niedziela, 18 sierpnia 2019.
Strona główna > Gospodarka > Calbud z najlepszą ofertą

Calbud z najlepszą ofertą

Calbud z najlepszą ofertą
Data publikacji: 2019-07-16 22:11
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-18 17:48
Wywietleń: 1635 402906

W przetargu na modernizację obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie najkorzystniejszą ofertę złożyło szczecińskie Przedsiębiorstwo Budowlane Calbud. Została wybrana, mimo że zaproponowana cena przekroczyła o ponad 21 mln zł kwotę, jaką zamierzał przeznaczyć na to zadanie Urząd Morski w Szczecinie. To ostatni przetarg związany z największą obecnie inwestycją UMS, czyli modernizacją toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m.

To tak zwany mały projekt, związany z modernizacją toru. Polegać ma m.in. na rozbiórkach, przebudowach obiektów istniejących (głównie budynków) i budowie nowych, budowie i przebudowie instalacji zewnętrznych oraz zagospodarowaniu terenu Bazy Oznakowania Nawigacyjnego przy ul. Światowida w Szczecinie. Dla tego przedsięwzięcia została opracowana kompletna dokumentacja projektowa wraz z decyzją o pozwoleniu na budowę. Rozpoczęcie robót planowane jest na trzeci kwartał 2019 r. Zadanie ma być zrealizowane w ciągu 30 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą.

– Modernizacja służy polepszeniu warunków użytkowania obiektów i realizacji zadań wynikających ze statutowej działalności urzędu – administracji morskiej, zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi, ochrony portów i żeglugi morskiej oraz oznakowania nawigacyjnego i radionawigacyjnego polskich obszarów morskich – tłumaczył Paweł Szumny, zastępca dyrektora ds. technicznych Urzędu Morskiego w Szczecinie.

W przetargu na przebudowę BON złożono trzy oferty. Spółka Calbud zaproponowała cenę (brutto) wynoszącą prawie 52,5 mln zł, Erbud z Warszawy – ok. 57,8 mln zł, a Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska – przeszło 59,8 mln zł.

Zamawiający, czyli Urząd Morski w Szczecinie, zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nieco ponad 31,3 mln zł (brutto).

– Rezerwa projektowa plus oszczędności w projekcie pozwoliły na podwyższenie tej kwoty – poinformowała Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy UMS.

Przypomnijmy, że koszty całej inwestycji – „12,5 m dla Szczecina” – określono na 1 mld 442 mln 880 tys. zł (razem z VAT). Projekt dofinansowany jest w 85 proc. ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość unijnego wsparcia to ponad 1 mld 226 mln zł. Pozostałe koszty pokryją środki z budżetu państwa. Prace pogłębiarskie na torze mają ruszyć jeszcze w tym roku. Zakończenie całości przewidziano na rok 2022.

Tekst i fot. Elżbieta KUBOWSKA

Komentarze

kris
Popieram,nareszcie dobry wybór.
2019-07-18 17:33:42
jonatan
Bardzo dobry wybór. Calbud daje gwarancję dobrego wykonawstwa i estetyki budowanych obiektów.
2019-07-17 00:49:09

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
22
na godz. 18:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Zawieszanie i zdejmowanie baneru z siedziby PiS

Nekrologi

kondolencje

Sonda

Czy trasy alternatywne pozwalają szybciej dojechać nad morze?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie