Czwartek, 18 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Zapisane w „Kurierze” (14-15.02.1958 - cz.2)

Data publikacji: 14 września 2022 r. 23:51
Ostatnia aktualizacja: 27 września 2022 r. 16:15
Zapisane w „Kurierze” (14-15.02.1958 - cz.2)
 

Dzięki odbudowie nabrzeża – obniżka kosztów własnych w Skolwinie

Załoga szczecińskiej papierni w Skolwinie postanowiła dostosować posiadane na własnym terenie nabrzeże Odry do wyładunku statków przywożących tzw. papierówkę. Wskutek zdewastowania tego nabrzeża podczas działań wojennych i niemożności jego użytkowania, drzewo do papierni dowożone było z portu transportem kolejowym, co powodowało zwyżkę kosztów i konieczność podwójnego przeładunku.

W pierwszym etapie załoga papierni wyremontowała część nabrzeża o długości 70 m, do do którego od listopada ub.r. przybijają statki z drzewem. Tam też rozpoczęto pierwsze wyładunki importowanej „papierówki” fińskiej.

Ponieważ w 1958 roku papiernia okolo 80 proc. surowca ma otrzymać z importu, wyremontowanie części nabrzeża i jego uruchomienie jest wielkim sukcesem załogi. Już obecnie uzyskano poważną obniżkę kosztów własnych.

„Kurier Szczeciński” z 14 lutego 1958 r.

Pasjonujące odkrycie

Nurkowie marynarki francuskiej odnaleźli zupełnie przypadkowo w pobliżu Tulonu na głębokości 60 metrów stary statek „De Grasse”, opatrzony jeszcze wodnym kołem. „De Grasse” zatonął w 1851 r. podczas podróży z Włoch, kiedy wiózł niezwykle bogate prezenty dla królowej Euger.

Obecnie nurkowie badają wrak, starając się odnaleźć kufer, w którym prócz wielu cennych przedmiotów schowano 1150 złotych ludwików.

„Kurier Szczeciński” z 15 lutego 1958 r.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA