Nowy zarząd w Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”. Znany żeglarz prezesem
Nowy zarząd w Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”. Znany żeglarz prezesem
(akt. 1)
Data publikacji: 27 marca 2024 r. 11:27
Ostatnia aktualizacja: 09 kwietnia 2024 r. 14:17
Radosław Kowalczyk pokieruje Stocznią Szczecińską „Wulkan”. Fot. Elżbieta KUBOWSKA
Rada nadzorcza Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” w środę (27 marca) ogłosiła wyniki postępowania kwalifikacyjnego na stanowiska prezesa tej spółki oraz wiceprezesa do spraw operacyjnych. Na stanowisko prezesa został wybrany Radosław Kowalczyk. Z kolei funkcję wiceprezesa powierzono Mirosławowi Winiarskiemu. Obydwaj są ze Szczecina.
Radosław Kowalczyk jest kapitanem jachtowym, jednym z najlepszych polskich żeglarzy regatowych, specjalizującym się w samotniczym żeglarstwie oceanicznym. Należy do Yacht Klubu Polski w Szczecinie, Yacht Klubu Rzeczypospolitej w Świnoujściu i Klubu Żeglarzy Samotników. Jest współzałożycielem oceanTEAM, współpomysłodawcą i współorganizatorem Wielkiej Żeglarskiej Bitwy o Gotland – najtrudniejszych regat bałtyckich. Od roku 1996 brał udział w licznych regatacht. Jest pierwszym Polakiem, który dwukrotnie uczestniczył w jednych z najtrudniejszych na świecie zmagań żeglarskich transatlantyckich regat samotnych żeglarzy – Mini Transat 650.
– Stanowisko prezesa Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” obejmę 22 maja – poinformował nas Radosław Kowalczyk.
Nowy prezes urodził się w 1975 roku. Jest absolwentem Politechniki Szczecińskiej, kierunku automatyka i robotyka. Ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami oraz zarządzania i marketingu. Ma za sobą bogate 25-letnie doświadczenie zawodowe w przemyśle metalowym i elektromaszynowym. W ciągu swojej kariery pełnił różnorodne role inżynierskie i zarządcze, w tym na stanowiskach dyrektora operacyjnego oraz dyrektora zarządzającego w dużych firmach produkcyjnych i działających na międzynarodowym rynku.
Od 15 lat kieruje własną firmą doradczo-zarządczą, specjalizującą się we wspieraniu właścicieli i zarządów przedsiębiorstw. Jego działalność koncentruje się na kształtowaniu strategii rozwoju firm oraz wprowadzaniu rozwiązań z zakresu nowoczesnego zarządzania. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, odgrywa kluczową rolę w procesach wdrażania zmian w przedsiębiorstwach, które mają na celu zwiększenie rentowności operacyjnej oraz otwieranie nowych kanałów rynkowych dla jego klientów.
Po zakończeniu aktywnego udziału w regatach, od 2015 roku skupił się na rozwijaniu działalności biznesowej, nadal czerpiąc inspirację z wyzwań, jakie stawia morze. Prywatnie – mąż i ojciec dwójki dzieci.
Mirosław Winiarski obejmie stanowisko wiceprezesa ds. operacyjnych 15 kwietnia br. Jest inżynierem branży stoczniowej i konstrukcji stalowych. W latach 1988 – 2007 – pracownik Stoczni Szczecińskiej oraz spółki stoczniowej Porta-Eko-Cynk. W późniejszych latach realizował wiele projektów, w tym dla przemysłu stoczniowego w Norwegii, Niemczech (Neptun Werf Rostock) oraz Francji (St. Nazaire oraz Lorient). Pełnił funkcje kierownicze na projektach offshore w strukturach Siemens Energy Hamburg (stocznia HDW Kiel) oraz Bilfinger Mars Offshore w Szczecinie. Miłośnik kolarstwa, przewodniczący Kolegium Sędziów Polskiego Związku Kolarskiego.
Przypomnijmy, że właścicielem 100 proc. udziałów w stoczniowej spółce jest należący do Skarbu Państwa Fundusz Rozwoju Spółek.
(ek)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
stoczniowiec
2024-04-09 13:19:32
Znany żeglarz. Podpisze umowę a następnie wypłynie w długi rejs, długo go nie zobaczycie w pracy. Oczywiście będzie wizytował zagraniczne stocznie, szczególnie te na Arktyce, Antarktydzie, Ameryce Południowej itd. Oczywiście to nie problem. Wszak od czasu do czasu złapie internet. Jak wróci wsiądzie na rower. Więcej żeglarzy i kolarzy w spółkach skarbu państwa!
Gość
2024-04-07 20:51:12
Czyli mamy powtórkę z rozrywki. Zaraz usłyszymy o inwestorze z Kataru który ma uratować stocznie.
@Gość
2024-04-05 16:05:07
To nie jest jedyną firma której stocznia zalega z pieniędzmi.Stocznia nie wypłaca pieniędzy żadnej firmie podwykonawczej.Przecież to jest jakaś patologia.Wstrzymali częściowo budowę doku i wszyscy pracują po 8godzin.Marchewa robi wszystko żeby to zamknąć.
Gość
2024-04-02 17:24:04
To ja się pytam, kiedy stocznia rozliczy się z firmą Pana Bartosiaka , od stycznia zalega mu z wypłatą pieniądzy za wykonane prace . dyrektor finansowy Maciej Krakowiak , celowo wstrzymuję wypłaty . Pracownicy Pana Bartosiaka nie otrzymali pensji za miesiąc luty do tej pory , ponieważ ten nie otrzymał ich od stoczni.
Wstyd
2024-04-02 14:29:03
A może niech napiszą gdzie ten prezes nabrał doświadczenia stoczniowego bo w żadnej gazecie nie ma żadnych konkretów. W Szczecinie nie jest kompletnie nikomu znany z branży. A lakoniczne wypowiedzi Pana Zahorskiego w Głosie jakoś do mnie nie przemawiają. 25 lat pracy z tego 15 lat jako doradca tylko czego? czyli żadnego doświadczenia konkretnego z zakresu budowy czy ogólnie biorąc branży stoczniowej.
Witek
2024-03-31 20:29:06
Proszę poprosić na doradcę byłego dyrektora stoczni pana Zenona Grabowskiego!!!!
@@ Marynarz
2024-03-29 17:33:45
Może i ma - podobno to kwestia tylko kasy by mieć papier na wybrane kwalifikacje z Ukrainy
Żenada
2024-03-29 13:02:39
Jeszcze w historii stoczni nie było dyrektora czy prezesa który byłby bez odpowiedniego wykształcenia . Facet ponoć zajmuje się czy zajmował doradztwem . Jak jest taki geniusz to dlaczego nie stworzył własnej firmy stoczniowej. Ostatnim dobrym dyrektorem to był Pan Z. G. ponad 30 lat temu potem to już totalny zjazd a to co zrobiono to żenada
@ Marynarz
2024-03-29 09:57:24
Skąd wiesz, że nie ma prawa? Może ma "papiery" kapitana żeglugi wielkiej?
Ja jako były
2024-03-29 00:03:05
komunista, czekam na wyprowadzenie sztandaru .Nie po to Tusk obejmował rządy , aby tu robić jakieś Stocznie ! Chłoptaś umie pływać , więc ze Stocznią popłynie ! Zarabiać to sztuka trudna , a na wyciąganie kasy z budżetu za późno . Już łyżka po dnie skrobie , a co dopiero na Stocznię da Tobie ? Masz to spuścić jak wodę w klozecie , by zmyło to PIS-owskie gówno ! Ja ci to mówię ,Her Tusk ! Poniał komunist , ili niet !?
@@ Szkoda słów i inn
2024-03-28 23:22:28
Hahaha - a co ty żona jesteś czy kochanka że tak bronisz wiedzy i doświadczenia - czytaliśmy i zrozumieliśmy artykuł, w końcu większość z nas ma już na karku kilka dekad i wie jak to wygląda z konkursami... tak samo jak z przetargami - wygrywają ci co maja wygrać - w końcu nie można oddawać losu takich firm w przypadkowe ręce...
Co do PiSu to sprawdź - pisaliśmy - ale "nowa" władza miała być inna (tzn tak mówiła) - nie żebyśmy jej uwierzyli
@ Szkoda słów i inni
2024-03-28 19:48:06
Przeczytajcie najpierw cały artykuł ze zrozumieniem. Macie lepsze kwalifikacje? Dlaczego nie startowaliście w konkursie? Dlaczego nie przeszkadzali wam wcześniejsi pisowscy namiestnicy bez kwalifikacji?
Mam zdecydowanie
2024-03-28 12:46:34
lepsze papiery na Dyrektora. W tym doświadczenie praktyczne .Niestety nie wystartowałem , ponieważ odpadłbym w przedbiegach z powodów oczywistych . Tu nie potrzebują fachowca , tutaj potrzebują kogoś posłusznego co ten interes szybko skutecznie wygasi ! Zachciało się PIS-orom Stoczni , to mogli skorzystać z fachowców , ale jak ktoś był kiedyś czerwony to niestety won ! Jak wyszło ? Jak zawsze , pierwszy wyleciał " naginacz " rzeczywistości , a dalej już gładko w dół ! Teraz będzie szybciej !
