środa, 18 lipca 2018.
Strona główna > Gospodarka > Próbny rejs z Kędzierzyna-Koźla do Polic

Próbny rejs z Kędzierzyna-Koźla do Polic

Próbny rejs z Kędzierzyna-Koźla do Polic
Data publikacji: 2017-10-27 21:42
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-18 19:34
Wywietleń: 2983 298601

W piątek (27 października) z Grupy Azoty Zakładów Azotowych Kędzierzyn ruszył próbny transport śródlądowy nawozów. Barka, przewożąca 250 ton nawozu azotowego Salmag, pokona trasę 670 km. Przystankiem końcowym są polickie zakłady Grupy Azoty, z których produkt trafi do odbiorców w Zachodniopomorskiem.

Transport ma na celu sprawdzenie warunków do dokonywania przewozów śródlądowych na środkowej i dolnej Odrze. Powodzenie rejsu pomoże w podjęciu decyzji o ustanowieniu regularnej trasy żeglugowej pomiędzy zakładami Grupy Azoty w Kędzierzynie-Koźlu i Policach oraz otwarcie nowych możliwości dla transportu towarów ze Śląska na północny-zachód kraju.
 
– W przeszłości korzystaliśmy już z żeglugi śródlądowej jako drogi transportu naszych produktów – powiedział Kamil Bortniczuk z zarządu Grupy Azoty ZAK. – Mamy własny port i połączenie z Kanałem Gliwickim. Chcemy się włączyć w rządowe plany użeglownienia Odry i wykorzystać związane z tym szanse biznesowe. Transport wodny jest bardziej ekologiczny i efektywny kosztowo niż drogowy, w związku z czym chętnie korzystalibyśmy z jego dobrodziejstw w transporcie surowców do spółki oraz transporcie naszych produktów do klientów.

Załadunek barki odbył się w czwartek. Ma do pokonania 670 km. Rejs wymaga przepłynięcia przez 25 stopni wodnych i zajmie 6-7 dni. Transport organizuje OT Logistics.

– W lipcu wznowiliśmy rzeczny transport węgla z Gliwic do Wrocławia – przypomniał Andrzej Klimek, wiceprezes zarządu oraz dyrektor Dywizji Żeglugi Śródlądowej OT Logistics.  – Od tego czasu nasze barki przewiozły już do Kogeneracji Wrocław ok. 70 tys. ton węgla. Teraz robimy kolejny krok ku przywróceniu rzekom ich funkcji transportowej.

Barka transportowa wypłynęła z portu ZAK po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat. Jak zauważył K. Bortniczuk, stanowi ona równowartość 10 ciężarówek. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski, wojewoda opolski Adrian Czubak i senator Grzegorz Peczkis.

– Na uwagę zasługuje fakt, że w Kędzierzynie-Koźlu dba się o kadrę w zakresie żeglugi śródlądowej – zaznaczył G. Witkowski.

(ek)

Fot. Grupa Azoty ZAK SA

Próbny rejs z Kędzierzyna-Koźla do Polic Próbny rejs z Kędzierzyna-Koźla do Polic Próbny rejs z Kędzierzyna-Koźla do Polic

Komentarze

mc1948
Co za sensacja. Za komuny w latach 80-tych ubiegłego wieku z Zakładów Chemicznych Police barkami transportowano rocznie 100 tys. ton nawozów do portów w Cigacicach< Wrocławiu, Opolu i dalej. Barki pływały na zanurzenie do 1,8 m.
2017-10-29 13:04:36
ex-łodziorz
ile podatnik dopłaci do tego propagandowego szajsu? Chodzi o koszt całkowity. Z regulacją, pogłebianiem szlaku, budową -odbudową śluz, odbudową portu w ZAK?
2017-10-29 10:34:25
Kierowca
No to mam po robocie...
2017-10-28 10:52:43
Miś
No nie hamery-kę odkryli !!!!
2017-10-27 23:17:23
Solidaruchy mają
ważniejsze zadania /pomniki, groby,ulice, komisje smoleńskie/ do zmiany lub rozwalenia, a nie jakieś żeglowności rzek
2017-10-27 23:09:44

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
21
na godz. 18:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Flis przypłynął do Szczecina
Zjazd Młodych Gwiazd 2018 i „Siedem życzeń”
Różankowe urodziny Szczecina
Poprzedni Następny

Nekrologi

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy