Środa, 27 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Chętni są, miejsc brak. Nostalgicznie i w tłoku [GALERIA]

Data publikacji: 15 lipca 2022 r. 12:26
Ostatnia aktualizacja: 15 lipca 2022 r. 14:07
Chętni są, miejsc brak. Nostalgicznie i w tłoku
 

Poznań, Kraków, Warszawa i wiele innych miast mają bogatą ofertę linii turystycznych. Po ulicach kursują zabytkowe autobusy i tramwaje. Szczecin też ma taką ofertę, ale – delikatnie mówiąc – jest ona skromna. W wakacyjne niedziele kursują na zmianę dwa tramwaje z lat 50. ub. w. Niestety, nie wszyscy chętni mogą się dostać do wagonu, a ci, którym ta sztuka się uda, narzekają na ścisk.

– Kolejny weekend pokazał, że zainteresowanie linią turystyczną jest ogromne. W ubiegłą niedzielę zabytkowym tramwajem podróżowało ponad 250 osób – przyznaje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM Szczecin.

Mimo że w tym roku zwiększono liczbę kursów, nadal nie wszyscy zainteresowani mogą odbyć sentymentalną przejażdżkę. W Szczecinie, w przeciwieństwie do innych miast, zainteresowanie władz zabytkowym taborem jest praktycznie zerowe. A szkoda, bo to doskonała forma promocji. O tym przekonać się można w wielu miastach nie tylko w Polsce.

Tramwajowa linia turystyczna „0” na szczecińskich torach pojawiła się w 2001 r. Była wtedy obsługiwana m.in. poniemieckim wagonem Bremen z 1926 r., który trafił do Muzeum Techniki i Komunikacji, gdzie stał się nieruchomym eksponatem. Podobnie jak autobus Jelcz „Ogórek”, który też, będąc na stanie Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, cieszył szczecinian i turystów, a po przekroczeniu bram muzeum przy ul. Niemierzyńskiej został unieruchomiony.

Obecnie linia turystyczna kursuje z pętli przy ul. Potulickiej do ul. Szafera, a pasażerowie przejeżdżają m.in. obok filharmonii, katedry i Wałów Chrobrego. Niestety, warunki podróżowania dalekie są od komfortowej jazdy. Wiele osób odchodzi z kwitkiem, a część pasażerów, ze względu na ścisk, wysiada już po kilku przystankach. Linia kursować będzie do 28 sierpnia. Cena biletu normalnego to 3,50 zł, ulgowego 2,50 zł. Sprzedaż biletów odbywa się bezpośrednio w pojazdach u konduktorów. ©℗

Tekst i fot. Tomasz TOKARZEWSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@mks
2022-07-15 23:42:13
Przyczepę czynną ma tylko "automat" czyli wagon silnikowy, który jeździł do 1996 roku, a jest ona od ponad roku w remoncie. Te dwa silniki które jeżdżą w obecne wakacje nie mają w ogóle na dzisiaj doczep. No jedna "się robi" z wagonu silnikowego od wielu lat ale nie wiem czy kiedyś będzie gotowa. Miastu w ogóle nie zależy na wagonach historycznych. 102-ki nie ma, GT6 nie ma. O innych modelach, które jeździły w Szczecinie nie wspominając. Tacy włodarze.
Autobusy zabytkowe
2022-07-15 21:31:42
Warto zauważyć, że Szczecin posiada kilka czynnych autobusów zabytkowych. Znajdują się one w rękach prywatnych oraz w Szczecińskim Towarzystwie Miłośników Komunikacji Miejskiej.
mks
2022-07-15 13:24:47
W ubiegłą niedzielę był luz że wszyscy mogli siedzieć ! Może pierwszy kurs puścić z przyczepą?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA