Niedziela, 24 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Nowe połączenie Sea-Cargo

Data publikacji: 23 kwietnia 2019 r. 08:20
Ostatnia aktualizacja: 14 maja 2019 r. 11:51
Nowe połączenie Sea-Cargo
 

Norweska linia żeglugowa Sea-Cargo rozpoczęła działalność w ramach serwisu między Świnoujściem, duńskim Esbjerg i zachodnim wybrzeżem Norwegii. Głównie przewożone będą komponenty do farm wiatrowych, ale nie tylko. To również możliwość transportu innych ładunków, w tym m.in. kontenerów oraz drobnicy.

– Nowy serwis nastawiony jest w głównej mierze na stałe świadczenie przewozów wahadłowych – poinformował Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. – W nadchodzących kwartałach tego roku przewiduje się poszerzenie siatki połączeń.

Działania Sea-Cargo koncentrują się na zapewnieniu operacji żeglugi liniowej bliskiego zasięgu na morzu z wykorzystaniem wielozadaniowych jednostek pływających. To pierwsze rozwiązanie roll-on/roll-off (system przeładunku polegający na wtaczaniu i wytaczaniu ładunków przez furty statku) wprowadzone na rynek norweski ze Świnoujścia oraz nowe połączenie z Esbjerg. Usługa zapewni również opcje przeładunku do brytyjskich portów Aberdeen i Immingham.

Podstawę nowego serwisu stanowi kontrakt Sea-Cargo AS z jednym z największych na świecie producentów turbin wiatrowych. Chodzi o transport i związaną z nim logistykę 51 turbin. Najpierw różne ich elementy są transportowane z Polski, Chin i Danii do norweskiego Husøy, gdzie będzie trwać montaż. Gotowe już turbiny umieszczone mają być w Sirdal (również w Norwegii).

Komponenty takie jak gondole, piasty, transformatory itp. są ładowane w Esbjerg w Danii, a łopaty wirników turbin – w Świnoujściu. Części wież przypływają z Chin.

Sea-Cargo ma spore doświadczenie w transporcie turbin wiatrowych – od 2011 roku przewiozło ponad 500 kompletnych turbin w ramach 15 projektów.

Sea-Cargo jest właścicielem i operatorem floty statków wielozadaniowych. Do Świnoujścia zawija „SC Astrea”. To jednostka typu ro-lo, czyli przystosowana do przewozu ładunków oraz do przeładunków zarówno w systemie ro-ro (poziomym, ładunki toczne), jak i lo-lo (pionowym). Ma nośność 7301 t, długość 129 m, a szerokość 21 m. Statek zbudowany w 1991 r. może też przewozić kontenery (451 TEU). Długość pasa ładunkowego ro-ro wynosi 824 m. ©℗

(ek)

Fot. ZMPSiŚ

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA