Rok temu, dzięki prowadzonej na Facebooku akcji, aż 3,5 tysiąca osób opowiedziało się za utworzeniem lotniczego połączenia Szczecin – Sztokholm Skavsta. Inicjatywę wsparło szczecińskie lotnisko, które przekazało petycję przedstawicielom linii: Norwegian, Ryanair, SAS i WizzAir. Nic to jednak nie dało, ale organizator ubiegłorocznej zbiórki podpisów nie odpuszcza…
– Jestem organizatorem zbiórki podpisów w sprawie połączenia lotniczego Szczecin – Sztokholm – przypomina Adrian Bornowski. – Było o tym dość głośno. Były też zapewnienia, że dalej w tym kierunku będzie się coś działo, a tu cisza. Oficjalnie w samym Sztokholmie jest nas z Zachodniopomorskiego ponad 7 tysięcy osób. Mieszkam w Sztokholmie i jak wiadomo czasami trzeba zajrzeć w stare strony. Niestety, połączenie to droga przez mękę – około 19 godzin. Mamy lotnisko pod nosem i od ponad 30 lat walczy ono o połączenie ze stolicą Szwecji i takiego nie ma. W tamtym roku zebrałem sporo podpisów, przekazałem je na ręce rzecznika lotniska pana Domagalskiego, ten rozesłał to do linii lotniczych… Były zapewnienia ze strony Ryanaira, który jako jedyny był zainteresowany połączeniem, że w tym roku takie będzie. Niestety na zapewnieniach się skończyło… Zainteresowanie wśród pasażerów jest duże, a linie lotnicze nie są zainteresowane.
Petycję w sprawie połączenia stolicy Pomorza Zachodniego z lotniskiem Sztokholm Skavsta podpisało w zeszłym roku 3,5 tysiąca osób, głównie Polaków mieszkających w Szwecji. Spółka Port Lotniczy Szczecin-Goleniów przekazała ją wtedy przewoźnikom.
– Raz jeszcze pragnę podziękować panu Adrianowi za bardzo cenną inicjatywę związaną z uruchomieniem połączenia do Sztokholmu – mówi Krzysztof Domagalski, rzecznik szczecińskiego lotniska. – Mogę zapewnić, że Port Lotniczy Szczecin-Goleniów podczas rozmów z liniami lotniczymi na temat potencjału na trasie Szczecin – Sztokholm – Szczecin wielokrotnie posiłkował się informacjami pozyskanymi podczas akcji organizowanych m.in. przez pana Bornowskiego. Przedstawialiśmy również wiele innych materiałów dokumentujących potencjał na tej trasie. Ponadto, podczas bieżących kontaktów z liniami lotniczymi, staramy się – na ile możemy – przekonywać do uruchomienia tego połączenia. Jednakże na tym kończą się nasze możliwości – to linia lotnicza decyduje o uruchomieniu nowego połączenia. Chyba że lotnisko wynajmie samolot, zapłaci około 5 000 000 zł rocznie na rzecz linii lotniczej i w ten sposób „zmusi” ją do uruchomienia takiego, a nie innego połączenia.
(mag)
Na zdjęciu: Lotnisko Sztokholm Skavsta
Fot. archiwum
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@Jazon
2017-08-23 20:30:01
@AXA widziałem Lublin niejednokrotnie, dlatego o tym piszę. Fajna staróweczka jak w szeregu miast średniej wielkości i niewiele poza nią. Syf wokół dworca autobusowego, trochę blokowisk, leniwa atmosfera prowincjonalnego miasta. Nie chciałbym aby Szczecin tak wyglądał, nawet w połowie. Pomimo olbrzymich pieniędzy dedykowanych na najbiedniejsze w Europie!!! Regiony wschodniej Polski, w tym na Lublin nadal wszystkie wskaźniki są tam gorsze niż nie tylko w Szczecinie, czy Poznaniu ale także gorsze niż w Zielonej Górze. Wystarczy porównać twarde dane dotyczące wielkości PKB jakie Lublin produkuje, wielkości jego budżetu, wysokości średniej płacy. To 300 tys miasto, wyrosłe z żydowskiego miasteczka, mimo dodatkowych dużych pieniędzy z UE na zasypywanie rowów cywilizacyjnych wciąż jest najbiedniejszym obok Białegostoku, Kielc i Rzeszowa z miast wojewódzkich. Liczby nie kłamią i czarowanie rzeczywistości czy opluwanie Szczecina, pozycji Lublina nie wzmocni.
@ksee
2017-08-23 17:16:44
Jesli sklep z tanimi towarami z Chin jest wyznacznikiem potencjału miasta to gratuluję logiki. Kilka miast w Europie poniżej 100 tys mieszkańców też ma to badziewie u siebie. I pewnie też są metropolią globalną na miarę Lublina. Ps. Cebulaków też u nas nagminnie nie sprzedają i nie mamy azjatyckiego targowiska przy dworcu.
