Prace przy przebudowie węzła drogowego w Podjuchach i uszczelniona blokada przejazdu przez zamknięty dla ruchu samochodów odcinek ul. Granitowej przy skrzyżowaniu z ul. Floriana Krygiera.
Fot. Mirosław WINCONEK
Od poniedziałkowego poranka (20 lipca) nie ma już dzikiego przejazdu wyłączonym ponad tydzień temu z ruchu samochodowego odcinkiem ul. Granitowej przy jej przebudowywanym skrzyżowaniu z ul. Floriana Krygiera. Tym samym ostatecznie zablokowano możliwość dojazdu najkrótszą z dróg z Podjuch do Zdrojów i w przeciwnym kierunku. Ustawione zostały dodatkowe bariery i pojawili się ochroniarze, którzy zawracają próbujących się nadal prześlizgnąć mimo obowiązującego tam zakazu ruchu i przepuszczają jedynie kursujące tamtędy autobusy miejskie.
- Od soboty (11 lipca) zmieniła się organizacja ruchu przy budowanym węźle Granitowa. Na odcinku ul. Granitowej od ul. Krygiera do ul. Złotej nie ma przejazdu - przypomina Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. - W związku powtarzającymi się przypadkami niestosowania się kierowców do nowej organizacji ruchu, które polegały na ignorowaniu oznakowania i przejeżdżaniu przez zamknięty fragment ulicy Granitowej, od najbliższego poniedziałku wprowadzone są dodatkowe zabezpieczenia, ponieważ wykonawca tylko w ten sposób może bezpiecznie zrealizować zaplanowane roboty budowlane.
Po wcześniejszym otwarciu ponownie dla ruchu samej ul. Floriana Krygiera, gdzie prace przy przebudowie są kontynuowane, drogowcy konsorcjum Rover-Roverpol i ich podwykonawców rozpoczęli je także przy urządzaniu nowego prawoskrętu z ul. Granitowej do nowego ronda powstającego u jej zbiegu z ulicami Floriana Krygiera, Zakręt i Ciasną. Do wysokości zjazdu do Lidla na wysokości stacji Orlenu, znajdującej się po przeciwnej stronie, rozpoczęły się prace rozbiórkowe starej nawierzchni. Dopiero jednak teraz - po skutecznie wprowadzonej blokadzie i ograniczeniu do minimum ruchu - mógł tam wjechać na dobre ciężki sprzęt. Dodatkowe szykany dla kierowców wprowadzone zostały w obecności radiowozów policji. Te wzmocnione blokady po raz kolejny okazały się dla wielu ze zmotoryzowanych zaskoczeniem. Przez pracowników firmy ochroniarskiej byli zawracani głównie ci, którzy nadjeżdżali od strony Zdrojów.
Na zdjęciu: Prace przy przebudowie węzła drogowego w Podjuchach i uszczelniona blokada przejazdu przez zamknięty dla ruchu samochodów odcinek ul. Granitowej przy skrzyżowaniu z ul. Floriana Krygiera.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Hugo
2020-09-07 12:30:56
Mam już zwyczajnie dość tego. Gdy jadę autostradą, ląduje w korku samochodów, jadących w kierunku Koszlaina i Gdańska. Gdy jadę miastem, również ląduję w korku. Ktoś mi zwróci czas i pieniądze na paliwo? Ile wykonawca płaci za zajęcie pasa drogi? Ile płaci za obsuwę?
Objazd
2020-09-03 15:53:53
A jest możliwy dojazd do podjuch skręcając w lewo w ul. Gwiaździstą i uliczkami do marmurowej? Google mapa pokazuje że jest taka możliwość.....
Monika
2020-08-16 11:26:29
Wystarczylo wprowadzić ruch wahadłowy.
NomiS
2020-07-23 13:28:03
To oznakowanie pozostawia bardzo wiele do życzenia , zwłaszcza dla osób spoza dzielnicy nie wspominając o tych spoza Szczecina !
Ulica Granitowa jest przejezdna od nr... do nr ... Natomiast objazd dotyczy dojazdu do granitowej od nr... do nr... !!! Tablica "Objazd do Zdroje " czyli do czego ; miejscowości , ulicy , dzielnicy ... !? Więcej takich mądrych urzędników a ludziom będzie się żyło na pewno (nie) lepiej !!
Niech ktoś napisze, że też bedzie przebudowany
2020-07-21 07:54:32
ten most nad torem kolejowym Szczecin Dąbie - Szczecin Podjuchy (ul. Krygiera). Będą dwa mosty nad Regalicą, w sumie możliwych 5 pasów ruchu, a w miejscu tego mostu nad torem kolejowym maksymalnie 3 pasy w obie strony. Jeżeli nie przebudują tego miejsca, to to jest przykład polskiego matolstwa, polskiego partactwa, polskiej małostkowości. Tu i teraz, byle jak, a wręcz cofanie się w rozwoju.
