Środa, 17 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Ćwierć wieku na straży praw konsumentów w Szczecinie [GALERIA]

Data publikacji: 15 marca 2024 r. 13:36
Ostatnia aktualizacja: 15 marca 2024 r. 13:36
Ćwierć wieku na straży praw konsumentów w Szczecinie
Fot. Ryszard Pakieser  

15 marca to Światowy Dzień Konsumenta. W Szczecinie ta data ma podwójne znaczenie, wszak 25-lecie istnienia obchodzi niezwykle skuteczna instytucja Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Od początku, czyli od 1999 roku na straży praw konsumentów stoi Longina Kaczmarek.

Tylko w ubiegłym roku biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów udzieliło pomocy prawnej ponad 15 tys. szczecinianom - skutecznych rozwiązań swoich spraw szukali tu ci, którzy nie mogli poradzić sobie z nieuczciwymi usługodawcami lub zawarli niekorzystne dla siebie umowy sprzedaży. Miejski Rzecznik Konsumentów walczył z nieuczciwymi organizatorami pokazów, pomagał w sprawach telekomunikacyjnych, sektora energetycznego, zajmował się problemami z zakresu ubezpieczeń czy turystyki. Bronił konsumentów przed wyrachowanymi sprzedawcami, także tymi, którzy handlują w internecie, pomagał rozwiązywać spory z tytułu nieuznanych reklamacji. 

- Z dumą patrzę na osiągnięcia pani rzecznik. Ciężko mówić o prawach konsumenta, nie wspominając o Longinie Kaczmarek. Jej praca na rzecz szczecinian jest na najwyższym poziomie - podkreślał na konferencji w magistracie Łukasz Kadłubowski, zastępca prezydenta Szczecina.

Gośćmi obchodów ćwierćwiecza istnienia biura, kierowanego przez Longinę Kaczmarek, byli przedstawiciele Delegatury UOKiK w Gdańsku i Poznaniu, rzecznicy konsumentów z różnych miast i powiatów Zachodniopomorskiego, przedstawiciele instytucji na co dzień współpracujących z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów: Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Szczecinie, Urzędu Regulacji Energetyki, Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Federacji Konsumentów, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Wydziału Prawa Uniwersytetu Szczecińskiego, Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Szczecinie, komendant Miejski Policji w Szczecinie. ©℗

(kel)

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@prawda
2024-03-15 21:51:55
Nie przesadzaj z komplementami bo to dla niektórych może być dziwne.
PRAWDA
2024-03-15 21:15:11
BRAWO i DZIEKI dla Pani LONGINY Kaczmarek za tak bardzo wytrwale wstawiennictwa w sprawy Szczecinian. Ja NAPRAWDE mialam B. POWAZNA sprawe NIE do wygrania ale Pani Lonia POMOGLA MI i to tak ze strona przeciwna ktora przegrala ( a byl to urzad NIE DO RUSZENIA) Ta Kochana Lonia POMOGLA MI. SA sprawy ze sam Swiety by NIE pomogl co NIE znaczy ze ta osoba NIC NIE robi jak niektorzy pisza. A spouj jeden z drugim sam ruszyc swoje sprawy - to Ci wlosy spadna jak zobaczysz ten gaszcz prawny!
@zieluk
2024-03-15 18:22:15
A no to ma rzecznik, że jest rzecznikiem "konsumentów" a jeśli ktoś płaci np do zbilku czynsz a nie może prowadzić działalności, to jest pokrzywdzonym konsumentem czy nie? Myśl!
zieluk
2024-03-15 16:33:01
Co ma rzecznik do remontów w mieście? Czytacie chociaż te artykuły zanim coś skrobniecie od siebie?
Rzecznik
2024-03-15 15:44:24
Umocowania partyjne ma dobre. Przetrwała tyle zmian ekip...
ano stoi
2024-03-15 15:28:32
Stoi i nic nie robi. Gdzie była pani rzecznik, jak rada miejska uchwalała dyskryminujące przepisy dotyczące abonamentów SPP w Szczecinie? Gdzie była pani rzecznik jak plajtowały firmy na rozkopanej w nieskończoność Wojska Polskiego, a teraz Kolumba i Dworcowej? Dlaczego pani rzecznik nie staje w obronie konsumentów dojonych podwyżkami spółdzielni mieszkaniowych, pod pretekstem inflacji, jakby sami z powodu inflacji mało ucierpieli. 25 lat na stanowisku, a ja dziś się dowiaduje o jej istnieniu

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA