Duńscy armatorzy rybaccy odnawiają swoje floty, dzięki czemu przybywa zleceń stoczniom. W kontraktach mają swój udział również polskie firmy, w tym spółki korzystające z infrastruktury Stoczni Szczecińskiej. Należy do nich Kedat, który ostatnio wyprodukował kadłub jednostki rybackiej FN 338 Sonjan. Ma ona 22 m długości.
Głównym wykonawcą jest jedna ze stoczni duńskich. Zbudowany w Polsce kadłub trawlera wkrótce zostanie dostarczony do klienta. Za wyposażenie jednostki odpowiedzialny jest szereg podwykonawców z Północnej Jutlandii.
Na zdjęciach prezentujemy transport kadłuba do komory śrutowniczej Ośrodka Czyszczenia i Malowania Stoczni Szczecińskiej, a następnie wyjazd z komory malarskiej do ośrodka pochylniowego Wulkan, gdzie trwały ostatnie prace wykończeniowe przed wodowaniem.
(ek)
Fot. Katarzyna Ansen Mrowińska