Przebudowa szczecińskiego nabrzeża Starówka przebiega zgodnie z harmonogramem, który zakłada zakończenie prac ostatniego dnia maja. Przeprowadzone zostaną jeszcze m.in. podwodne roboty betonowe, które wykona zespół nurkowy.
– Prócz hydrologicznych prac, które muszą się odbyć pod powierzchnią wody, przed wykonawcą jest jeszcze m.in. zakończenie montażu instalacji elektrycznych i teletechnicznych – informuje Tomasz Owsik-Kozłowski, rzecznik prasowy Żeglugi Szczecińskiej, zarządzającej tym terenem. – Obecnie układane jest odwodnienie, które będzie odprowadzało wody opadowe z nawierzchni bulwaru. Zostały już zdjęte i uzupełnione uszkodzone elementy muru kamiennego. Trwa przygotowanie koryta i warstw podbudowy pod docelową nawierzchnię granitową. To na niej znajdą się ławki, kosze na śmieci, lampy i stojaki na rowery. Wszystkie zaakceptowane materiały są już na placu budowy.
Elementem nowego nabrzeża będą trzy zabytkowe dźwigi portowe, które przeszły renowację. Zgodnie z założeniami, zostaną efektownie podświetlone.
Powierzchnia nowego bulwaru wyniesie ok. 7800 m kw. To więcej niż pełnowymiarowe boisko do piłki nożnej. Zmodernizowane nabrzeże (od Trasy Zamkowej do granicy terenu Portu Rybackiego Gryf) będzie miało ok. 650 m długości.
Za przebudowę odpowiada konsorcjum firm Mega z Gdyni i Kowal ze Szczecina. Zgodnie z umową, prace mają się zakończyć 31 maja 2017 r.
– Po tym terminie przyjdzie czas na przeprowadzenie procedury odbiorowej – dodaje T. Owsik-Kozłowski.
Koszt inwestycji to prawie 14 mln zł.
(ek)
Na zdjęciach: Prace przy przebudowie nabrzeża Starówka i wizualizacja inwestora nowego bulwaru.
Fot. Żegluga Szczecińska