Polsce taki przypadek gdzie symbole czyli skrzydła przypominają tych którzy zawsze zwyciężali armie wschodu w tym rosyjską. To że mamy taki wyjątkowy Pomnik to proszę to upublicznić .
poldek
2022-03-30 16:58:03
Panie Matecki a może zamiast niszczyć jakieś pomniki tak może zbudować chodniki dla pieszych np. przy ul. Kanał Parnicki gdzie starsi ludzie idą środkiem drogi bo pobocza brak???!!!
klemens
2022-03-30 16:56:54
a jak tam przodkowie Mateckiego ? Nie wymagają dekomunizacji ? Żyli i kształcili się w PRL , więc trza ich zdekomunizować .
@olo
2022-03-30 16:51:00
Pelna zgoda.Najwyzszy czas zrobic porzadek na Powazkach. Ten problem z betonem pomnikowym da sie latwiej rozwiazac,
@itd
2022-03-30 16:39:19
a ty skąd spadłeś? ..autochton jesteś? /poszukaj w słowniku/
Uuuhahahaha..
2022-03-30 16:36:12
przedstawiciel "partii" windy. Jak zjadą się kiedyś wszyscy do ZUS'u w Szczecinie to jedną windą wjadą do góry. Wszyscy się zmieszczą. Równie dobrze lump z dzielnicy stanąłby.. jego też zawsze kilku kumpli lubi.. szczególnie jak znajdzie 10zeta.
Arek
2022-03-30 15:51:04
Może się tak weźmiesz za ruski ordo iuris!!!?
Jan Nowak
2022-03-30 15:46:49
Matecki to nie moja bajka, ale tym razem - MA RACJE. SS-mańskich pomników nie ma, więc na jaką cholerę trzymać ruSSkie???
@Jack
2022-03-30 15:37:17
Matecki jak Sasin i Suski do kupy. Dodałbym jeszcze naszego Dobrzyńskiego (to taki poseł, który w Sejmie siedzi w ostatnim rzędzie i do prezesa nie ma prawa podejść), który znakomicie czyta przekazy dnia i głosuje jak mu każą
Krótko
2022-03-30 15:17:28
Niszczenie pomników to szczyt kretynizmu. To może jarać tylko waldala.
jack
2022-03-30 15:17:02
Matecki jak Sasin i Suski do kupy.
@Helenka
2022-03-30 15:15:18
Nie ten człowiek nic nie tuszował putinowski kłamczuszku. Ale rzeczywiscie agenturę putinowską w kk to trzeba by lawendą wykurzyć do tęczowych bo przylgnęli jak wieprze czerwone sobaki kremlowskie
olo
2022-03-30 15:10:54
Brawo panie Matecki za akcje..Do komunistow i ich nastepcow--grobow nikt nie rusza.To wy grzebaliscie polskich patriotow w dolach jak zwierzeta.Cale Powazki sa za to ustrojone roznymi bierutami,bandytami przebranymi w polskie mundury i w togi sedziowskie i prokuratorskie.To hanba ,ze przez tyle lat tzw wolnej Polski nie zrobiono z tym towarzyswem jeszcze porzadku inie przeniesiono w odludne miejsce,,Najlepsze miejsce to mury Kremla.
zza miedzy
2022-03-30 15:01:32
Matecki= "DÓMA POMOŻA" co za ...... To teraz taki palący problem , nie mamy większych Matołecki ??
paweł
2022-03-30 14:56:00
wywalić ruskie symbole i nazwać pomnik Husarii Polskiej przecież symbolizuje V czyli znak - zwycięstwa i skrzydeł Husarii
zed
2022-03-30 14:53:45
Pomnik Polskiej Husarii to ma być niby sowiecki pomnik? Czy ten Matecki jest normalny?
Helenka
2022-03-30 14:52:19
A co z pomnikiem człowieka, który tuszował pedofilię w kościele katolickim, stającym na Jasnych Błoniach? Czy taki pomnik powinien funkcjonować w przestrzeni publicznej?
tak sobie myślę
2022-03-30 14:45:11
tak sobie myślę ,że po takiej akcji wszystkie nasze na ,, dzikim wschodzie,, zostaną zrównane z ziemią ,a już rozbiórka tego na Centralnym to idiotyzm!! Może jeszcze groby poległych ruskich zaorać bo symbolika??? Ten pomnik przypomina skrzydła Husari i wystarczy zmienić tablice usunąć kacapskie symbole i będzie ok.
do roboty
2022-03-30 14:36:53
skąd się biorą takie mateckie pajace.
itd
2022-03-30 14:34:52
Pomysl popieram chociaz watpie ,ze uda sie to zrealizowac.Szczecin nalezy do czolowki miast zamieszkalych przez bylych ubekow,sbekow roznych trepow LWP po podstawowkach i ich nastepcow . oraz ich rodzin,W takich miastach wygrywaja komunistyczniwybory roznne komunistyczne aparatczykitypu miller,cimoszewicz,arlukowicz. Tutaj dziela sie w wielu domach w wigilie jajeczkiem i spiewaja podmaskowskie wieczera.
Lolek
2022-03-30 14:24:23
Ten pomnik w tle nazwać Huzarii Polskiej i po temacie
Józef
2022-03-30 14:11:31
Będą bronić pomników bo w ich żyłach płynie czerwona krew. Ale odetniemy tlen postkomunistom. Będą musieli się dzielić jajeczkiem w Wigilię przy zasłoniętych oknach bez swoich pomników.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.