Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie zaprasza na wykład pt. „Majstersztyk reklamowy szczecińskiego producenta”. Wśród przedsiębiorstw, których bogactwo treści i jakość reklam wybijały się na tle konkurencji, znajduje się szczecińska fabryka braci Stoewer.
– Na początku XX wieku producenci mogli liczyć przeważnie na trzy typy reklamy: marketing szeptany, gadżety reklamowe i reklamę papierową – opowiada Sabina Wacławczyk z Muzeum Techniki i Komunikacji. – Rywalizacja o klienta była tak duża, że szczególnie ta ostatnia forma stała się polem wielu świetnych artystycznie i zaskakujących kreacji.
Co wyróżniało szczecińska firmę? Okazuje się, że gama ich motywów reklamowych obfituje w egzotykę, fantastykę, mitologię, fikcję, wątki zaczerpnięte z tradycji i utworów literackich oraz w żarty rysunkowe, nie ustępując marketingowym strategiom najbardziej znanych firm na świecie tamtego czasu.
Przybyli na wykład mogą liczyć na zapoznanie się z przeglądem różnorodnych form marketingowych firmy Stoewer – uczestnikom zostaną zaprezentowane oryginalne obiekty reklamowe związane z tą firmą i ich produktami.
Wykład odbędzie się 14 października, początek o godz. 11. Ze względu na ograniczoną liczbę uczestników organizatorzy proszą o wcześniejsze zgłoszenia na adres: edukacja@muzeumtechniki.eu – w tytule zgłoszenia należy dopisać „Dni Dziedzictwa”. ©℗
Krzysztof ŻURAWSKI