Piątek 01 lipca 2022r. 
REKLAMA

Kto zbuduje terminal kontenerowy w Świnoujściu? Złożono dwie oferty

Data publikacji: 2022-06-21 21:41
Ostatnia aktualizacja: 2022-06-22 12:50
Kto zbuduje terminal kontenerowy w Świnoujściu? Złożono dwie oferty
Według planów, terminal kontenerowy w Świnoujściu miałby zacząć działać w latach 2025/26. Fot. ZMPSiŚ  

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest obecnie w trakcie procedury, której zwieńczeniem będzie wyłonienie inwestora, mającego wybudować głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu i być jego operatorem. Są dwa zainteresowane tym podmioty, które złożyły swoje oferty.

Postępowanie ma na celu zawarcie umowy przedwstępnej zobowiązującej do zawarcia umowy przyrzeczonej o korzystanie z nieruchomości znajdującej się w granicach portu morskiego w Świnoujściu, przeznaczonej na prowadzenie terminalu kontenerowego.

Komisja prowadząca postępowanie poinformowała, że do upływu wskazanego terminu zostały złożone dwie oferty: jedna przez Baltic Gateway Ltd. (z Anglii), a druga przez konsorcjum składające się z DEME Concessions N.V. (z Belgii) oraz QTERMINALS W.L.L. (z Kataru).

Oferty zostały sprawdzone przez komisję pod względem formalnym. Teraz zostaną ocenione pod względem merytorycznym. Pod uwagę będą brane kryteria cenowe, funkcjonalne lub ilościowe, środowiskowe oraz społeczne. Za każde z nich przyznane zostaną punkty. Uczestnik postępowania, którego oferta zdobyła największą liczbę punktów, przechodzi do trzeciego etapu postępowania, czyli negocjacji treści umowy przedwstępnej i umowy przyrzeczonej.

Finałem postępowania będzie zawarcie umowy przedwstępnej z tym uczestnikiem postępowania, z którym w toku negocjacji, zostanie uzgodniona pełna treść umowy przyrzeczonej.

– Powstanie głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu to ogromna szansa na wzmocnienie i ugruntowanie rynkowej pozycji zespołu portowego Szczecin-Świnoujście – mówi Monika Woźniak-Lewandowska z ZMPSiŚ. – Lokalizacja terminalu umożliwi obsługę bogatego, międzynarodowego zaplecza oraz obsługę klientów z obszaru Morza Bałtyckiego. Terminal zapewni wartość dodaną dla całej krajowej gospodarki. Jego planowana roczna zdolność przeładunkowa to 2 mln TEU, czyli standardowych 20-stopowych kontenerów. Warunkiem powodzenia całego przedsięwzięcia jest zapewnienie odpowiedniej infrastruktury dostępowej do terminalu, co właśnie jest realizowane.

Rozpoczęcie działalności terminalu planowane jest na lata 2025/26.

(ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

edi
2022-06-23 10:40:52
Terminal w tym miejscu to głupota w czystej postaci. Ale czego spodziewać się po reżimowych geniuszach.
stan
2022-06-23 08:20:03
zbawcy terenów zielonych i "dziewczyny co lubią brąz" bo jak by natura chciała to terminal by wybudowała! myślenie życzeniowe typowe dla volksów z po!
PIS a Ruscy
2022-06-22 22:07:17
jedni i drudzy uważają się za pokrzywdzonych przez cały świat, jedni i drudzy plują na UE, jedni i drudzy twierdza że bez Zachodu doskonale sobie poradzą gospodarczo, jedni drudzy snują jakieś rojenia o międzymorzach, imperiach, podbojach, jedni i drudzy żyją w kompletnym matriksie, a co jedna wypowiedz polityka z pisu czy z Kremla to jakaś totalna mitomania i łgarstwa... tak by można wymieniać do wieczora! jedyne co pocieszające u nas ciemnego luda jest 30% a w kacapii 80%
Aneta
2022-06-22 12:44:57
Budowanie takiego molocha w kurorcie turystycznym to kompletny bezsens. Po co pogłębiano kanał wodny do 12,5 m do Szczecina skoro nie chce się w nim budować teraz terminala. Takie decyzje to czysty nonsens i niegospodarność.
Alex
2022-06-22 11:42:59
Kto wpadł na idiotyczny pomysł budowy terminala w tym miejscu? Mało że rozwali turystykę to jeszcze spowoduje nieodwracalne straty w przyrodzie.
Niemcy
2022-06-22 10:09:07
I lokalni zdrajcy pokroju radnego Słowika już aktywnie działają by owa inwestycja nie doszła.do skutku... Niemcy - wiadomo - dbają o interes narodowy ale czym (za ile i kto płaci?) kierują się kompradorzy i jurgieltnicy pokroju radnego Słowika tego chętnie byśmy się dowiedzieli.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA