czwartek, 22 sierpnia 2019.
Strona główna > Gospodarka > Badania na torze wodnym

Badania na torze wodnym

Badania na torze wodnym
Data publikacji: 2019-01-14 13:30
Ostatnia aktualizacja: 2019-01-16 08:34
Wywietleń: 1371 371529

Na torze wodnym Świnoujście – Szczecin pracują specjalistyczne jednostki, które prowadzą badania pomiarowe, geotechniczne, sondażowe itp. Związane są one ze sztandarową inwestycją Urzędu Morskiego w Szczecinie, czyli modernizacją toru do głębokości 12,5 m.

Przedsięwzięcie obejmuje pogłębienie toru wodnego Świnoujście – Szczecin do 12,5 m na odcinku ok. 62 km, z równoczesnym jego poszerzeniem do 100 m oraz m.in. przebudowę skarp brzegowych, pogłębienie i poszerzenie obrotnic dla statków, a także budowę dwóch sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim. Inwestycja realizowana jest w trybie „zaprojektuj i zbuduj”. Głównym wykonawcą jest konsorcjum firm Dredging International (z Holandii) i Van Oord Dredging and Marine Contractors (z Belgii).

– Prace projektowe trwają, odbywają się pierwsze badania toru, wstępne badania geotechniczne – mówił przed miesiącem Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.

Badaniami zajmuje się szereg podwykonawców, m.in. Geoprojekt Szczecin. Firma pochwaliła się na Facebooku, że doceniono jej ponad 60-letnie doświadczenie i została zaangażowana do wykonania badań geotechnicznych, geologiczno-inżynierskich oraz hydrogeologicznych dla pogłębienia toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Wśród prac przewidzianych do wykonania są wiercenia rurowane z wody, z lądu, sondowania, mechaniczne badania laboratoryjne itp. Już w listopadzie ub. roku Geoprojekt Szczecin rozpoczął pierwszy etap badań. W tym celu przygotowano ponton do wierceń geotechnicznych, czyli odpowiednio go wybalastowano, zamontowano agregat, kontener socjalny, toaletę, zabezpieczono wiertnicę i cały osprzęt (rury osłonowe, łyżki wiertnicze, świdry rurowe). Ponton holowany jest przez statek „Imoros-1”. Cały zestaw cumuje przy nabrzeżu Niemieckim w Szczecinie.

Z informacji podanych przez Urząd Morski wynika, że do 15 stycznia jednostka „Imor” prowadzi prace geotechniczne polegające na poborze próbek osadów dennych wzdłuż toru wodnego. Z kolei „Imoros-2” zajmuje się badaniami ferromagnetycznymi na torze.

(ek)

Badania na torze wodnym

Komentarze

Andrzej
I polacy będą pogłębiać łopatami bo trzeba mieć jeszcze wiedzę, doświadczenie i sprzęt, lepszy pogłębiony tor teraz niż przy 100% udziale polskich firm za 20 lat, jak okrety dla marynarki wojennej.
2019-01-16 08:20:48
Zastanawiam się nad Rozgwiazdą...
bo jeśli ładownia była zamknięta/przy holowaniu się zamykało/ to może wystarczy linię kubłów rozpiąć i ją podnieść?...
2019-01-15 21:52:47
te pieniądze
są za małe, aby odbudować to co "demokracja liberalna" zrujnowała i odbudowanie PRCiP będzie dłużej trwało niż demolka. Mam nadzieję iż za kilka lat odbuduje się część firm służących do opieki nad akwenami Szczecina i Świnoujścia.
2019-01-15 18:09:20
Za te pieniądze
trzeba było odbudować ex PRCiP i żeby Polacy mieli pracę przy pogłębianiu i Utrzymaniu toru. Te działania to jest zdrada.
2019-01-14 23:02:43

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
17
na godz. 09:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Zawieszanie i zdejmowanie baneru z siedziby PiS

Nekrologi

Sonda

Czy trasy alternatywne pozwalają szybciej dojechać nad morze?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie