czwartek, 17 października 2019.
Strona główna > Gospodarka > Masowiec „Karlino” powiększył flotę PŻM

Masowiec „Karlino” powiększył flotę PŻM

Masowiec „Karlino” powiększył flotę PŻM
Data publikacji: 2019-07-30 13:48
Ostatnia aktualizacja: 2019-08-02 03:23
Wywietleń: 3422 405813

Polska Żegluga Morska odebrała we wtorek (30 lipca) nowy statek. To masowiec „Karlino”, zbudowany w chińskiej stoczni Yangfan. Ma 180 m długości i 30 m szerokości. Jego nośność wynosi ok. 39 tysięcy DWT. Na flotę PŻM składają się obecnie 62 jednostki.

– „Karlino” to statek z tej samej serii, co „Szare Szeregi” czy „Armia Krajowa” – informuje Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy PŻM. – Należy do grupy masowców, które zostały porzucone przez poprzedni zarząd PŻM. Po wynegocjowaniu dobrej ceny zarządca komisaryczny przedsiębiorstwa Paweł Brzezicki podjął decyzję o ich odbiorze.

Masowiec „Karlino” wyposażony jest w cztery dźwigi i przeznaczony do przewozu takich ładunków jak zboża, nawozy sztuczne, rudy metali, węgiel, wyroby stalowe itd.

Na razie nie wiadomo, kto będzie matką chrzestną nowej jednostki. Armator szuka też ładunku, z którym statek popłynie w pierwszy rejs.

Jak dodaje Krzysztof Gogol, za miesiąc PŻM odbierze ze stoczni kolejny masowiec z tej serii – m/s „Sopot”.

(ek)

Fot. ZMPSiŚ

Na zdjęciu: „Karlino” to statek z tej samej serii, co m.in. „Armia Krajowa” – masowiec, który w tym roku gościł w Szczecinie.

