Prom typu ro-pax „Epsilon” wypłynął w premierowy rejs we flocie Unity Line nocą 23 stycznia br. ze Świnoujścia do szwedzkiego portu Trelleborg. Promem dowodzi doświadczony oficer – kpt. ż.w. Arkadiusz Ślaski.
– Zabraliśmy na pokład 131 ciężarówek, a to prawie pełna pojemność ładunkowa promu – pochwalił się w mediach społecznościowych jego właściciel, czyli Euroafrica.
Od tej pory jednostka będzie kursować codziennie, wypływając ze Świnoujścia o godz. 2.15, a w Trelleborgu meldując się o 8.35. W drogę powrotną wyruszać ma o godz. 15.55 i o 22.15 przypływać do Świnoujścia.
„Epsilon” został zbudowany w 2011 r. we włoskiej stoczni Visentini i jednorazowo może przewieźć 299 osób (261 pasażerów i 38 członków załogi). Jednostka ma 186 m długości, przeszło 25 m szerokości oraz eksploatacyjną linię ładunkową o długości niemal 2860 metrów. Co więcej, na jej pokład wjedzie aż 60 samochodów osobowych i 134 pojazdów ciężarowych, co czyni go największą (a także najnowszą) jednostką typu cargo, należącą obecnie do polskiego armatora.
Prom został kupiony przez firmę Euroafrica, czyli partnera biznesowego Unity Line. W styczniu krótko dokował w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie, gdzie został przemalowany i przeszedł drobne prace przystosowawcze. Niestety, warunki pogodowe uniemożliwiły namalowanie logo Unity Line na burtach. Ma to nastąpić przy okazji najbliższego dokowania.
– Jednostka zastąpi inny prom Euroafriki w barwach Unity Line – „Galileusza” – który zostanie przeniesiony na linię Świnoujście – Ystad – poinformowała Katarzyna Antoń, kierownik Działu Marketingu w Unity Line. – Dzięki temu „Epsilon” znacząco wzmocni potencjał przewozowy między Polską a Szwecją.
Dodajmy, że na przełomie roku służbę na linii Świnoujście – Ystad zakończył inny prom Euroafriki: „Jan Śniadecki”.
Jak już informowaliśmy, w poniedziałek (15 stycznia) odbyła się uroczysta inauguracja „Epsilona”, który cumował wtedy przy nabrzeżu Kaszubskim w „Gryfii”. Stocznię opuścił w sobotę (20 stycznia) wieczorem. ©℗
(ek)