Sala obsługi klientów w Inspektoracie ZUS w Wałczu od wtorku (17 listopada) znów jest otwarta. Sala była nieczynna od 9 listopada z powodu sytuacji epidemicznej.
- Przywróciliśmy już tam bezpośrednią obsługę. W budynku należy nosić maseczkę lub przyłbicę i dezynfekować ręce. Dla większego bezpieczeństwa stanowiska obsługi są oddzielone od klientów szybami z pleksi. - informuje Karol Jagielski, regionalny rzecznik ZUS województwa zachodniopomorskiego.
Sala obsługi jest otwarta w dni robocze w godzinach 8.00-15.00, ale to nie jedyny sposób w jaki można załatwić swoje sprawy w placówce.
- Zachęcamy do korzystania z innych bezpiecznych form kontaktu. Klienci zarejestrowani w Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą załatwić w portalu niemal wszystkie swoje sprawy: sprawdzić indywidualne dane, złożyć wnioski i dokumenty, wystąpić o zaświadczenia. W dni robocze od 7.00 do 18.00 klienci mogą korzystać z infolinii pod numerem 22 560 16 00 lub przesłać pytania na adres cot@zus.pl. - mówi Karol Jagielski.
Od niedawna można też umawiać się na e-wizyty w ZUS. To wideorozmowa z pracownikiem, do której wystarczy internetowe łącze oraz urządzenie z kamerą i mikrofonem, np. komputer lub smartfon. Termin i temat e-wizyty należy wcześniej wybrać na www.zus.pl/e-wizyta. Klient może w ten sposób otrzymać także informacje w swojej indywidualnej sprawie, pokazując podczas wideorozmowy dowód osobisty.
Ł.T