Prom „Mazovia”, należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (Polferries), zakończył swój planowy postój, podczas którego przeprowadzono szereg prac remontowych i konserwacyjnych. Jednostka wróciła już na linię. PŻB informuje również, że przedstawiciele spółki zostali powołani do Rady Technicznej Polskiego Rejestru Statków.
Podczas remontu promu „Mazovia” wymieniono powłoki malarskie na pokładzie nr 7 (samochodowym) oraz w części pokładu 10.
– Dokonano także napraw malarskich prawej burty jednostki – wymienia Michał Arciszewski, rzecznik prasowy PŻB. – W części maszynowej statku dokonano remontu silnika elektrycznego steru strumieniowego. Pracom remontowym poddano również dwie pompy wody morskiej i słodkiej, a także trzy wymienniki ciepła. Dokonano także ich czyszczenia i przeprowadzono próbę szczelności. Wymieniono rurociągi w systemach: przeciwpożarowym, wody chłodzącej, sanitarnym, ściekowym, hydraulicznym. Przeprowadzono remont okładzin hamulców wind kotwicznych oraz dziobowej windy cumowniczej – wykonano przegląd silnika hydraulicznego. Wymieniono w niej łożyska i uszczelnienia. Przywrócono do eksploatacji górną rampę rufową na pokładzie nr 5. Przeprowadzono przegląd głównej i awaryjnej rozdzielnicy elektrycznej.
Jednostka wróciła do eksploatacji na trasie Świnoujście – Ystad.
Rzecznik poinformował też, że prezes PŻB Andrzej Madejski oraz dyrektor techniczny polskiego armatora Dariusz Pajórek zostali powołani do Rady Technicznej Polskiego Rejestru Statków – organu opiniodawczego i doradczego zarządu PRS w zakresie zagadnień związanych z działalnością polskiego klasyfikatora.
– To przede wszystkim opracowywanie przepisów oraz prowadzenie nadzorów nad jednostkami pływającymi – wyjaśnia M. Arciszewski. – Rada Techniczna składa się z przedstawicieli delegowanych przez m.in. armatorów, stocznie, producentów wyposażenia okrętowego oraz uczelnie. Prezes Andrzej Madejski będzie uczestniczył w pracach zespołów XI – nadzory przemysłowe oraz XII – offshore i konstrukcje pływające. Dyrektor Dariusz Pajórek został członkiem zespołu IV, którego tematyką są urządzenia elektryczne i automatyka.
Kadencja, na którą zostali powołani, potrwa do 2026 roku.
(ek)