@GutekT
2020-07-20 21:57:02
A nie lepiej zwyczajnie dobrze gospodarować tym co się już posiada np wprowadzić zasadę płacenia za zajęcie pasa i to na tyle słono by wykonawcy zależało na jak najszybszym zakończeniu prac. Tu nie potrzeba więcej pieniędzy ale po prostu potrzebny jest właściwy nadzór inwestorski i z głową napisane założenia projektowe. W tej chwili miasto zostało doprowadzone do zakorkowania przez degrengoladę miasta i jego rządców. Czekam na obwodnice wschodnia Szczecinie przez Wyspę Pucka (w tej chwili droga Marynarska którą można dojechać od Krygiera do Energetyków jest w fatalnym stanie technicznym).
ZS
2020-07-20 18:37:48
ta cała inwestycja spóźniona o przynajmniej 5 lat.
amino
2020-07-20 18:21:49
kierowcow maja gdzies,niech robia wycieczki przez połowe miasta poco sie męczyc z robieniem drogi alternatywnej ,nie do pomyślenia.
rondi
2020-07-20 17:23:27
Po wybudowaniu tego "węzła", tam się nic nie zmieni. Kto w XXI wieku decyduje się na takie rozwiązanie? Już starożytni Rzymianie wynaleźli estakadę, budując akwedukty. O Alei Wojska Polskiego, która ma się zmienić w deptak, nawet nie warto wspominać i przypominać cokolwiek o krwioobiegu miasta.
;///
2020-07-20 17:17:52
Dlatego w tym kraju na piratów drogowych działa tylko fotoradar a na mistrzów parkowania słupki , żadne znaki drogowe czy informacje nic nie daja , chory kraj, to samo z tym przejazdem
GutekT
2020-07-20 16:32:56
@Może ktoś z magistratu...
To podnieśmy podatki lokalne, będzie więcej pieniędzy na infrastrukturę...
Antoni
2020-07-20 15:49:42
Co za leniwe asy. Jak wszyscy, to wszyscy. Nigdy nie będziemy Norwegią. Jesteśmy restrykcyjnie w rozliczaniu innych a sami nie zwracamy w większości uwagi na innych i przepisy.
Może ktoś z magistratu uderzy się w łepetynę??
2020-07-20 15:28:20
Ja rozumiem, że wykonawca znany jest z tego,że najlepiej to jakby mu zamknąć z każdej strony ten cud geoinżynierii, ale czy jest potrzeba?
Może dlatego ludzie olewają tą blokadę, bo pracuje tam tak mało ludzi, że ciężko zobaczyć jakiekolwiek postępy. Jeden typ układa 2 tydzień kilka metrów kostki, w weekend plac budowy świeci pustkami, a przez 4 mc zamknięcia Krygiera postęp prac, jaki by na zachodzie Europy zrobili w miesiąc bez zamykania. Ten sam wykonawca o rok przedłuży męczarnie na Łęknie, więc spodziewam się po takim stylu pracy, że budowa rondo Granitowa to jeszcze w połowie 2021 roku będzie się bujać?
Trzeba było pojechać do Podjuch w sobotę, jak wszyscy z autostrady zjeżdżali by dojechać do węzła Dąbie - przez Zdroje - Może by wtedy kierownik budowy zrozumiał że nie buduje ronda na zadupiu wsi, ale na drugiej głównej nitce łączącej Szczecin z Polską.
W normalnym kraju taki remont odbył by się bez żadnych blokad dróg, max co mogłoby spotkać ludzi to ruch wahadłowy, a realnie to objazd łącznikiem. Ale nasi mądrzy wykonawcy zamknęli wjazd do miasta ludziom i dziwią się że mieszkańcy widzący taką "tytaniczną ślimaczą pracę" olewają tą blokadę - bo jak nie olewać jeśli tam dzieje się tyle, że nikt z jeżdżących nie widzi sensu tej blokady.
Czy po blisko 2 latach skończono już remont ok. 700 m jezdni przez Tanowo??
2020-07-20 14:42:34
Byłem tam ze 2 tyg temu, było jeszcze sporo do roboty.
Nie rozumiem tego upodlania ludzi
2020-07-20 14:41:03
przecież można było wykonać drogę alternatywną i tymczasową, rozłożyć płyty betonowe czy płyty stalowe, wyrównać spychaczem kawałek terenu i zwyczajnie puścić objazd w pewnej odległości, miejsce jest, wystarczyłaby odrobina dobrej woli...
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.