Masowiec „Tczew”, należący do Polskiej Żeglugi Morskiej, w grudniu ub. roku został odebrany w stoczni Yangfan. Statek spodziewany jest w kwietniu w Policach. I właśnie w tym porcie ma się odbyć chrzest jednostki. Matką chrzestną będzie Dorota Arciszewska-Mielewczyk, gdyńska poseł Prawa i Sprawiedliwości, przewodnicząca sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
– Wyciągnęliśmy kolejny statek z pożaru finansowego – mówi o masowcu „Tczew” Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny Polskiej Żeglugi Morskiej. – Mamy go już od kilku miesięcy. Jest bardzo zgrabnym, ładnym okrętem, takim jak „Szare Szeregi”. To masowiec mający 38,5 tys. ton ładowności oraz 18-20 osób załogi.
W zeszłym tygodniu statek przypłynął z ładunkiem do marokańskiego portu Casablanca.
– Po rozładunku najprawdopodobniej załaduje fosfaty dla fabryki w Policach – dodaje Paweł Brzezicki. – Zakładamy, że wyładunek w polickim porcie odbędzie się między 5 a 8 kwietnia i wtedy pani poseł Dorota Arciszewska-Mielewczyk ochrzci nam ten statek.
„Tczew” przeznaczony jest do transportu takich ładunków, jak zboża, nawozy sztuczne, węgiel czy ruda żelaza. Ma 180 m długości, 30 m szerokości, a jego zanurzenie z pełnymi ładowniami wynosi 10,5 m.
– Bardzo się cieszymy, że mamy kolejny statek – podkreśla zarządca PŻM i zapowiada odbiór następnych jednostek.
Dodajmy, że wybór dla jednostki nazwy „Tczew” jest nieprzypadkowy. To uhonorowanie miasta, w którym w 1920 roku powstała pierwsza po odzyskaniu przez Polskę niepodległości państwowa szkoła morska.
Na zdjęciu: Masowiec „Tczew” jest z tej samej serii, co „Szare Szeregi”.
Fot. PŻM
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Mechanik
2018-03-15 07:05:17
"...jest bardzo ładnym , zgrabnym okrętem ..." - okręt jest wojenny p.Brzezicki i redakcjo. Statek jest handlowy. Najwyższy czas poznać chociaż podstawowe terminy w gospodarce morskiej
suweren
2018-03-14 10:56:08
A matką chrzestną miała być nauczycielka z Tczewa, ale PiS ją pogonił i dał posłankę. Bo przecież niewłaściwa matka chrzestna to rzecz nie do pomyślenia. Musi być SWOJA
Marynarz
2018-03-13 11:28:43
W ekonomii nie liczy się kraj budujący statki.Liczą się pieniądze i czas budowy.To do "patriotów".
los chce ze mna grac w pokera
2018-03-13 08:17:11
raz mi daje, raz zabiera. a posel DAM jest spoko! Pozdrawiam serdecznie
@ konrad
2018-03-12 20:42:48
Naucz się liczyć i pisać 3200 x 1000/ TYS. nie "tyś."/ = 3200000 , czyli według Ciebie 3 200 000 ton !!!! Duży statek , a tyś pewnie jego ojciec chrzestny !
Już tylko posłanki PiS nadają się na matki chrzestne? ŻENADA!
Marrrynarz
2018-03-12 17:31:46
A nie tak dawno komisarz Brzezicki krytykował poprzedników, że budują statki w Chinach, co za pajac.
Konrad
2018-03-12 17:27:10
Ja pamiętam zwodowany "Tczew" w stoczni szczecińskiej o wyporności 3200 ton.Było to w końcu lat 50-siątych.
Dobra zmiana
2018-03-12 14:09:28
Stoczni Szczecińskiej jak nie było tak nie ma, a statki budują dla nas Chińczycy. Brawo PiS.
Makumba
2018-03-12 13:17:48
Jak dobrze pamiętam, to chrzest statków odbywał się przy wodowaniu w stoczni. Teraz, to widzę odwrotnie, chrzest przy złomowaniu
Kaszub
2018-03-12 11:32:19
Dorota Arciszewska-Mielewczyk...Królowa pierza i puchu.
Majątek ziemski na Kaszubach posłanki PiS Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk powędrował do spółki na Cyprze. Dlatego SKOK Stefczyka nie zdołał ściągnąć przeterminowanego kredytu na 5 mln
Na spotkania z ubogimi i zagrożonymi przez niemieckie roszczenia jeździła w futrze i najnowszym modelu ulubionej marki Mercedes-Benz. Broni SKOK-ów, choć przed windykacją SKOK-u jej mąż uciekł z majątkiem na Cypr. Ceni honor, a zamknęła swoją organizację Powiernictwo Polskie, aby nie płacić odszkodowania za naruszenie dóbr osobistych. Dorota Arciszewska-Mielewczyk składa się z samych paradoksów.
MARYNARZ
2018-03-12 11:25:55
A jak już dokona chrztu to otrzyma kartę kredytową PŻM dla wybranych
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.