niedziela, 17 listopada 2019.
Strona główna > Gospodarka > „Konkurs stoczniowy”. Drugi nabór

„Konkurs stoczniowy”. Drugi nabór

„Konkurs stoczniowy”. Drugi nabór
Data publikacji: 2019-11-02 22:09
Ostatnia aktualizacja: 2019-11-04 13:51
Wywietleń: 797 425642

Za miesiąc rusza drugi „konkurs stoczniowy” organizowany przez Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski. Na rynek trafi blisko 28 mln zł.

Nabór wniosków potrwa od 2 grudnia 2019 do 3 lutego 2020 r. Rozstrzygnięcia konkursu można się spodziewać w połowie przyszłego roku. Do podziału jest prawie 28 mln zł, o które mogą się starać mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z branży stoczniowej. Wartość wydatków kwalifikowanych projektu może wynieść od 300 tys. zł do 4 mln zł. Maksymalny poziom dofinansowania dla mikro i małych wynosi 2,2 mln zł, a dla przedsiębiorstw średniej wielkości 1,8 mln zł. Premiowane będą projekty dotyczące bezpośrednio budowy statków, konstrukcji pływających lub łodzi, jak również te dotyczące budownictwa okrętowego i prowadzące do wdrożenia innowacji produktowej, procesowej czy poprawiające konkurencyjność wnioskodawcy.

(dar)

Fot. Stocznia Szczecińska

Komentarze

Wawrzek
@2019-11-04 08:51:17 @Wawrzek A tym Związkom przewodził TW Bolek i tow sekret. Jurczyk, których de facto mianowali Kiszczak i inni na polecenie Sachsa-Sorosa przez "mózgownicę" Balcerowicza. Faktycznie leninowskie zasady jak tu ktoś pisze - kilkudziesięciu krzykaczy i striełców załatwiło sprawę. Niestety trafiliśmy na okres rządów pazernych aparatczyków pzpr,zsl,sd, którzy posiedli umiejętność zakłamania i rabowania co się da.Stocznię Szczecińską już mieli podzieloną na parcele a Senator Misiak miał tylko zaklepać sprawę wówczas Stocznie w Rostocku i Straslundzie byłyby bezpieczne - i tak się stało. Dzisiaj wydaje się jakby to było w umowie pomiędzy Adenauerem i Dawidem Grinn (Ben Gurion) z Płońska. Cała Gospodarka Pomorza jakby w czasach rządów PO-PSL odwracała się od Polski.I ludzie na to q...... głosują.
2019-11-04 13:47:51
viola
Szczecinianie dużo bardziej czekają na IKEĘ niż tą całą stocznię
2019-11-04 10:21:46
@Wawrzek
Stocznię zniszczyły jej własne związki zawodowe. Każdy w Szczecinie to doskonale wie.
2019-11-04 08:51:17
@no proszę...
Ciekawe. Urząd Marszałkowski ma mennicę albo wytwórnię papierów wartościowych? A może coś produkuje i zarabia? Wszystkie pieniądze przechodzące przez urzędy wytworzyli podatnicy! Również te unijne. Poza tym wcześniej ten sam urząd upupił dużą stocznię, bo z RPO przyznał dofinansowanie unijne na "rewitalizację terenów postoczniowych" (remont szatniowca, odbudowę bocznicy kolejowej, zakup maszyny do cięcia blach) i dopiero za rok mnie 5 lat tzw. trwałości projektu. Do tego czasu stocznia nie może budować statków, bo musiałaby zwracać dofinansowanie unijne, które nie było dla stoczni (bo nie było wolno wspierać tej branży), ale dla "terenu postoczniowego".
2019-11-04 05:02:47
Do Wawrzek
Czyli jednak Lenin wiecznie żywy!!!!!! Dać, zakazać, wyznaczyć, a kto za to będzie płacił? rząd, jak piszesz, ale rząd ma tylko pieniądze podatników czyli za wszystkie dać, kazać, wyznaczyć itp. zapłaci i tak już biedny polski podatnik. Fajna perspektywa. Nie dziwię się, że młodzież wyjeżdża z Polski z takimi perspektywami wydawania pieniędzy nia mają na co czekać.
2019-11-03 19:59:32
Wawrzek
Kto zniszczył Stocznię? Rząd w Polsce czyj? Teraz Rząd w Polsce powinien to odbudować by nie zdusić całkowicie Gospodarki Morskiej na Pomorzu. Jak? powołać państwową Stocznię wyposażyć ją w środki obrotowe i i środki trwałe niezbędne do realizacji zadań. A jakie zadania?- wyznaczyć budowę Statków handlowych i Okrętów a nawet uzbrojenia Okrętów, do tego powołać zrujnowane Biura Projektowe i Konstrukcyjne po co by nie płacić obcym i uzyskać miejsca pracy dla Polaków w Polsce. Do wszystkich zadań można do-kontraktować firmy zagraniczne dla uzyskania nowo=czesnych technologii. Ale do tego trzeba ludzi z głową i Kadr, które zniszczono niestety.Wcześniej zakazać budowy willi na terenach stoczniowych. A można odbudować Hutę by mieć własną stal na miejscu(Hindus już kończy rujnację Nowej Huty i Huty Katowice),fabrykę kabli by mieć ich według potrzeb, fabrykę hydrauliki. A przede wszystkim Szkolnictwo morskie - techniczne średnie i wyższe.
2019-11-03 12:55:26
no proszę...
Realne pieniądze na konkretne, wymierne działania pochodzą z Urzędu Marszałkowskiego. A Marszałek - zgroza! - z PO :-)) PiS, jak dotąd, ubogaca przemysł stoczniowy w Szczecinie niekompetencją sprzedawczyni okien i pustymi, konsekwentnie nie realizowanymi obietnicami ministra Gróbarczyka, którego w ramach rekonstrukcji rządu winno się natychmiast zdymisjonować. Ten ostatni za karę powinien zostać prezesem MSR Gryfia i spijać piwo, którego nawarzył.
2019-11-03 08:33:31

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
7
na godz. 12:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Z wielką flagą przez Szczecin

Nekrologi

Sonda

Czy ścieżki wydeptane przez pieszych na trawnikach, poboczach i skwerach powinny być uwzględniane przez projektantów miejskich przestrzeni?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie