Polska Żegluga Bałtycka poinformowała, że 11 października w Londynie kupiła od Singapore Technologies Marine Ltd prom „Nova Star”. Tym samym armator z Kołobrzegu zakończył umowę czarterową dotyczącą tej jednostki, podpisaną w 2018 roku.
Zbudowana osiem lat temu „Nova Star”, od września ubiegłego roku zatrudniona jest na linii Gdańsk – Nynäshamn (Szwecja). Prom może przewieźć 1215 pasażerów, w tym 648 w kabinach w jednym rejsie. Podróżujący mają do dyspozycji sklep, kafeterie, restaurację, salę konferencyjną oraz największe na Bałtyku kasyno. Na promie znajdują się również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów.
– Wykupienie promu „Nova Star” było naszym priorytetem na bieżący rok – powiedział Piotr Redmerski, prezes PŻB. – Początkowo przewidywaliśmy czarter jednostki przez dwa lata, aby w tym czasie podjąć decyzje o ewentualnym zakupie, ale rynek zweryfikował nasze plany dość szybko.
Jak dodał, wyniki przewozów pasażerskich oraz frachtowych tego promu w ciągu ostatniego roku były powodem do szybszego zakończenia umowy czarterowej i kupna statku.
– „Nova Star” przyjęła się na rynku bardzo dobrze, a pasażerowie chwalą ją za wysoki komfort podróżowania – zaznaczył. – Dla klientów frachtowych bardzo dobrze uzupełnia – obok promu „Wawel” – linię promową z Gdańska do Nynäshamn pod Sztokholmem.
„Nova Star” jest trzecią jednostką zakupioną przez kołobrzeskiego armatora w ciągu ostatnich pięciu lat w ramach planu odnowy floty.
Obecnie Polska Żegluga Bałtycka SA, występująca pod marką Polferries, eksploatuje pięć promów. Na linii Gdańsk – Nynäshamn pływają „Nova Star” i „Wawel”, a na linii Świnoujście – Ystad kursują „Cracovia”, „Mazovia” i „Baltivia”.
(ek)
Fot. i film PŻB