poniedziałek, 24 lutego 2020.
Strona główna > Gospodarka > Wzrosły przewozy PŻM. Dominuje zboże

Wzrosły przewozy PŻM. Dominuje zboże

Wzrosły przewozy PŻM. Dominuje zboże
Data publikacji: 2019-09-20 20:46
Ostatnia aktualizacja: 2019-11-03 14:26
Wywietleń: 974 416259

Polska Żegluga Morska odnotowała bardzo dobre wyniki przewozowe za pierwsze sześć miesięcy tego roku. Statki armatora przewiozły 8,1 mln ton ładunków i było to aż o milion ton więcej niż w analogicznym okresie roku 2018.

Wspomniany milion ton oznacza wzrost przewozów – w porównaniu do pierwszego półrocza 2018 – o ok. 14 procent.

– W strukturze przewiezionych przez statki PŻM ładunków dominuje w tym roku zboże – informuje Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy PŻM. – W pierwszym półroczu w ładowaniach masowców szczecińskiego armatora zbóż było 2,2 mln ton, czyli więcej aż o 35 proc. niż w pierwszym półroczu 2018.

Kolejne pozycje w statystykach przewozowych zajęły: nawozy sztuczne – 840 tys. ton (wzrost o 51 proc.), wyroby stalowe – 333 tys. ton (wzrost aż o 130 proc.), fosforyty – 326 tys. ton (spadek o 41 proc.).

W mniejszych ilościach przewieziono natomiast ładunki określane jako inne (np. kamienie) – 299 tys. ton, śrutę drewnianą – 251 tys. ton, sól – 83 tys. ton, siarkę suchą – 55 tys. ton., węgiel i koks – 23 tys. ton czy rudę żelaza – 16 tys. ton.

W przypadku podróży czarterowych, stanowiących oddzielną grupę rejsów (statystyki poszczególnych ładunków ujmowane są zbiorczo), statki PŻM przewiozły w pierwszej połowie tego roku 3,8 mln ton ładunków, czyli na tym samym poziomie, co rok wcześniej.

– Uwagę zwracają duże wzrosty przewozów szczególnie wysoko wycenianych ładunków, jak zboża i wybory stalowe – dodaje K. Gogol. – Oba te towary stanowią podstawę przewozów obszaru Wielkich Jezior Amerykańskich i świadczą o mocno zwiększonej aktywności statków PŻM na tych strategicznych dla USA i Kanady akwenach. Smutnym z kolei akcentem jest wręcz symboliczna ilość przewiezionego węgla. PŻM, która przez wiele dekad była kojarzona głównie z przewozem węgla (stąd czarne burty i kominy statków szczecińskiego armatora), obecnie praktycznie zaprzestała transportu tego surowca.

(ek)

Fot. Elżbieta KUBOWSKA

Komentarze

Warzek
Dokładnie tak, dodać należy, że równocześnie rozpoczęto niszczenie Kadr inżynieryjno - technicznych i naukowych a Uczelnie obsadzano byłymi agentami SB, WSI MO, KBW, PZPR,ZSL,SD- skutki mamy widoczne na co-dzień - taki historyk po geremkowski wykuwał się w "bulu". Trzeba nam 50-100 lat by odbudować co zniszczyła balcerowiczowsko-sorosowo -bolkowa hołota, często będąca agentami STASI, FSB, BND, Mosad, CIA
2019-11-03 14:02:31
do @ Klara
- wyklarują Tobie; - przy "wadzy" demokratycznej i w dodatku liberalnej byli tacy jak Balcerowicz i Tusk z ministrem "z Bydgoszcza", którzy twierdzili iż należy wszystko sprzedać za granicę - Polacy w tym czysie nie mieli "piniendzy", banki polskie nie istniały PO_nieważ były na samym PO_czątku "sprawatyzowane" (czytaj; kupił zagraniczniak). Kupił kilkakrotnie taniej niż lokaty w Polaków w tych bankach. Bez "pinindzy" żaden Polak nie mógł kupić polskiego, upadającego zakładu.. Więcej nie będą klarował.
2019-09-21 13:29:09
Klara
PŻM miał się tak źle że trzeba było wprowadzić plan naprawczy.Musimy dbać o naszą gospodarkę morską.Od kilku lat PŻM wychodzi na prostą tylko dlaczego wcześniej było tak nieciekawie?
2019-09-21 07:03:23

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
7
na godz. 15:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wystawa Makiet Kolejowych 2020

Sonda

Czy zakaz handlu w niedzielę jest dla Ciebie uciążliwy?

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie