Poniedziałek, 29 lipca 2024 r. 
REKLAMA

11 listopada w Szczecinie. Marsz Niepodległości i inne atrakcje

Data publikacji: 04 listopada 2021 r. 16:27
Ostatnia aktualizacja: 05 listopada 2021 r. 15:23
11 listopada w Szczecinie. Marsz Niepodległości i inne atrakcje
Porozumienie Środowisk Patriotycznych podkreśla apolityczność Marszu Niepodległości. Fot. Ryszard Pakieser  

Porozumienie Środowisk Patriotycznych zaprasza wszystkich szczecinian na jedenasty Marsz Niepodległości, który przejdzie ulicami naszego miasta 11 listopada. Swoje propozycje na spędzenie tego dnia przedstawili także wojewoda, Szczecińska Agencja Artystyczna oraz Centrum Dialogu "Przełomy".

Marsz poprzedzi msza święta w katedrze św. Jakuba o g. 10. Pochód wyruszy o g. 12 z placu Solidarności a punktem docelowym jest plac Szarych Szeregów.

Marsz Niepodległości w Szczecinie

- Święto niepodległości zbiega się z dziewięćsetleciem zdobycia Szczecina przez Bolesława Krzywoustego - mówi Artur Szczodry, prezes PŚP. - Dlatego tegoroczne hasło nawiązuje do jednej i drugiej rocznicy: "Byliśmy, jesteśmy, będziemy". Jesteśmy zakorzenieni na tych terenach. To nie jest tak, że pojawiliśmy się tutaj dopiero po 1945 roku, byliśmy tu też za pierwszych Piastów. Apelujemy do wszystkich, aby 11 listopada przyszli pod biało - czerwonymi flagami. Schowajmy wszelkie szyldy partyjne i innych organizacji. Łączmy się, nie prowokujmy, nie dzielmy.

Urszula Rutkowska dodaje, że w marszu wezmą udział kombatanci. Atrakcją wydarzenia mają być zabytkowe pojazdy oraz "drobne upominki o charakterze patriotycznym".

Konferencja o Marszu Niepodległości w Szczecinie

- Zorganizowaliśmy także grę miejską, która rozpoczyna się 13 listopada o g. 10 na placu Orła Białego - informuje Magdalena Sosnowska. - Udział jest bezpłatny. Gra będzie nosić tytuł "Tropem Trygława". Zapraszamy serdecznie rodziny z dziećmi, młodzież szkolną, harcerzy. Chcemy uświadomić dzieciom i młodzieży, że tereny Szczecin, zachodniego Pomorza to nie tereny niemieckie, ale tereny piastowskie, mają bogatą historię.

W ostatnich latach w Marszu brało udział ok. 5 tysięcy osób. W stulecie odzyskania niepodległości, w roku 2018, frekwencja wyniosła 7 - 8 tysięcy osób.

Miejskie i państwowe obchody 11 listopada

11 listopada to także inne wydarzenia. Szczecińska Agencja Artystyczna na plac Szarych Szeregów zaprasza o g. 10 - będzie można spotkać się m.in. z marszałkiem Piłsudskim. W siedzibie SAA będą odbywać się warsztaty. Oficjalne miejskie obchody rozpoczną się o g. 15 przed popiersiem Piłsudskiego.

O godzinie 12.00 przed Zachodniopomorskim Urzędem Wojewódzkim na Wałach Chrobrego rozpoczną się uroczystości państwowe – wspólne odśpiewanie hymnu państwowego, meldunek poddziałów, przemówienia okolicznościowe, apel pamięci oraz defilada pododdziałów pieszych Wojska Polskiego i służb mundurowych. W godzinach 12.00 – 16.00 przy ulicy Szczerbcowej oraz Jarowita zaplanowana została prezentacja sprzętu wojskowego i służb mundurowych.

Centrum Dialogu "Przełomy" we wtorek na Facebooku i Instagramie zaprezentuje fotorelację z warsztatów "Za wolność naszą i waszą". A 11 listopada o g. 12 zaprasza do swojej siedziby na placu Solidarności na wspólne odśpiewanie hymnu. Potem rozpocznie się akcja "Selfie z Piłsudskim". Dla zwycięzców - niespodzianki. Plus patriotyczne warsztaty rodzinne (w programie: tworzenie opasek powstańczych, kolorowanki patriotyczne, przełomowe układanki).©℗

(as)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Arek
2021-11-10 13:07:22
Marsz patriotyczny rozpoczyna się o godzinie 12 tej, a w tym samym czasie w innym miejscu w Szczecinie obchody tzw.państwowe i jeszcze na innym placu miasta też świętowanie. Przypadek? Chodzi o to, by w jednym miejscu nie spotkała się DUŻA grupa patriotów, by Szczecinian rozproszyć, jedni z dziećmi na Wałach, inni na placu itd. To celowe!!!
Nacjonalista
2021-11-09 15:35:32
Wmiotowac mi się chce jak czytam popłuczyny Ewki i Alexa,Szkoda czasu.Jadę z żoną do Warszawy na 11 listopada.Może też ktoś bedzie ze Szczecina to spotkamy się na Rondzie Dmowskiego
Stefan Karwowski
2021-11-05 23:17:39
Tęczusie chcieliby z Krzywoustego zrobić negatora holocaustu i niemieckiego kolaboranta. Jak dobrze, że w Polsce mieszka jeszcze kilku normalnych ludzi. Jak dobrze, że tęcza jeszcze tu nie panuje. Wszyscy na marsz!
@@@Ewa
2021-11-05 21:48:44
To gdzie jest trupia czaszka? Bo tak właśnie wygląda znak o którym piszesz. Wstydzicie się atrybutów kultury śmierci? Samego pioruna używali faszyści w UK, Brytyjska Unia Faszystów... A za to ACDC to wisisz mi chusteczki do czyszczenia monitora. Z takimi argumentami to może zajmujecie się wyprowadzaniem kur na siku...
@@Ewa
2021-11-05 21:01:35
ACDC też ma w swoim logo nazistowskie symbole? Na trafostacjach też są "nazistowskie pioruny", młotku?
Krótko
2021-11-05 20:54:02
Komu się w Polsce nie podoba to nikt go tu na siłę nie trzyma. Za komuny nie można było wyjechać dziś można więc korzystać z okazji.
Anita
2021-11-05 15:17:46
A my 11 listopada jedziemy z całą rodziną nad morze. To najlepszy sposób świętowania.
krótko
2021-11-05 14:13:12
pśp to zwykli prowokatorzy - ignorować ich i ten cały pseudomarsz
Gh
2021-11-05 13:46:32
Pan Poseł Nitras??? Cha cha cha cha cha cha.. . Pan?? Z której strony!? Normalny jesteś?!!
Renia
2021-11-05 13:35:02
A dla człowieków urodzonych 11 listopada przewidziane są jakieś dodatkowe atrakcje?
Marek
2021-11-05 13:17:09
Chodziliśmy z rodziną co roku na ten marsz, ale z tym Krzywoustym to grube przegięcie. Nie idziemy na marsz w którym promuje się zbrodniarzy.
uchodziec
2021-11-05 13:06:29
Im bardziej się lewary napinają, tym więcej normalnych ludzi przyjdzie. Pełne poparcie!
powinno być
2021-11-05 12:39:13
Porozumienie Środowisk Neofaszystowskich.
sról bolesław III
2021-11-05 12:15:38
Krzywousty był tyranem i zbrodniarzem wojennym.
@Ewa
2021-11-05 12:06:42
Marsze z nazistowskimi piorunami nie stwarzaja okazji do zakażen ?
@Kpina
2021-11-05 12:05:07
A pioruny Ci nie przeszkadzają ? Wyglądają bardziej nazistowsko .
kpina
2021-11-05 11:37:20
Oni noszą te naramienniki z "PŚP" tak samo jak hitlerowcy nosili swastyki. Pewnie się z nimi utożsamiają, rasa panów w mordę jeża.
Adam do...Ewy !
2021-11-05 11:18:45
To ze ilosc zakazonych Covidem rosnie... i w Stettinie, to w Wiekszosci przypadkow Wina niezaszczepionych - a jest ich jeszcze w Polsce ok. 15 000 000 !!
