Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Polacy nie lubią reklam internetowych

Data publikacji: 09 maja 2016 r. 14:05
Ostatnia aktualizacja: 10 maja 2016 r. 13:17
Polacy nie lubią reklam internetowych
Fot. Dariusz Gorajski (arch.)  

Reklamy w przeglądarkach blokuje 7 mln Polaków i około 198 mln osób na całym świecie – w większości ludzie poniżej 35. roku życia. Szacuje się, że w 2016 wtyczki do blokowania reklam pozbawią reklamodawców ok. 26,8 mld dolarów.

Jak wynika ze statystyk Cloud Technologies, polskiej spółki specjalizującej się w Big Data marketingu i personalizacji reklamy online, z blokowania reklam w przeglądarkach korzysta już prawie 7 mln polskich użytkowników internetu, co daje Polakom piąte miejsce na świecie pod względem liczby blokujących. W rankingu procentowego rozpowszechnienia adblockerów wśród internautów Polska z wynikiem 37 proc. wysuwa się na drugie miejsce, zaraz za Grecją. W 2015 odsetek użytkowników internetu blokujących reklamy w Polsce szacowano na 35 proc.

Według raportu „Profiling Adblockers” sporządzonego przez GlobalWebIndex, z wtyczek blokujących reklamy korzysta 30 proc. internautów w Europie. W innych częściach świata odsetek takich osób utrzymuje się na poziomie 27 proc. Z narzędzi takich jak AdBlock Plus, AdBlock, µBlock czy NoScript korzysta ok. 1/3 internautów poniżej 35 roku życia. Wśród osób powyżej tego progu popularność adblockerów waha się od 17 proc. do 24 proc. Wyraźnie częściej po wtyczki do blokowania reklam sięgają mężczyźni (31 proc. mężczyzn w porównaniu z 23 proc. kobiet).

Wśród głównych przyczyn do stosowania narzędzi blokujących reklamy i skrypty wymieniane są obawy związane z bezpieczeństwem i prywatnością (69 proc. użytkowników) – wśród głośnych zwolenników stosowania adblockerów jest m.in. Edward Snowden. Inne częste motywacje obejmują: natarczywość, nadmiar i niedopasowanie reklam. Często wskazywana jest również chęć przyśpieszenia wczytywania stron i zwiększenia czytelności.

Według badań eMarketera, w 2015 r. programy blokujące reklamy pozbawiły wydawców ok. 22 mld dol. W tym roku straty z tego tytułu mają przekroczyć 26,8 mld dol. Jak jednak wskazują specjaliści, sytuacja może jeszcze ulec zmianie: przez wykluczenie większości, zwłaszcza najbardziej nachalnych reklam, użytkownicy adblockerów mogą się okazać wartościowym segmentem dla kampanii marketingowych, które zdołają się do nich przebić. (pap)

Fot. Dariusz Gorajski (arch.)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Spryty reklam,
2016-05-10 12:38:53
Odp. do kom. Reklamy ! Jest, w Karajch niedorozwinietych i za wiele nie PO-jmujacych czy jeszcze nie "kumajacych"...!!
Reklamy
2016-05-09 15:09:01
A co, jest jakaś narodowość, która lubi takie reklamy?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA