niedziela, 15 grudnia 2019.
Strona główna > Gospodarka > Remonty statków PŻM w Szczecinie

Remonty statków PŻM w Szczecinie [GALERIA]

Remonty statków PŻM w Szczecinie
Data publikacji: 2019-06-23 20:19
Ostatnia aktualizacja: 2019-06-24 23:34
Wywietleń: 2103 398747

Masowiec i prom ładunkowo-pasażerski należące do Polskiej Żeglugi Morskiej przypłynęły w ten weekend do Szczecina. Obie jednostki mają przejść tu remont.

Masowiec „Jamno” dotarł do Szczecina w sobotę (22 czerwca), po wcześniejszym rozładunku w porcie polickim. Zacumował przy nabrzeżu Drzetowskim Stoczni Szczecińskiej. Jak się dowiedzieliśmy, ma przejść roczny przegląd.

Zbudowany w 2018 r. statek to tzw. jeziorowiec, mający nośność 36 600 DWT, prawie 200 m długości i 24 m szerokości. Jest jedną z jednostek, które zostały porzucone w chińskiej stoczni przez poprzedni zarząd PŻM i wystawione na aukcję. Po wynegocjowaniu ceny niższej o ok. 40 proc. od kontraktowej udało się je odzyskać.

Z kolei prom „Gryf”, kursujący w barwach Unity Line (spółki z Grupy PŻM) na trasie Świnoujście - Trelleborg, pojawił się w Szczecinie w niedzielę (23 czerwca). Trafił do największego doku - nr 5 - Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. Do 8 lipca będzie wyłączony z eksploatacji, przechodząc okresowy remont stoczniowy.

„Gryf” ma 158 m długości i 24 m szerokości. Przeznaczony jest do przewozu samochodów ciężarowych i pasażerów zmotoryzowanych. Na trzech pokładach ładunkowych może przewieźć ok. 100 zestawów drogowych. Dysponuje 180 miejscami pasażerskimi. Do eksploatacji został oddany w 1990 r., a w barwach Unity Line pływa od 2005 roku.

(ek)

Fot. Elżbieta Kubowska

Remonty statków PŻM w Szczecinie Remonty statków PŻM w Szczecinie Remonty statków PŻM w Szczecinie Remonty statków PŻM w Szczecinie Remonty statków PŻM w Szczecinie Remonty statków PŻM w Szczecinie Remonty statków PŻM w Szczecinie Remonty statków PŻM w Szczecinie Remonty statków PŻM w Szczecinie Remonty statków PŻM w Szczecinie Remonty statków PŻM w Szczecinie Remonty statków PŻM w Szczecinie Remonty statków PŻM w Szczecinie

Komentarze

A "morze" rok 2018-ty
To "po-myl-ka"...? Gdyz po pierwszym roku eksploatacji, statek powinien przejsc tylko przeglad Gwarancyjny w Stoczni ktora go zbudowala - a tu jest mowa o Remoncie...??
2019-06-24 23:25:14
Bosman
A MJW ma uprawnienia kapitana statku pełnomorskiego?
2019-06-24 16:02:28
Ala
A przepraszam bardzo mam pytanie. Od którego roku rządy w PŻM przejął PIS? To jak ten statek mógł być porzucony przez poprzednie rządy skoro ten statek został zbudowany w 2018 r. i w tym też roku porzucony? Porzucone to już niedługo będzie większość jednostek pływających w tej firmie, ponieważ już teraz brakuje obsad na statki. Tak to jest jak za kierowanie firmą biorą osoby wierne ale...
2019-06-24 11:59:34
Dramat
Do konca tego roku, wiekszosc statkow , zostanie porzuconych. Przez same zalogi. Przy tak "genialnym" zarzadzie komicznym. Sorry komisarycznym.
2019-06-24 10:29:03
Myśl
Informacje podane w tej wiadomości są dziwne. Jak masowiec Jamno zbudowany w 2018 roku mógł być porzucony przez poprzedni zarząd PŻM? Kiedy PŻM została przejęta przez PISrząd? Ponadto, i masowiec, i prom przechodzą w Gryfii zwykłe roczne przeglądy, a nie remonty. Ten artykuł, to zwykła propaganda.
2019-06-24 10:06:27
Pytam
To ile statków zbudowała Stocznia Szczecińska za światłych rządów PiSu?
2019-06-24 09:59:24
nic
i nic o kolejnych deklaracjach min. Gróbarczyka dotyczących kolejnego "ostatecznego" terminu budowy promu dla PŻB? Kurier donosił o wielu już terminach, wszystkie były ostateczne, ale nigdy nie próbował dociec powodów, dla których kolejne z nich przestawały być aktualne.
2019-06-24 06:21:03
I "sukces" lat 2007-2015
A Jamno jest jedna z jednostek... ktore zostaly PO-rzucone w Chinskiej Stoczni przez PO-przedni Zarzad PZM i wystawione pozniej na Aukcje ! I co Prokuratura na to...??
2019-06-23 23:23:41
Hura
Kolejny sukces
2019-06-23 20:49:35

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
4
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielka Parada Mikołajów

Nekrologi

Sonda

Czy obowiązek tworzenia korytarza życia i jazdy na suwak zwiększą bezpieczeństwo na drogach?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie