niedziela, 19 maja 2019.
Strona główna > Gospodarka > Statki PŻM w „Gryfii”

Statki PŻM w „Gryfii”

Statki PŻM w „Gryfii”
Data publikacji: 2018-12-18 07:34
Ostatnia aktualizacja: 2019-01-03 10:05
Wywietleń: 1862 367270

Nowy statek Polskiej Żeglugi Morskiej, jeziorowiec „Gardno”, który został ochrzczony 11 grudnia w Morskim Porcie Police, dwa dni później – już po rozładunku – przypłynął do Szczecina. Zacumował przy nabrzeżu Gnieźnieńskim Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. Przechodzi tu poprawki. Jeszcze w tym roku w świnoujskim zakładzie „Gryfii” spodziewany jest jeden z promów PŻM.

– „Gardno” znajduje się obecnie w trakcie postoju międzyrejsowego – poinformował Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy Polskiej Żeglugi Morskiej. – Korzystając z tej okazji, dzięki dobrej współpracy ze stocznią „Gryfia”, armator wykonuje na jednostce poprawki układów paliwowych (dostosowanie do niskosiarkowego paliwa) oraz systemu balastowego, związanych z wchodzącymi w życie przepisami IMO.

Przypomnijmy, że „Gardno” to pierwszy z nowej serii jeziorowców PŻM, czyli masowców przystosowanych do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Został zbudowany w tym roku w Chinach, ma nośność 36 600 DWT, długość – 200 m, a szerokość – 24 m.

– W okresie między świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem w MSR „Gryfia” w Świnoujściu wykonane zostaną także prace remontowe promu „Gryf” – dodał K. Gogol. – Zakres tych prac obejmuje między innymi przegląd i remont silnika głównego, kapitalny remont silnika pomocniczego oraz remont rampy rufowej.  

„Gryf” pływa w barwach Unity Line (spółki z Grupy PŻM) od 2005 roku, na linii Świnoujście – Trelleborg. Jest promem ładunkowo-samochodowym, przeznaczony do przewozu samochodów ciężarowych i pasażerów zmotoryzowanych. Na swoich trzech pokładach ładunkowych może przewieźć jednorazowo około 100 zestawów drogowych. Dysponuje łącznie 180 miejscami pasażerskimi do wykorzystania przez kierowców i pasażerów oraz miejscami wypoczynku i rozrywki.

Statek ma 158 m długości i 24 m szerokości. Zbudowany został w 1990 roku. ©℗

Tekst i fot. (ek)

 

Statki PŻM w „Gryfii” Statki PŻM w „Gryfii” Statki PŻM w „Gryfii”

Komentarze

Alicja
Jak to możliwe, że nowo wybudowany statek wypływając ze stoczni w Chinach od razu jedzie na stocznię remontową? Jak można za tak wielka kasę odbierać statek, który wymaga remontu? Kto za to płaci, bo chyba nie Chińczycy?
2018-12-19 08:16:05
Gryfia jest potęgą remontową
Gryfia to jednak potęga!!!
2018-12-18 22:04:14
Stoczniowiec czytaj
Dadzą! Ps. Ten rząd pomaga regionowi, PO tylko kradło i zamykało zakłady.
2018-12-18 15:25:59
stoczniowiec
A dadzą radę bez wsparcia technicznego i porad MJW?
2018-12-18 08:46:53

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
14
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielkie gotowanie nad Odrą
Teatralny przemarsz
Dzień Europy – balony poleciały w niebo
Poprzedni Następny

Nekrologi

Sonda

Czy będziesz głosować w wyborach do europarlamentu?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie