Coraz bliżej do rozpoczęcia przebudowy szlaku, który bardziej komfortowo połączy port w Świnoujściu i gazoport z Polską. – Przetargi na zaprojektowanie i budowę odcinków drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Dargobądz i Dargobądz – Troszyn uzyskały pozytywny wynik kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych – informuje Mateusz Grzeszczuk, główny specjalista ds. komunikacji społecznej i rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin.
– Tym samym dobiegła końca procedura przetargowa na realizację dwóch ostatnich odcinków drogi ekspresowej S3 w województwie zachodniopomorskim o długości 33 km.
Przetargi zostały wszczęte w grudniu ubiegłego roku, natomiast pod koniec czerwca wybraliśmy oferty najkorzystniejsze – dodaje M. Grzeszczuk.
Rzecznik GDDKiA przypomina, że kontrola postępowania przetargowego, prowadzona przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, jest obligatoryjna przy dużych inwestycjach.
– Nie wykazała ona uchybień i zakończyła się pozytywnym wynikiem. Na końcowym etapie jest uzgadnianie gwarancji należytego wykonania umów. Podpisanie umów z wykonawcami powinno nastąpić jeszcze w tym miesiącu – mówi M. Grzeszczuk.
W ramach inwestycji wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych, a następnie zrealizują roboty budowlane.
– Na etap projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca) – podaje terminy rzecznik GDDKiA.
Odcinek S3 Świnoujście – Troszyn, składający się z dwóch odcinków realizacyjnych Świnoujście – Dargobądz o długości 17 km i Dargobądz – Troszyn o długości
16 km, jest niezbędny do ukończenia całej dwujezdniowej drogi S3 od Bałtyku do granicy z Czechami.
– Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3 ze względu na skomunikowanie portu morskiego i gazoportu w Świnoujściu z autostradami A2 i A4 oraz południową granicą kraju – podkreśla Mateusz Grzeszczuk.
(k)