Rozsypujące się od lat płyty i krawężniki na chodniku i peronach tramwajów linii 1 i 9 na pętli Głębokie wreszcie znikają. Trwają tam właśnie roboty przy zrywaniu starej, skruszałej nawierzchni i układaniu nowej, na której pasażerowie nie będą już narażeni na skręcenie czy złamanie nogi.
Roboty brukarskie wykonuje firma LJ Drogan. Jest ona podwykonawcą sporej liczby takich prac, zatrudnianą przez spółkę Strabag, z którą ZDiTM zawarł umowę na całoroczne usługi w zakresie utrzymania bieżącego miejskich dróg. Bez przeszkód, po wymianie starych płyt i krawężników na nowe, piesi będą mogli pokonywać chodniki z końcem kwietnia.
W minionym tygodniu zakończyły się tam - tyle, że nieco dalej - wzdłuż ul. Zegadłowicza do ul. Kąpieliskowej prace przy wymianie na całej długości nowe płyt w chodniku po stronie jeziora Głębokie, w bezpośrednim sąsiedztwie kąpieliska. Wymienione zostały również w części krawężniki wzdłuż odcinka jezdni ul. Zegadłowicza po przeciwnej stronie jeziora, bo te też były już zdegradowane, a część po prostu obsunęła się wraz z ziemią z przyległej skarpy. Te roboty brukarskie również jako podwykonawca Strabagu wykonywała spółka LJ Drogan. ©℗
(MIR)
Fot.: Mirosław WINCONEK