Drugiego dnia (7 września) odbywającej się w Szczecinie konferencji portów bałtyckich mówiono przede wszystkim o rozwoju rynku skroplonego gazu ziemnego (LNG) i jego wpływie na sektor morski. Po zakończeniu sesji dyskusyjnych dla chętnych zorganizowano wyjazd do terminalu LNG w Świnoujściu.
Reprezentanci 40 portów Morza Bałtyckiego i dziewięciu krajów przez dwa dni (6 i 7 września) rozmawiali o sytuacji w branży morskiej, szansach i zagrożeniach w rozwoju portów, dzielili się wiedzą i doświadczeniami. Baltic Ports Conference to coroczne najważniejsze wydarzenie Organizacji Portów Bałtyckich (Baltic Ports Organization). Po raz pierwszy odbyło się w Szczecinie. Współorganizatorem był Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, który od ponad 20 lat należy do BPO.
Piątkowe prezentacje dotyczyły głównie inwestycji portowych i żeglugowych w kontekście rosnącego rynku LNG w regionie Morza Bałtyckiego i całej Europy.
Aneta Szreder-Piernicka, dyrektor ds. handlowych w ZMPSiŚ, omówiła strategię rozwoju zespołu portów Szczecin i Świnoujście. Jak zaznaczyła, proces inwestycyjny jest niezwykle złożony, dlatego również długotrwały. Musi uwzględniać interesy nie tylko samych portów, ale też ich otoczenia.
Na temat rozwoju rynku LNG oraz związanej z tym nowej infrastruktury portowej oraz zmianach we flocie bałtyckiej mówili przedstawiciele biznesu i nauki.
Po zakończeniu dyskusji ogłoszono, że przyszłoroczna konferencja portów bałtyckich odbędzie się w Sztokholmie. ©℗
(ek)
Fot. Ryszard PAKIESER