Stocznia Szczecińska produkuje części kadłubów wycieczkowców w ramach kontraktu z zagranicznym partnerem. Na pontonie „Carrier 7”, holowanym przez „Mentora”, 19 stycznia ze Szczecina odpłynął kolejny transport gotowych elementów.
To jeden z pierwszych kontraktów odbudowującej się Stoczni Szczecińskiej. Chodzi o produkcję elementów sześciu morsko-rzecznych wycieczkowców (sea-river). Jednostki, które powstaną w Niemczech, mają mieć ok. 135 m długości i 11 m szerokości.
W lipcu minionego roku do Szczecina przypłynęły blachy do produkcji części, a w sierpniu rozpoczęło się ich cięcie. Transportem gotowych elementów zajmuje się szczecińska spółka Marine Crane.
– Trwają przygotowania do transportu sekcji kadłubowych statku pasażerskiego, jest to kolejna tego rodzaju operacja dla zagranicznego kontrahenta – informowała w ubiegłym tygodniu Stocznia Szczecińska.
Części załadowano na ponton „Carrier 7”, który w sobotę (19 stycznia) opuścił Szczecin. Jednostkę ciągnął holownik „Mentor”. Podobnie jak „Carrier 7”, należy on do floty Marine Crane. Zestaw uzupełniał holownik „Hermes” z Zakładu Usług Żeglugowych w Szczecinie. ©℗
(ek)