Masowiec i prom ładunkowo-pasażerski należące do Polskiej Żeglugi Morskiej przypłynęły w ten weekend do Szczecina. Obie jednostki mają przejść tu remont.
Masowiec „Jamno” dotarł do Szczecina w sobotę (22 czerwca), po wcześniejszym rozładunku w porcie polickim. Zacumował przy nabrzeżu Drzetowskim Stoczni Szczecińskiej. Jak się dowiedzieliśmy, ma przejść roczny przegląd.
Zbudowany w 2018 r. statek to tzw. jeziorowiec, mający nośność 36 600 DWT, prawie 200 m długości i 24 m szerokości. Jest jedną z jednostek, które zostały porzucone w chińskiej stoczni przez poprzedni zarząd PŻM i wystawione na aukcję. Po wynegocjowaniu ceny niższej o ok. 40 proc. od kontraktowej udało się je odzyskać.
Z kolei prom „Gryf”, kursujący w barwach Unity Line (spółki z Grupy PŻM) na trasie Świnoujście - Trelleborg, pojawił się w Szczecinie w niedzielę (23 czerwca). Trafił do największego doku - nr 5 - Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. Do 8 lipca będzie wyłączony z eksploatacji, przechodząc okresowy remont stoczniowy.
„Gryf” ma 158 m długości i 24 m szerokości. Przeznaczony jest do przewozu samochodów ciężarowych i pasażerów zmotoryzowanych. Na trzech pokładach ładunkowych może przewieźć ok. 100 zestawów drogowych. Dysponuje 180 miejscami pasażerskimi. Do eksploatacji został oddany w 1990 r., a w barwach Unity Line pływa od 2005 roku.
(ek)
Fot. Elżbieta Kubowska
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
A "morze" rok 2018-ty
2019-06-24 23:25:14
To "po-myl-ka"...? Gdyz po pierwszym roku eksploatacji, statek powinien przejsc tylko przeglad Gwarancyjny w Stoczni ktora go zbudowala - a tu jest mowa o Remoncie...??
Bosman
2019-06-24 16:02:28
A MJW ma uprawnienia kapitana statku pełnomorskiego?
Ala
2019-06-24 11:59:34
A przepraszam bardzo mam pytanie. Od którego roku rządy w PŻM przejął PIS? To jak ten statek mógł być porzucony przez poprzednie rządy skoro ten statek został zbudowany w 2018 r. i w tym też roku porzucony? Porzucone to już niedługo będzie większość jednostek pływających w tej firmie, ponieważ już teraz brakuje obsad na statki. Tak to jest jak za kierowanie firmą biorą osoby wierne ale...
Dramat
2019-06-24 10:29:03
Do konca tego roku, wiekszosc statkow , zostanie porzuconych. Przez same zalogi. Przy tak "genialnym" zarzadzie komicznym. Sorry komisarycznym.
Myśl
2019-06-24 10:06:27
Informacje podane w tej wiadomości są dziwne. Jak masowiec Jamno zbudowany w 2018 roku mógł być porzucony przez poprzedni zarząd PŻM? Kiedy PŻM została przejęta przez PISrząd? Ponadto, i masowiec, i prom przechodzą w Gryfii zwykłe roczne przeglądy, a nie remonty. Ten artykuł, to zwykła propaganda.
Pytam
2019-06-24 09:59:24
To ile statków zbudowała Stocznia Szczecińska za światłych rządów PiSu?
nic
2019-06-24 06:21:03
i nic o kolejnych deklaracjach min. Gróbarczyka dotyczących kolejnego "ostatecznego" terminu budowy promu dla PŻB? Kurier donosił o wielu już terminach, wszystkie były ostateczne, ale nigdy nie próbował dociec powodów, dla których kolejne z nich przestawały być aktualne.
I "sukces" lat 2007-2015
2019-06-23 23:23:41
A Jamno jest jedna z jednostek... ktore zostaly PO-rzucone w Chinskiej Stoczni przez PO-przedni Zarzad PZM i wystawione pozniej na Aukcje ! I co Prokuratura na to...??
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.