Trwa modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 metra. Na torze zakończyły się już roboty czerpalne, ale prowadzone są jeszcze prace związane z profilowaniem skarp i niwelacją dna oraz czynności odbiorowe.
– Na torze wodnym trwają prace związane z profilowaniem skarp i niwelacją dna oraz czynności odbiorowe prac pogłębiarskich – poinformowała Ewa Wieczorek, rzecznik Urzędu Morskiego w Szczecinie, będącego inwestorem modernizacji. – Przy obydwu sztucznych wyspach na Zalewie Szczecińskim zakończył się montaż kamienia hydrotechnicznego do umacniania skarp podwodnych.
Przy jednej z wysp dobiegły końca prace przy budowie przystani dla statków.
W obszarze obrotnicy Orli Przesmyk w Szczecinie trwa umacnianie i profilowanie skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim, Wielkiej Kępie i Radolinie, a także instalacja geowłókniny i kamienia hydrotechnicznego.
Nadal prowadzona jest modernizacja obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie, która również stanowi część tej inwestycji. Trwają jeszcze ostatnie prace rozbiórkowe, drogowe oraz przy stawianiu ostatniego obiektu budowlanego – wiaty na pławy, o powierzchni ok. 2 tys. m kw. Zakończenie całej inwestycji jest planowane na pierwsze półrocze 2022 roku.
– Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy – dodała E. Wieczorek. – Wszystkich użytkowników akwenu prosimy jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne.
(ek)