Mariusz
2017-08-23 15:56:21
Decydentom z Lotniska Goleniów brakuje wyobraźni i chęci do pracy. Od wielu juz lat wałkowany temat braku połączeń lotniczych regionu z ważnymi punktami prżesiadkowymi Monachium, Frankfurt czy Amsterdam przynajmniej 2 razy dziennie.
Cieszą się włodarze z cieplej posadki i dobrych wypłat, mniej lotów to dla nich wiecej wolnego czasu na odpoczynek w pracy. Nawet połączeń kolejowych czy autobusowych nie sa w stanie zapewnić dla pasażerów. Sam lądowałem raz w goleniowie ok 16 godziny. Okazało się ze follow był zarezerwowany do pełna. Information desk nie umiał mi i kilku zagranicznym pasażerom podać alternatywy dojazdu do Szczecina, zaproponował bym dzwonił do busików jeżdżących na trasie nad morze ale i tam centrala juz nie pracowała emilbus czy temu podobne. Jedna z propozycji było dojście z bagażami do dworca kolejowego w goleniowie i potem pociągiem. Albo taxi spod lotniska do Szczecina. Jednym słowem zaorać Szczecin co i prezydent czyni. A Lublin i Rzeszów wyprzedzają Szczecin juz dawno.
realista
2017-08-23 13:19:52
Szwedzi już dawno temu dokładnie zwiedzili Szczecin, wódkę wypili, dzewuchy wy.... Po cholerę im teraz samolot -zmienili kierunki zainteresowań.
Gość
2017-08-23 11:14:02
Istotna sprawa, Wobec tego ze islam w Szwecji rosnie jak "grzyby po deszczu" to juz co 2-gi Polak zaczyna dyskutowac i rozwazac... mozliwosc powrotu do Kraju ! Wczoraj 22/8 w Szwedzkim Radiu Pogramie P1 podali, ze ponad tysiac Afrykanskich "Nachodzcow" co probowali ubiegac sie o "Ekonomiczny Azyl" w Finlandi, nie ma szans tam pozostac i przygotowuje "kolejna dalsza wedrowke"... do polnocnej czesci Szwecji !!
ksee
2017-08-23 10:54:55
Lublin? To tam otwierają dziś sklep Ikea? Polska B to jest raczej u nas...
Is
2017-08-23 08:51:54
A kto chce do ciapaków?
AXA
2017-08-23 08:43:43
Też chcę do Lublina. Jeżdżę tam służbowo i chciałabym aby "@Jazon" zobaczył na własne oczy jak wygląda "zapyziałe, prowincjonalne miasto" - dobrze by było aby Szczecin choć w połowie tak wyglądał. Na razie to nie możliwe bo u nas rządzi syn stolarza o mentalności i wyglądzie ostatniego buraka z upadłego PGR-u.
Anna
2017-08-23 08:33:12
Bardzo by mnie to uszczesliwilo. Do Gdanska lataja dwa razy dziennie, czemu do Szczecina nie? Zeby przyjechac w rodzinne strony na swieta trzeba zamawiac prom po powrocie z wakacji. 19h prom do Gdanska albo 12h przeprawa samohodem i promem. To jest takze opcja ale jak trzeba nagle pojechac w waznej sprawie to jest problem. By zalatwic cos w urzedzie trzeba brac urlop na 5 dni gdzie 4 to sama droga. Jednym slowem napewno zainteresowanie byloby dosc spore.
AxB
2017-08-23 07:14:46
Mi takze brakuje takiego polaczenia. Teraz powrot na sztokholm zajmie mi ponad 24h wylot ze szczecina godz 19 na warszawe tam nocka na lotnisku i o 10,30 wylot na sztokholm... lotnisko pod nosem a polaczen brak!
Beee
2017-08-22 23:26:58
No i nie zapominajcie o Koziej Wulce !!
@Jazon
2017-08-22 22:15:50
Do Lublina? A może do Radomia? Po cholerę tam latać? Przydałoby się do Krakowa albo Katowic, a nie do zapyziałego prowincjonalnego miasta Polski B
anka
2017-08-22 21:57:27
Popieram! Kumpela w Sundsvall chętnie odwiedzi Szczecin, tylko potrzeba samolotu!
gupich nie
2017-08-22 21:36:06
A ja bym chciała połączenie do do Chojnic z międzylądowaniem w Stargardzie. Czy jeśli zbiorę podpisy np 4 tys. to linie lotnicze uruchomią takie połączenie?
Jazon
2017-08-22 21:17:59
A kiedy,do licha,połączenie do Lublina?
Gdyby
2017-08-22 19:43:35
Gdyby to było opłacalne to firmy same by takie połączenie uruchomiły.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.