No to może wreszcie coś ruszymy z tymi okrętami podwodnymi w Szczecinie...niezależnie jaki okręt wybierzemy. Ktoś to musi ruszyć ,technologicznie i organizacyjnie przygotować zakład. Inaczej to możemy sobie tylko dalej marzyć....i o okrętach i o transferze technologii i o wielu innych rzeczach.
klemens
2024-03-28 08:54:25
czyli państwową własność przejmują prywaciarze . Jakoś czuję się nieswojo . A ten spec od Bilfingera z sukcesami nabudował się fundamentów wiatrakowych , więc może potrenować zarządzanie w kolejnej firmie . Może teraz się uda .
Marcin
2024-03-28 08:45:06
Akurat pana Radka znam osobiście i papiery to chłop ma. Kilkadziescia jak nie kilkadziesiąt razy trafiał do firm z problemami i wyprowadzał na prostą. Żeglowanie to pasja co macie do pasji? Artykuł z dupy bo powinien pisać o osiągnięciach człowieka. Jeśli Vulcan jest źle zarządzany to te czasy się właśnie kończą. Czy to wystarczy to tego nikt nie wie jaki tam macie bajzel
JERZYK
2024-03-28 07:26:50
TYLKO PO CO PORZĄDNYM FACHOWCOM ZAWRACALI GŁOWĘ I CZAS JAKIMŚ KONKURSEM. WSTYD I HAŃBA DLA WYSOKIEJ KOMISJI. BALI SIĘ, ŻE ICH WYLEJĄ TO WYBRALI TYCH, KTÓRYCH IM WSKAZANO. PROSZĘ O REDAKCJĘ O POINFORMOWANIE SZCZECINA, KTO ZROBIŁ NAM TAKI PASZTET TAKIM WYBOREM
Gonald Kusk
2024-03-28 07:05:15
Zamiana jednych "swojaków" na drugich "swojaków" " " ...reszta się nie liczy..." " - z czegoś takiego to Polska będzie poniżej krajów Trzeciego Świata .... Niewiele do tego brakuje jak się zdejmie " różowe okulary "
odczepcie się
2024-03-28 00:18:59
odczepcie się pisiory od POrządnych ludzi!
JERZYK
2024-03-27 21:33:34
TYLKO PO CO PORZĄDNYM FACHOWCOM ZAWRACALI GŁOWĘ I CZAS JAKIMŚ KONKURSEM. WSTYD I HAŃBA DLA WYSOKIEJ KOMISJI. BALI SIĘ, ŻE ICH WYLEJĄ TO WYBRALI TYCH, KTÓRYCH IM WSKAZANO. PROSZĘ O REDAKCJĘ O POINFORMOWANIE SZCZECINA, KTO ZROBIŁ NAM TAKI PASZTET TAKIM WYBOREM
Szkoda słów
2024-03-27 21:21:11
Ten prezes i vice to zwykła ustawka . Wystarczy spojrzeć na Radę Nadzorczą co to za ludzie.
Żaden z nich nigdy nie pracował w stoczniach czy podobnych zakładach ani nie prowadził swojej firmy .
Jest to samo co za PiS a obiecywali apolityczność. Oszukali głupich ludzi . Jak można zrobić prezesem człowieka
nie mającego pojęcia o pracy ani o prowadzeniu stoczni . Perfidna PO- owska zagrywka szyta grubymi nićmi
J23
2024-03-27 20:28:01
A może dawni pracownicy przypomną sobie jak doili stocznie wciąż im było mało europejskie pensje im się marzyły a zarząd stoczni też nie był lepszy zgodnie z prawem wyciągał kasę skąd mógł, a jak pierdykneło to winnych szukali, prawdziwi fachowcy pracę znaleźli a nieroby zostały i mącą winnych szukają były pracownik z W 3
do@ Marynarz
2024-03-27 20:02:31
Jak wstąpisz do PO to możesz ubrać mundur generała. Szybko uzyskasz awans ale musisz mądrze gadać.
wesoły romek
2024-03-27 18:08:11
To kiedy kursy na psich fryzjerów?
wesoły romek
2024-03-27 17:53:40
To kiedy kursy na psich fryzjerów?
Raz już było,do trzech razy sztuka!
Arcxi
2024-03-27 17:48:49
Jaka stocznia ?już dawno jej niema!!!!!
Marcin Mańkowski
2024-03-27 17:05:59
Umiem pływać , też chce zostać prezesem vulkanu 🤣🤣🤣🤣 , masakra , za ostatnich rządów rudego speca zniszczyli mój zakład pracy(stocznie) , teraz będą odbudowywać 🤦mianując kolejnego speca , logika małpy umiem pływać łódką więc nadaje się na prezesa stoczni 🤣🤣🤣🤦
Wulkan
2024-03-27 16:22:24
🤣🤣🤣🤣 No to mamy fachowców przy sterze 🤣🤣🤣🤣🤣
On
2024-03-27 15:19:04
Żeglarz, spec od zarządzania duża firmą. Toż to parodia pierwszej klasy. Tacy to POfachowcy.
Stoczniowiec
2024-03-27 15:15:12
Brawo dla zarządu i Marchewki.Co wspólnego ma kapitan jachtowy i jego rejsy z zarządzaniem stocznią.Miało się liczyć doświadczenie i kompetencje.Wybór wyłącznie po lini partyjnej.Dzięki panu kapitanowi stocznia napewno teraz popłynie.
sław imię Szczecina
2024-03-27 15:11:28
Żeglowanie w trzech yachtklubach nie będzie przeszkadzało w zarządzaniu stocznią? Chociaż w dzisiejszych czasach pracy zdalnej można uruchomić Zoom przez satelitę, a dokumeny podpisać cyfrowo, więc chyba się da pogodzić obie aktywności. Pomyślnych wiatrów!
Ze kto ?
2024-03-27 15:05:50
Profesor Skrzymowski w grobie się przekręca
OBSERWATOR
2024-03-27 15:05:27
Ciekwae kogo obsadzą w CL GRYF CHLODNIA dawny PORT RYBACKI GRYF.
macie jakieś typy? Czy tutaj jest giełda nazwisk???
Miko
2024-03-27 14:55:14
Czekamy na inwestora z Kataru, którego kilka lat temu obiecał Tusk. PIS obsadzał stanowiska partyjnymi kolegami - ok tak było, ale przecież teraz miało być inaczej!!!! a co jest? Jest dokładnie to samo. Żeglarz prezesem stoczni....absolwent nawigacji szkoły morskiej prezesem portu, Zahorski w radzie absolwent nawigacji szkoły morskiej w radzie nadzorczej stoczni i jako doradca w porcie- dwa wynagrodzenia dla eksperta byłego członka Nowoczesnej. Ale się Niemcy cieszą bo konkurencyjność spada.
Jajakobyły
2024-03-27 14:48:29
Jako były stoczniowiec mogę powiedzieć tylko jedno: wstydu nie macie. To policzek wymierzony byłym stoczniowcom. Winiarski - w porządku pamiętamy pracował w stoczni na rurowni później w Eko-cynk. Ale Kowalczyk ??? Partyjne wsparcie.
Marynarz
2024-03-27 14:30:35
Po pierwsze: pan Kowalczyk nie ma prawa zakładać pagonów Kapitana Żeglugi Wielkiej - to tak, jakbym ja po zasadniczej służbie wojskowej założył mundur generalski. Po drugie: z przebiegu kariery widać, że nie ma " zielonego pojęcia" o zarządzaniu stocznia i przemysłem żeglugowym!
Ha, ha, ha
2024-03-27 14:28:32
Przepraszam ale tylko śmiech mi pozostał. "Jeden z najlepszych polskich żeglarzy regatowych, specjalizującym się w samotniczym żeglarstwie oceanicznym" został prezesem stoczni. Kluczowe kompetencje, to chyba ilość oglądanych statków podczas tego samotniczego żeglarstwa oceanicznego. Ludzie dajcie spokój! Przemysł jest demontowany krok po kroku! Zastanawia mnie tylko skąd w nich taka determinacja? Jaki oni kraj mają do życia jak nasz wspólny(?) zniszczą?
Bogdan
2024-03-27 14:01:06
Pewnie nowy Prezes z nadania PO. Inna możliwość nie wchodzi w grę. Czyli zarządy bezpartyjne?
Stoczniowiec
2024-03-27 13:20:39
Ale co wspólnego żeglarz ma z przemysłem stoczniowym . Z tego co wiadomo jednym z wymogów była
znajomość i praca w przemyśle stoczniowym. Zwykła ustawka polityczna , czyim jest kolesiem z PO.
A miało być tak sprawiedliwie , kpina.
Po co?
2024-03-27 11:39:33
Przecież PO zamknęło stocznie, PiS próbował ożywić trupa ale jak to PiS nie wyszło - może chociaż regaty do Kataru i z powrotem będą...?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.