Komentarze

Kolejny marynarz
Od 30 miesięcy zarzadca nie placi składki ZUS 130usd x 30 x około 900 pracowników daje 3,5 miliona dolarów USD . Odprawy i jubileuszówki , przeciez to Przedsiebiorstwo Państowe, 900 stałych pracowników średnio 15000 USD to juz suma 13,5 miliona USD. Zarządca wynegocjował dobrą cene za ztatek. Geniusz ekonomi i zarządzania, kosztem własnych pracowników. Może jakis dziennikarz przespaceruje sie do portu na statek z czarnym kominem. Bedzie miał prawdziwy tekst do druku a nie szmatławe kopiuj wkej pod partyjne dyktando.
2019-08-02 02:54:01
Pracownik
W PŻM pracuję już 20 lat. Gdyby nie p.Brzezicki to pełowcy już dawno rozłożyliby nasz zakład na łopatki. Tylko w wyborczej potrafią się mądrzyć. Co do warunków pracy to napiszę tylko że znam takich co w pośpiechu wracali do firmy po okresie pracy u niemieckiego armatora.
2019-08-01 14:47:48
Marynarz
Parówa z nadania PIS rządzi w PŻM-ie. Ratuje chamidło firmę kosztem załóg pływających na masowcach. Zlikwidował stanowisko czwartego mechanika, a jego obowiązki podzielił na pozostałych mechaników. Poobniżał pensje, zabrał jubileuszówkę czyli wysługę lat jak również odprawę emerytalną. Bezprawnie przetrzymuje ludzi na statkach po sześć miesięcy i dłużej, podczas gdy kontrakt podpisany jest na cztery miesiące. Zabrał 130 USD na ZUS. Zatrudnia rumuńskich kucharzy, którzy nie mają bladego pojęcia o gotowaniu polskich potraw. Tak ratować firmę to potrafi każdy średnio umysłowo rozwinięty. Ignoranci nie mający pojęcia o stanie firmy i przydupasy niech się nie wypowiadają.
2019-08-01 13:11:37
Myśl
Porzucenie statków przez poprzedni zarząd PŻM to bajka PIS-owskiego zarządu komisarycznego.
2019-08-01 09:01:59
Juko
Dają zarobić Chinczykom zamiast budować statki w polskich stoczniach. A gdzie te promy z stoczni Warskiego które miały być zwodowane rok temu
2019-08-01 01:51:28
Długi czas sprzątania po Po po PO
W gospodarce morskiej nadszedł długi czas sprzątania tej stajni Augiasza.Ile długów miał PŻM po rządach jeuropejczyków co ich liberałowie klepali po głowie jak Beny Hill Łysego?
2019-07-31 21:55:50
Siwy57
Wynegocjonowali dobre ceny,dalszy ciąg kombinowania zlodzieji z PiS,a na odprawy nie ma,wprowadzili zarząd komisaryczny PiS zabrali jubilatki odprawy emerytalne drastycznie obniżone i pensję rejsy dłuższe jakiś brzezicki firmę naprawia mi zabrali ok 40000 PLN odprawy emerytalnej po ponad 40latach pracy w warunkach szczególnych, Kto będzie pływał na tych statkach, na takich warunkach?
2019-07-31 21:14:57
Dobra Zmiana
I to jest dobra wiadomość, miłośnicy ośmiorniczek złomowali stocznię. Im statki niepotrzebne, zadłużyli niemiłosiernie PŻM.Teraz trzeba wszystko ratować.Jak powoli i z trudem,mozolnie trzeba wszystko naprawiać.Ale damy radę! Alleluja i do przodu
2019-07-31 18:52:11
Chińszczyzna
A miały być statki z Warskiego, gdzie pacyna rządzi
2019-07-31 13:14:28
Prazano
Braki dobre a byłych pracowników PZM nie zatrudnia.
2019-07-31 12:20:20
telma
w tym cały jest ambaras jak to mówią... a tu z Wałami miasto nie chce, chociaz kasa jest, wola drugiej strony jest, ale nie ma do tanga wszystkich jednak...
2019-07-31 10:28:03
Marynarz
Im dluzej rzadzi "bredzicki" tym mnie osob chce plywac. Ale propaganda swoje. Jako matke chrzestna proponuje malgosie, to w koncu kumpelka.
2019-07-31 08:04:56
Bebzon
Matką chrzestna powinna być pani Jacyna żona pana który "udupił" dni morza w Szczecinie przy Wałach Chrobrego.
2019-07-31 07:54:43
Ktoś ze statku
Na chwile obecną sytuacja na statkach PŻMu jest dramatyczna. Ludzie są przetrzymywani na statkach nawet mimo skonczenia się kontraktu. PŻM nie posiada ludzi do obsadzenia tego co już posiada. Braki kadrowe są na każdym stanowisku - od marynarza, poprzez mechaników po kapitanów.
2019-07-31 06:00:12
Janusz
Najlepiej jak matką chrzestną zostanie M. Jacynka Witt, a chrzest odbędzie się przy , których prezesem jest jej mąż!
2019-07-30 21:22:37
olaf
A na statku KASZUBY KUCHARZ PRAWIE ZWARIOWAŁ O 3 WOJNIE SWIATOWEJ GADA I INNYCH CIEKAWYCH RZECZACH
2019-07-30 21:13:40
Mariusz
Wały Brzezicki z PŻM chce remontować a to miasto blokuje temat więc raczej nie ma co robić mu zarzutów z tego tylko pretensje do urzędu miasta
2019-07-30 20:16:03
Karliniak
Najlepiej jak matką chrzestną będzie jakaś kobieta z Karlina
2019-07-30 20:07:17
Johny walker
Marynarzy brakuje bo przez lata byly zaniedbania, wyprzedaż i tak dalej. Ludzie uciekli. A co do plac to akuret stawki są ustalane przecież nie z widzimisię kogoś a Pżm i tak nieźle płaci...
2019-07-30 20:03:25
Mario
Nikt na siłę nie musi płynąć z PŻM jest tyle agencji wszędzie dobrze gdzie nas niema
2019-07-30 17:02:01
Alicja
Tylko kto będzie na nim pływał skoro brakuje obsady na tych statkach które już są. Marynarze czekają na podmianę po 6-7 miesięcy a nawet rekordziści i dłużej bo nie ma zmienników a tu nowy statek. Nie się czym cieszyć to tylko pod publiczkę to wszystko, jak całe rządy. Normalnie ogólnie cała Polska to kraina mlekiem i miodem płynąca.
2019-07-30 15:11:07
gg
a na remont bulwarow waly chrobrego kasy nie ma ...
2019-07-30 14:23:30

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
12
na godz. 09:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Chcą prawdziwej szkoły

Nekrologi

Sonda

Gdzie w Szczecinie powinien stanąć pomnik Marszałka Józefa Piłsudskiego?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie