Zator w ulicach Energetyków i Gdańskiej po zamknięciu częściowo ruchu przez Most Cłowy potęgują zwężenia na samym Moście Pionierów. Tam nie zakończyły się bowiem jeszcze roboty przy wymianie dylatacji. Drogowcy wyłączyli z ruchu prawy pas nitki wyjazdowej i kuerowcy mają do dyspozycji tylko dwa pasy do jazdy w kierunku prawobrzeża.Na przyczółku Mostu Cłowego od ulic Przestrzennej i Eskadrowej policjanci pilnują, by na przeprawę nie wjeżdżały ciężkie pojazdy, w tym TIR-y. Autobusy kursujące do Dąbia z Basenu Górniczego jadą objazdem, skręcając w starą odnogę ul. Eskadrowej.
Wcześniejsza wiadomość:
We wtorkowe popołudnie ul. Gdańska w Szczecinie wygląda jak na zdjęciach. Te zrobiliśmy przed godz. 17. Na wszystkich pasach nitki wyjazdowej z miasta na prawobrzeże sznury aut osobowych i ciężarówek i tkwiące w zatorach autobusy linii pospiesznych. A wszystko z powodu blokady przejazdu przez most Cłowy.
Od poniedziałkowego popołudnia, 30 maja, Most Cłowy nad Regalicą do odwołania został zablokowany dla ruchu w kierunku Dąbia. W kierunku miasta przejezdny pozostaje tylko dla aut o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony i autobusów komunikacji miejskiej jedną nitką. Przeprawa będzie wymagała napraw, ale kiedy ich się doczeka tego jeszcze nie wiadomo. Szczeciński Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego dopiero szykuje się do zlecenia ekspertyzy. Zmotoryzowani tymczasem skazani są na objazdy i tkwienie w korkach.
Jak już informowaliśmy, to przypadkowi wędkarze powiadomili służby drogowe o głośnym huku, który dobiegał spod mostu. Na miejsce zdarzenia wezwano Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, przedstawicieli ZDiTM, funkcjonariuszy policji i rzeczoznawcę w zakresie konstrukcji mostowych. Po analizie powstałych uszkodzeń podjęto decyzję o częściowym zamknięciu mostu, gdyż w czasie oględzin ustalono, że są w jego konstrukcji elementy, które wzbudziły wątpliwości fachowców.
- Awarii uległy stalowe cięgna sprężające umieszczone w opasce żelbetowej, jaka wykonana była pomiędzy belkami. Zniszczeniu uległa część cięgien w przęśle od strony centrum, pasmo po stronie południowej. Dodatkowo stwierdzono zarysowania poprzecznicy i pęknięcie opaski żelbetowej - tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM. - Zlecimy wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej przegląd szczegółowy, określający rozmiar awarii i uszkodzeń konstrukcji, który będzie podstawą ekspertyzy wraz z programem naprawczym. Nie możemy jednoznacznie podać informacji kiedy nastąpi naprawa i otwarcie obiektu dla ruchu. Nie wykluczamy, że powodem zaistniałej sytuacji mógł być przeładowany pojazd ciężarowy - dodaje H. Pieczyńska.
Więcej informacji w „Kurierze Szczecińskim" i w e-wydaniu z 1 czerwca 2016 r.
Tekst i Fot. Mirosław WINCONEK
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Woznica
2016-06-02 09:41:57
Dyr, dyr, dym /czołowy inżynier ruchu/ jeszcze w zditm może teraz powiedzieć: "co wy ludziska chceta ode mnie, jakie tam korki. Mrugające
tablicki pokazą wam jak jechać. Cy były drogie ? A jakze.
Przecies są niezbędne! Ułatwiają zycie kierującym."
- A ja woznica stojąc w gigantycznym korku myślę sobie: "jak to dobrze, że
mądrzy urzędnicy i inżynierowie dbają o mój komfort jazdy ... furmanką do UE."
Arek
2016-06-01 15:35:17
Zamiast zasypywać przejście podziemne na Wyzwolenia czy budować ścieżki rowerowe dla rowerzystów których nie widać nasi nieudaczni włodarze lepiej zajęliby się budową nowej przeprawy przez Regalicę po której każdego dnia przemieszczają się dziesiątki tysięcy ludzi. W końcu każdy wiedział że Cłowy ma 54 lata, był już uszkodzony i szlag go trrafi !!! Idąc retoryką naszych urzędników pewnie wymyślą zasypanie Regalicy i budowę grobli oczywiście ze ścieżką rowerową. Projekt wykona oczywiście dyżurny projektant spec korkowania miasta.
taki tam
2016-06-01 14:53:13
Jeśli jest tak jak pisza czytelnicy to zadam proste pytanie po co tam most o większej wytrzymałości? Do Dąbia nie ma wjazdu od tej strony bo na Płoni jest most dla pojazdów do 20 t. Z portu jest wyjazd przez Most Pionierów. Tylko problem w tym że my Polacy wiemy lepiej i w nosie mamy zakazy. Prawdą jest że gdy na moście znajdzie sie na raz kilka pojazdów to siły działają inaczej niż gdy jakaś gnida wjeżdża pełnym pędem na most z ładunkiem np 50t.I nic do tego nie ma ZDiTM czy UM to nasza Polaków głupota sprawia nam najwięcej kłopotu.
Gość
2016-06-01 11:21:38
Mieszkańcy Prawobrzeża - zgadzam się z opinią Państwa całkowicie !!!
Dodam tylko jeszcze to, że już niedługo może być kolejne utrudnienie
związane z dotychczasową eksploatacją "fachowców" z ZDiTM tego co wybudowali nasi ojcowie !!!
Czy nikt nie widzi, że dylatacje na Trasie Zamkowej są w stanie przedawaryjnym ?
Pani Hania
2016-06-01 09:53:50
Nie wykluczamy, że powodem zaistniałej sytuacji mógł być przeładowany pojazd ciężarowy - dodaje H. Pieczyńska.---jeżeli to jest prawdziwa wypowiedź tej pani, to czas aby ta pani do garów została odesłana. A może nie do garów też nie, gdyż może naważyć czegoś niejadalnego!
Gdyby ta pani miała minimum wiadomości o budowie mostów/wiaduktów, to by wiedziała że każda tego typu budowla, posiada "zapas" bezpieczeństwa.
Po tej wypowiedzi, ewidentnie widać kto tak faktycznie odpowiada za budowanie dróg/mostów/wiaduktów!
Krzysztof Zbigniew
2016-06-01 09:18:11
@ Mario
Nie było żadnego mostu Police-Święta. Przed wojną działała tam przeprawa promowa.
aga
2016-06-01 08:15:35
Nie ma jeszcze ekspertyzy, a już wiadomo, że ewentualnie most grozi zawaleniem tylko w części (kierunek z centrum do Dąbia. Drugie pasmo jest bezpieczne! Logika beztroskiego idioty zapewne...
Mario
2016-06-01 03:24:56
Miasto chcace byc rozwojowa aglomeracja ma tylko 2 wjazdy i to oddalone dosc sporo od siebie :) A za niemca byy 4 mosty na odrze i 3 na regalicy a ruch samochodow i innych pojazdow z 10 razy mniejszy :)
A i dodam jeszcze ze za niemca byl most Police Swieta i jeszcze mozna znalesc filary tego mostu!!!!!!
pytacz
2016-05-31 22:51:23
Cytat: "Nie wykluczamy, że powodem zaistniałej sytuacji mógł być przeładowany pojazd ciężarowy - dodaje H. Pieczyńska." Następna "niedorzeczniczka" robi z siebie.... szkoda pisać, kogo. Proszę mi powiedzieć, pani "niedorzeczniczko", czy, gdyby na moście znalazły się w jednym czasie np. dwa, trzy lub cztery ciągniki siodłowe z ładunkiem, czy most by się zawalił?
czyt
2016-05-31 22:28:36
Ta przeprawa drogowa jest od wielu lat przestarzała. Dopuszczalne obciążenie 30ton na takiej drodze - śmiech na sali. Już dawno ten rupieć powinien być rozebrany, a w jego miejsce powinna powstać nowoczesny most. Jak długo miasto będzie marnować nasze pieniądze na pudrowanie tego trupa!!!
Robik
2016-05-31 17:55:27
A na Moście Pionierów jeszcze robią?
M@rek
2016-05-31 17:07:04
Ja sie pytam co politycy zrobili zeby wreszczie powstala przeprawa ( obecnie tylko tunel wchodzi w gre) Police _ Święta ???? Bez tego przy kazdej awarii bedzie komunikacyjny kaaklizm. Ciekaw jestem czy ktokolwiek, kiedykolwiek zrobil analize jaki % pojazdow wyjezdzajacych ze Szczecina kieruje sie w strone Goleniowa, Swinoujscia i Koszalina.
Mieszkańcy Prawobżerza
2016-05-31 16:28:30
Dość już bredzenia o moście Kłodnym i drukownia banerów Floatin Garden!
Trzeba zejść na ziemię i remontować porządnie to co zostawiły poprzednie pokolenia !
Boję się ,że zgodnie z hasłem , że inaczej się nie da , po zasypaniu podziemnego przejścia na Wyzwolenia będziemy w poprzek Regalicy sypać groble.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.