W przetargu na modernizację obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie najkorzystniejszą ofertę złożyło szczecińskie Przedsiębiorstwo Budowlane Calbud. Została wybrana, mimo że zaproponowana cena przekroczyła o ponad 21 mln zł kwotę, jaką zamierzał przeznaczyć na to zadanie Urząd Morski w Szczecinie. To ostatni przetarg związany z największą obecnie inwestycją UMS, czyli modernizacją toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m.
To tak zwany mały projekt, związany z modernizacją toru. Polegać ma m.in. na rozbiórkach, przebudowach obiektów istniejących (głównie budynków) i budowie nowych, budowie i przebudowie instalacji zewnętrznych oraz zagospodarowaniu terenu Bazy Oznakowania Nawigacyjnego przy ul. Światowida w Szczecinie. Dla tego przedsięwzięcia została opracowana kompletna dokumentacja projektowa wraz z decyzją o pozwoleniu na budowę. Rozpoczęcie robót planowane jest na trzeci kwartał 2019 r. Zadanie ma być zrealizowane w ciągu 30 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą.
– Modernizacja służy polepszeniu warunków użytkowania obiektów i realizacji zadań wynikających ze statutowej działalności urzędu – administracji morskiej, zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi, ochrony portów i żeglugi morskiej oraz oznakowania nawigacyjnego i radionawigacyjnego polskich obszarów morskich – tłumaczył Paweł Szumny, zastępca dyrektora ds. technicznych Urzędu Morskiego w Szczecinie.
W przetargu na przebudowę BON złożono trzy oferty. Spółka Calbud zaproponowała cenę (brutto) wynoszącą prawie 52,5 mln zł, Erbud z Warszawy – ok. 57,8 mln zł, a Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska – przeszło 59,8 mln zł.
Zamawiający, czyli Urząd Morski w Szczecinie, zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nieco ponad 31,3 mln zł (brutto).
– Rezerwa projektowa plus oszczędności w projekcie pozwoliły na podwyższenie tej kwoty – poinformowała Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy UMS.
Przypomnijmy, że koszty całej inwestycji – „12,5 m dla Szczecina” – określono na 1 mld 442 mln 880 tys. zł (razem z VAT). Projekt dofinansowany jest w 85 proc. ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość unijnego wsparcia to ponad 1 mld 226 mln zł. Pozostałe koszty pokryją środki z budżetu państwa. Prace pogłębiarskie na torze mają ruszyć jeszcze w tym roku. Zakończenie całości przewidziano na rok 2022.
Tekst i fot. Elżbieta KUBOWSKA