Ostatnie dni na placu budowy węzła Łękno w Szczecinie były bardzo pracowite. Rozebrany został wiadukt przy ul. Pawła Jasienicy, przygotowany został także wykop pod trasę kanalizacji teletechnicznej w al. Wojska Polskiego. Pracami objęta była również sieć wodociągowa na ulicach Fałata i Zaleskiego. Wiele jednak zostało jeszcze do zrobienia.
Węzeł Łękno to jedna z największych i ważniejszych do zrealizowania inwestycji drogowych w tej perspektywie unijnej. Obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz wykonanie poziomowego skrzyżowania przy al. Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
W ostatnim czasie rozebrany został wiadukt przy ul. P. Jasienicy, zrobiono wykop pod kanalizację techniczną w al. Wojska Polskiego. Prowadzone były prace przy sieci wodociągowej na ulicach Fałata i Zaleskiego. Kolejne dni upłyną przy pracach mostowych m.in. przy obiekcie na al. Wojska Polskiego. Budowana będzie kanalizacja deszczowa. Wykonawca zajmie się również uprzątaniem terenu, zwłaszcza w okolicy dawnych działek. Na ukończenie inwestycji ma 24 miesiące od podpisania umowy. Całkowity koszt prac to 128 990 000 zł brutto.
Przedsięwzięcie "Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie" otrzymało dofinansowanie w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Wysokość wsparcia to 730 mln zł.
Natomiast roboty kolejowe objęte zostały dofinansowaniem w ramach projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351” z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Jego wartość wynosi 12 832 309 zł.
(g)
Fot. i film: UM
Na zdjęciu: Zakres prac i rozmiar inwestycji szczególnie dobrze widoczny jest z lotu ptaka.