Niedziela 28 listopada 2021r. 
REKLAMA

Prom „Nova Star” kupiony przez PŻB [FILM]

Data publikacji: 2019-10-15 13:00
Ostatnia aktualizacja: 2020-03-25 16:12
Prom „Nova Star” kupiony przez PŻB
 

Polska Żegluga Bałtycka poinformowała, że 11 października w Londynie kupiła od Singapore Technologies Marine Ltd prom „Nova Star”. Tym samym armator z Kołobrzegu zakończył umowę czarterową dotyczącą tej jednostki, podpisaną w 2018 roku.

Zbudowana osiem lat temu „Nova Star”, od września ubiegłego roku zatrudniona jest na linii Gdańsk – Nynäshamn (Szwecja). Prom może przewieźć 1215 pasażerów, w tym 648 w kabinach w jednym rejsie. Podróżujący mają do dyspozycji sklep, kafeterie, restaurację, salę konferencyjną oraz największe na Bałtyku kasyno. Na promie znajdują się również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów.

– Wykupienie promu „Nova Star” było naszym priorytetem na bieżący rok – powiedział Piotr Redmerski, prezes PŻB. – Początkowo przewidywaliśmy czarter jednostki przez dwa lata, aby w tym czasie podjąć decyzje o ewentualnym zakupie, ale rynek zweryfikował nasze plany dość szybko.

Jak dodał, wyniki przewozów pasażerskich oraz frachtowych tego promu w ciągu ostatniego roku były powodem do szybszego zakończenia umowy czarterowej i kupna statku.

– „Nova Star” przyjęła się na rynku bardzo dobrze, a pasażerowie chwalą ją za wysoki komfort podróżowania – zaznaczył. – Dla klientów frachtowych bardzo dobrze uzupełnia – obok promu „Wawel” – linię promową z Gdańska do Nynäshamn pod Sztokholmem.

„Nova Star” jest trzecią jednostką zakupioną przez kołobrzeskiego armatora w ciągu ostatnich pięciu lat w ramach planu odnowy floty.

Obecnie Polska Żegluga Bałtycka SA, występująca pod marką Polferries, eksploatuje pięć promów. Na linii Gdańsk – Nynäshamn pływają „Nova Star” i „Wawel”, a na linii Świnoujście – Ystad kursują „Cracovia”, „Mazovia” i „Baltivia”.

(ek)

Fot. i film PŻB

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

gościówa do @ gość
2019-10-20 10:24:26
"Co z promem w stoczni pisowskie kłamczuchy?" PO_czekaj po..e (słowa Sł.N. w Tczewie) rozwalić funkcjonujący przemysł stoczniowy jest łatwo, odbudować i zdobyć pozycją na rynku bardzo trudno. Mam nadzieją iż taki powstanie - nie na taką skalę gdyż kupców jest mniej. Odpadł "sojuz", który teraz ma blokadę na towary EU więc sprzedać towar będzie trudniej.
PO-dsluchane... i w Piekarni
2019-10-17 12:41:49
Buduje sie, buduje... i rosnie jak na drozdzach ! I oby tylko Slawek & KO-mpany nie wzieli sie i dalej w Warszawie - za jego "ostateczne wykonczenie"... ??
gość
2019-10-16 18:22:18
I po raz kolejny powraca pytanie.Co z promem w stoczni pisowskie kłamczuchy?
Cos tu "nie gra"...?
2019-10-15 23:19:50
A dlaczego im Wiecej Promow... tym Wieksze Ceny Biletow i dla Pasazerow na pieszo... ??

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