poniedziałek, 21 września 2020.
Strona główna > Gospodarka > Sprawdź przeszłość swojego auta

Sprawdź przeszłość swojego auta [FILM]

Sprawdź przeszłość swojego auta
Data publikacji: 2017-12-17 15:04
Ostatnia aktualizacja: 2017-12-18 09:46
Wywietleń: 3438 305579

Koniec z kupowaniem przysłowiowego kota w worku. Możesz już sprawdzić przeszłość samochodu, który zamierzasz kupić w kraju, a od stycznia przyszłego roku – za granicą.

Nabywcy i właściciele posiadacze samochodów importowanych z rynku wtórnego wybranych krajów europejskich oraz USA i Kanady mogą sprawdzić ich przeszłość na portalu Historiapojazdu.gov.pl. Teraz w systemie widoczne są pojazdy sprowadzone z zagranicy i już zarejestrowane w Polsce. W styczniu 2018 r. usługa zostanie rozszerzona o auta, które jeszcze nie znalazły się w Centralnej Ewidencji Pojazdów, a np. już są oferowane do sprzedaży.

Możliwość sprawdzenia historii pojazdu to kolejne udogodnienie dla obywateli w Programie CEPiK 2.0. Usługa jest dostępna za darmo. Jeśli wybrany przez nas samochód jest w bazie, to w zakładce „Dane zagraniczne” zobaczymy informacje w siedmiu kategoriach:Kradzież, Złomowanie, Powypadkowy, Uszkodzony, Przekręcony licznik, Niedopuszczony do ruchu, Służył jako taxi.  W razie potwierdzenia danej kategorii, w systemie pojawi się alert zaznaczony czerwonym ostrzegawczym symbolem. Jeżeli nie stwierdzono alertu, to odpowiednie pole będzie oznaczone symbolem. Natomiast jeśli pojazdu nie ma w bazie, system też o tym poinformuje – na ekranie wyświetli się stosowna informacja tekstowa.

Obecnie w ewidencji dostępne są auta z wybranych krajów europejskich (m.in. z Francji, Belgii, Holandii, Włoch, Szwecji), a także z USA i Kanady. W sumie to 21 rynków, z których dziś pochodzi ponad 4,5 mln aut zarejestrowanych w Polsce. W przyszłości możliwe jest rozszerzenie usługi o kolejne kraje, w tym m.in. o Niemcy.

                                

Natomiast już w styczniu 2018 r. portal będzie rozszerzony o pojazdy, których nie ma w bazie CEPiK (czyli nie są jeszcze zarejestrowane w  Polsce), co będzie wymagało logowania się do systemu za pomocą profilu zaufanego (eGO).

Bez logowania (wystarczy nr rej. i VIN pojazdu oraz data pierwszej rejestracji) nadal będziemy mogli sprawdzić informacje o wszystkich zarejestrowanych pojazdach: dane techniczne (pojemność i moc silnika, rodzaj paliwa), terminy obowiązkowych badań technicznych, które przechodził pojazd, w tym informację, czy posiada aktualne badanie, odczyt licznika, zarejestrowany podczas badań technicznych (informacje o odczycie licznika są gromadzone od początku 2014 roku), informację, czy posiada ważne obowiązkowe ubezpieczenie OC, liczbę właścicieli i województwo rejestracji, informację, czy pojazd był własnością firmy/organizacji, czy osoby prywatnej, informację, czy pojazd nie jest oznaczony obecnie w bazie jako kradziony. 

Serwis Historiapojazdu.gov.pl wystartował w czerwcu 2014 r. i od uruchomienia cieszy się ogromną popularnością wśród potencjalnych nabywców używanych aut, którzy weryfikują ich przeszłość.

Rozszerzenie funkcji serwisu o zagraniczną historię pojazdów było możliwe dzięki pracy ekspertów Ministerstwa Cyfryzacji, Centralnego Ośrodka Informatyki w porozumieniu z firmą Carfax.

(mg)

Fot. Robert WOJCIECHOWSKI (arch.)

 

Komentarze

auto
Nie narzekaj, wszystko jest takie. Są specjalne laboratoria, w których wymyślają, kiedy dana pralka, czy lodówka ma przestać działać, aby biznes się kręcił. Kupuje się marki, których najwięcej aut jeździ po ulicach z dawnych lat. Ile razy widziałeś ostatnio Kadetta na ulicy albo Escorta? ;)
2017-12-18 06:45:44
Przód z Niemiec tył z Francji. WielkaPolska2230r
Niemcy już nie robią dobrych aut seryjnie.Robią pojedyńcze modele,które mają podnieść wizerunek marki reszta to śmieci.Z zaniżoną emisją spalin i elektronicznie ustawioną usterką.Co to za auto z którego nie można wysiąść gdy bateryjka w pilocie się wyczerpie?
2017-12-17 20:46:15

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
15
na godz. 21:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

Solidarność na fasadzie szczecińskiej filharmonii

Nekrologi

Sonda

Czy zaproponowane przez miasto podwyżki opłat i rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania wraz z obniżkami cen w komunikacji miejskiej uzdrowią sytuację parkingową w śródmieściu Szczecina?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie