Nowoczesną konstrukcję fotela samochodowego zaproponowali studenci z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Ich projekt zajął trzecie miejsce w konkursie dla młodych innowatorów.
Hubert Gajdziński i Bartosz Gulczyński w swojej pracy przedstawili „propozycję zastosowania korkowego rdzenia w konstrukcji siedzenia samochodowego oraz systemy regulacji fotela, a także jego strefowego ogrzewania” – poinformował organizator konkursu pn. „Innovate with Kongsberg Automotive Pruszków. Choose your automotive career path”. Wyróżnienie to gwarantuje dwójce nowatorów praktyki w firmie oraz 2 tysiące złotych.
Przyszli inżynierowie z ZUT w Szczecinie zaproponowali oryginalną konstrukcję fotela regulowanego, która stanowi połączenie ekologii i zaawansowanej techniki, m.in. wykorzystując kompozyty i włókna węglowe. Zaprojektowany przez nich fotel pozwala ponadto na dopasowanie go do kierowcy i pasażera, przez co można bardziej komfortowo i bezpieczniej podróżować.
Pierwsze miejsce zajął Gabriel Michalski z Politechniki Łódzkiej za projekt podgłówka. Z kolei innowacyjna konstrukcja fotela samochodowego, z nowatorskim zawieszeniem, siedziskiem, oparciem oraz zagłówkiem, dała drugie miejsce Pawłowi Laskowi z Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej.
Organizatorem konkursu był Kongsberg Automotive, norweski holding działający w branży motoryzacyjnej od ponad 50 lat. W Polsce firma jest obecna od 15 lat (w Pruszkowie) i zatrudnia ponad 1000 pracowników. KA produkuje m.in. maty grzewcze, systemy wentylowania foteli samochodowych, regulacji podparcia lędźwiowego, a także masażu, które są montowane w większości pojazdów na świecie.
(kl)