Środa, 24 kwietnia 2024 r.

Maturzyści mają wybór

Data publikacji: 25 sierpnia 2016 r. 15:35
Ostatnia aktualizacja: 25 sierpnia 2019 r. 18:42
Maturzyści mają wybór

Nie brakuje wolnych miejsc na studiach w Szczecinie. Uczelnie wciąż prowadzą nabór. Maturzyści mają szeroki wybór - od kierunków humanistycznych po ścisłe.

Jeśli mowa o studiach stacjonarnych pierwszego stopnia, to Pomorski Uniwersytet Medyczny zaprasza na kierunek administracja i zarządzanie w ochronie zdrowia. Jednocześnie rektor uczelni podjął decyzję o unieuruchomieniu - z powodu niskiego zainteresowania - kierunku zdrowie publiczne.

Podczas tegorocznej rekrutacji PUM odnotował rekordowe zainteresowanie na kierunku lekarskim oraz lekarsko-dentystycznym. W tym pierwszym przypadku o jedno miejsce walczyło 15 osób, w tym drugim – 18.

Akademia Morska oferuje podczas naboru uzupełniającego  nawigację, geodezję i kartografię, transport, informatykę, mechanikę i budowę maszyn, mechatronikę, transport, zarządzanie i inżynierię produkcji. Składać dokumenty na studia stacjonarne można do 16 września.

W AM największą popularnością cieszyły się nawigacja, mechanika i budowa maszyn oraz logistyka.

Na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym limity zostały wypełnione na dwóch kierunkach – na informatyce i kynologii. Na chętnych czeka więc jeszcze wiele możliwości, m.in. biologia, architektura i urbanistyka, ekonomia, automatyka i robotyka, inżynieria cyfryzacji, energetyka czy rybactwo. W II naborze decyduje kolejność składania dokumentów, po wcześniej rejestracji.

Uniwersytet Szczeciński ma w ofercie jeszcze m.in. biologię, filologię germańską, dziennikarstwo i komunikację społecznę, archeologię, prawo, fizykę czy ekonomię. Drugi nabór potrwa do 30 sierpnia.

W tym roku na US największym wzięciem cieszyły się psychologia (4 osoby na miejsce), filologia- specjalność: skandynawistyka, studia norweskie (2,1 osoby na 1 miejsce), filologia - specjalność: filologia angielska (2 osoby na 1 miejsce) oraz genetyka i biologia eksperymentalna (2 osoby na 1 miejsce).©℗