klemens
2021-11-05 11:15:31
to są tereny piastowskie , nie polskie . Mówicie , że tu byliście ? Może etnicznie pochodzicie z terenów dzisiejszej Ukrainy ? To są raczej marsze niezrozumienia . Prawdziwe marsze niepodległości nie powinny nawiązywać do nacjonalizmu i rewizjonizmu .
strzał
2021-11-05 11:15:02
Jedyne co się należy krzywoustemu od mieszkańców Szczecina to topór w plecy.
Ewa
2021-11-05 10:55:53
15.904 nowych zakażeń covid w ciągu ostatniej doby (w tym 783 w naszym regionie) a ci sobie chcą marsze urządzać. To jest szczyt nieodpowiedzialności.
@Dawid
2021-11-05 10:52:39
Zgadzam się z Twoją wypowiedzią . Niestety przeciwnicy znowu popisują się w komentarzach nietolerancją .
obłuda pśp
2021-11-05 10:31:28
Mówią nie prowokujmy, a sami prowokują. Mówią że są apolityczni a latają w biało-czerwonych przepaskach. Mówią że chcą łączyć a dzielą jak nigdy.
rada
2021-11-05 10:08:51
prawackie pomioty - wara od Szczecina!
pśp w ch tnie
2021-11-05 10:01:49
Patrioci z Ukrainy chcą niedługo uczcić 77 rocznicę zdobycia Wołynia przez Wojska Stiepana Bandery. Może polscy koledzy z PŚP pomogą im w organizacji obchodów jak nacjonaliści nacjonalistom? Tak apolitycznie, między podziałami. Mają już przecież doświadczenie we wtrącaniu się w cudze sprawy.
Dumne Pomorze
2021-11-05 09:50:49
W dzisiejszych czasach Krzywousty byłby sądzony za swoje zbrodnie wobec Szczecina przed Trybunałem w Hadze. Niech żyje Szczecin, niech żyje Pomorze.
uwaga
2021-11-05 09:44:35
Neofaszyści z PŚP znów chcą prowokować mieszkańców Szczecina.
wq
2021-11-05 09:36:07
no super - fanfary dla zbrodniarza krzywoustego, jeszcze niech niemcy przyjadą uczcić zbrodniarza hitlera a francuzi zbrodniarza napoleona, będzie komplet bandytów
skandal
2021-11-05 09:22:30
To jest kolejna prowokacja polskich nacjonalistów na szczecińskiej ziemi. Takie cyrki niech sobie w Gnieźnie urządzają.
@dor
2021-11-05 09:06:50
Akurat w tej kwestii popieram Pana Posła Nitrasa w 100%. Katolicy w Polsce za bardzo się rozpanoszyli.
ada
2021-11-05 08:56:51
Co za matoły. Krzywousty napadł zbrojnie na Szczecin, mordował i rabował jego mieszkańców. Należy mu się wyłącznie potępienie za wszystkie krzywdy Szczecina.
Warcisław
2021-11-05 08:18:02
Niech ta niedouczona panienka nie opowiada bzdur.Tereny Szczecina nie są ani piastowskie ani niemieckie. Szczecin to przede wszystkim niezależne Księstwo Pomorskie, a Niemcy i Polacy co rusz wyciągali łapy po nasze ziemie.
dor
2021-11-05 08:13:14
Co za cym. bał pisze o wysprzątaniu?! To nitras chciał piłować katolików! Tego nie słyszałeś? Taki sam jesteś rozgarnięty jak reszta Was.
Do ,,Myśl,,
2021-11-05 08:10:50
Nie wiem, co oni zrobią. Ale wiem co robi banda lgbt na swoich marszach. Te plucia, wyzwiska i szał nienawiści do wszystkich, którzy nie padają przed nimi na kolana. Banda hipokrytów i huliganów!
ciekawe
2021-11-05 08:02:11
Kto finansuje działalność tych neofaszystów od Szczodrego? Gliński i PiS?
Alex
2021-11-05 07:41:36
Środowisko polskich nacjonalistów robi się coraz bardziej bezczelne. Jak można honorować krzywoustego, który wyrżnął w pień pół Szczecina.
wird
2021-11-05 07:21:16
Celebracja rzezi Szczecina przez zbrodniarza Krzywoustego to jest ordynarna prowokacja skierowana przeciwko mieszkańcom naszego miasta.
@@@@popieram
2021-11-05 07:14:34
Nie odwracam kota ogonem to raczej ty próbujesz sprowadzić dyskusje do punktu w którym okaże się że patriotyzm to rodzaj anachronizmu. Napewno patriotyzmem nie jest kosmopolityzm, a co do definiowania bardzo szerokiego obszaru co jest a co nie jest patriotyzmem to możemy dyskutować.
Myśl
2021-11-05 01:44:27
Organizacje nazywające się patriotycznymi, wchodzące w skład PŚP zapraszają wszystkich ponad podziałami. Czy również np. ludzi LGBT? Mogą się licznie pojawić? Czy ich wysprzątacie? Szybciej chyba zaproszenie dotyczy dawnych komunistów, bo hasła wzięte z tamtych czasów: 'Byliśmy, jesteśmy, będziemy', 'Szczecin zawsze polski'. Takie wyjątki z historii lub jej zaklinanie. Według miarki tych organizacji Piłsudski był chyba lewakiem? Zamieszanie niezłe, ale szyldy można przecież schować.
@Dawid
2021-11-05 00:38:43
Za imię Dawid możesz Pan w Warszawie od narodowców po pysku zebrać. W najlepszym razie tylko usłyszeć obelgi. Od pięknych kobiet i pięknych młodzieńców
Fin
2021-11-04 21:25:23
Jak słyszę mowę o patriotach mam na myśli...... rakiety USA,taki parasol ochronny.Na 100% nie przyjdę.
@@@popieram
2021-11-04 21:12:15
Nie odwracaj kota ogonem. Nie pytałem o to, co nie jest patriotyzmem. Pytałem o to, co jest patriotyzmem?
Hmm...
2021-11-04 21:00:52
Przeciez Centrum Dialgu "Przelomy" pracuje pod Dyktando Geblewicza i reszty PO-st/KO-munistowa ze wschodnio- szczecinskim Lewactwem wlacznie...!/!
wow..
2021-11-04 20:53:22
... za chwilę ktoś komuś napisze .. "Wy.......aj!!!" .. świetny poziom omawiania tematu - patriotyzm. ..jakie państwo taki patriotyzm. Kiedyś znaczył co innego, za komuny co innego a dziś .. jeszcze co innego... a u mnie umiera(patriotyzm) i do lekarza nie ma jak iść.. tylko Porada Telefoniczna. Ludzie umieraja .. a im orkiestra gra... no .. patriotyzm pełną gębą. Kardiolog zwolnił się.. innego nie ma . A kiedy będzie? No.. tego nikt nie wie. O czym wy piszecie? Jaki patriotyzm?
@@popieram
2021-11-04 20:27:32
Nie zemdlej tylko... To o czym piszesz w sprawach hymnu i flagi to przecież nic innego jak efekt zaniedbań lub moim zdaniem celowej polityki obrzydzania polskości i patriotyzmu, powszechnie dziś obrzydza się Polakom polskość, okłada ich kijem że to: nacjonalizm, faszyzm, nietolerancja, ksenofobia... Udział w tym marszu nie definiuje patriotyzmu tak jak nie definiuje go noszenie odzieży "patriotycznej" ale patriotyzmem na pewno nie jest obrzydzanie polskości czy wyszydzanie wspólnoty narodowej.
@popieram
2021-11-04 19:54:37
Dlaczego udział w tym marszu definiuje kogoś jako patriotę? Tylko tyle trzeba, żeby nim być? Czy może należy spełniać też inne kryteria? Jeżeli tak, to jakie? Odpowiesz? Dla niektórych patriotyzmem jest noszenie tzw. odzieży patriotycznej. Kuriozum? Dla mnie tak. Jak widzę tych "patriotów", którzy np. podczas uroczystości państwowych, w czasie grania hymnu, nie raczą nawet przystanąć, o zdjęciu nakrycia głowy nie wspomnę, to mi się niedobrze robi. Taki to jest ten wasz patriotyzm.
popieram
2021-11-04 18:34:05
Brawo.Popieram.To nie będzie marsz wulgarnych BABOCHŁOPÓW CZY SPRZEDAWCZYKÓW Z PO, LECZ MARSZ PATRIOTÓW
Dawid
2021-11-04 16:35:51
Młodzi, dziewczęta piękne, biało czerwoni, dumni , uśmiechnieci, nie wulgarni, bez błyskawic. Czyli można być Polakiem i się nie wstydzić przed całym swiatem wyzwiskami.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA