Czwartek, 19 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Ze Śląska, przez Świnoujście, do Szwecji. Pociągi z naczepami mają kursować regularnie

Data publikacji: 10 grudnia 2024 r. 16:38
Ostatnia aktualizacja: 11 grudnia 2024 r. 17:44
Ze Śląska, przez Świnoujście, do Szwecji. Pociągi z naczepami mają kursować regularnie
Świnoujski terminal promowy po modernizacji przyjął pierwszy pociąg z naczepami. Fot. ZMPSiŚ   

Transport intermodalny w Świnoujściu stał się faktem: 8 grudnia przyjęto w zmodernizowanym terminalu promowym pierwszy pociąg z naczepami. Po udanych listopadowych testach, przewoźnik Freightliner PL ruszył właśnie z pilotażowymi przejazdami ze Śląska, przez Świnoujście do portów na południu Szwecji, a dalej do Göteborga i Sztokholmu.

Intermodal to przewóz ładunków (zwykle w naczepach lub kontenerach) wykorzystujący różne środki transportowe. Jest nowoczesną i zrównoważoną forma transportu. 

– Rozwijając transport intermodalny realizujemy unijną politykę i ograniczamy m.in. emisję CO2 aż o 76 proc. – tłumaczy Ryszard Kaczmarek, dyrektor ds. rozwoju rynku intermodalnego Freightliner PL.

Tak zorganizowany transport to nie tylko korzyść dla środowiska naturalnego, ale też wiele korzyści społeczno-ekonomicznych. Poprzez odciążenie transportu drogowego sprawiamy, że transport staje się mniej uciążliwy dla innych użytkowników dróg oraz mieszkańców miast i mniejszych miejscowości.

Plusy odnotują też sami klienci – dzięki temu, że ich towar od początku do końca trasy jest zamknięty w jednej intermodalnej naczepie, mają nad nim pełną kontrolę poprzez zintegrowany system monitoringu naczep.

Prowadzony pilotaż to przygotowanie do rozpoczęcia regularnych przewozów już na początku 2025 roku. Powinny one pomóc w rozładowaniu
ruchu drogowego z i do terminalu promowego w Świnoujściu.

– Transport intermodalny rokrocznie zyskuje na znaczeniu – mówi Aneta Szreder-Piernicka, dyrektor ds. handlowych i marketingu w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.©℗

Więcej na ten temat w „Kurierze Szczecińskim” i eKurierze z 11.12.2024 r.

Elżbieta KUBOWSKA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Gunio
2024-12-11 16:25:04
W Skandynawii funkcjonuje to juz kupę lat...my zawsze 100 lat za murzynami
żal
2024-12-10 23:00:09
nasi nic nie mogą tylko obce firmy i kasa dla nich a infrastruktura nasza.
obserrwator
2024-12-10 22:16:53
Proszę pamiętać ,że inicjatorem, propagatorem transportu intermodalnego jest ATS INTERNATIONALE SPEDITION ze Szczecina.
Juras
2024-12-10 21:40:22
No i super. Tak właśnie ma się ten region rozwijać. Jeśli już, to za mało, za późno.
Dzięki Bogu i partii
2024-12-10 19:21:24
W końcu mniej Tirów , zamiast wozić wungiel , jak za komuny niech wożą kontenery ...
Stanisław
2024-12-10 18:59:39
Bardzo dobrze, ten system transportu powinien się rozwijać.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA