Pod koniec sierpnia ponton „Carrier 16” transportował ze Świnoujścia wielkie betonowe konstrukcje. Jak się okazuje, były to ściany oporowe apartamentowców budowanych w Göteborgu, w zachodniej części Szwecji.
– Wcześniej „Carrier 8” zabrał dwa transporty, a ten był ostatni – poinformował Andrzej Tesarski, prezes spółki Marine Crane ze Szczecina, która dysponuje pontonami zanurzeniowymi należącymi do szwedzkiej Marine Group. – Poprzednie konstrukcje montowaliśmy naszym dźwigiem pływającym „Lodbrok”, natomiast do tych był potrzebny większy dźwig, ponieważ ważyły do 400 ton.
Konstrukcje wyprodukował działający w Świnoujściu zakład spółki Aarsleff BIZ (należącej do duńskiego Aarsleff Holding), która realizuje projekty dotyczące portów, farm wiatrowych, budowy mostów, tuneli, ale też domów. Dostarcza prefabrykaty różnej wielkości. ©℗
(ek)