czwartek, 13 grudnia 2018.
Strona główna > Wiadomości > Nowe poprzeczki i wolniejsza jazda

Nowe poprzeczki i wolniejsza jazda

Nowe poprzeczki i wolniejsza jazda
Data publikacji: 2015-09-14 17:33
Ostatnia aktualizacja: 2018-07-12 12:19
Wywietleń: 1138 20388

Do końca września potrwa testowanie nowych poprzeczek, które są elementem podwieszenia sieci trakcyjnej zasilającej tramwaje na nowej, oddanej do użytku 29 sierpnia, trasie na prawobrzeżu. Wymienione one zostały po awariach, do jakich doszło na inaugurację regularnych kursów swingów do pętli przy ul. Turkusowej. Na zakręcie za wjazdem w półtunel na wysokości wiaduktu w ul. Hangarowej składy obowiązuje dodatkowo ograniczenie prędkości.

Przypomnijmy, że swingi, które wyruszyły w ostatnią sobotę sierpnia na odcinek bezkolizyjnej trasy do Zdrojów i obrzeży osiedla Słonecznego na szczecińskim prawobrzeżu, już w pierwszych godzinach eksploatacji uszkadzały odbieraki prądu. Podczas przejazdu łamały pantografy, co wymuszało przerwy w komunikacji tramwajowej między nimi i centrum miasta.

- Po rozmowach z projektantami i wykonawcą sieć trakcyjna została wyregulowana, na próbę zamontowano też inny rodzaj poprzeczek: proste zastąpiły łukowe. Sprawdzamy, jak się sprawują po wymianie i z końcem miesiąca ponownie sądziemy z projektantem i wykonawcą, by zdecydować, co dalej. Niewykluczone, że na te nowe wymienione zostaną one i w innych miejscach na stałe -  informuje Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie.

Dla bezpieczeństwa pasażerów dodatkowo wprowadzone zostało na dojeździe do łuku torowiska w rejonie wiaduktu nad ul. Hangarową ograniczenie prędkości do 30 km/h. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: W tym miejscu trasy - po sierpniowych awariach - pod wiaduktem drogowym w ul. Hangarowej tramwaje teraz zwalniają do 30 km/h.

 

Nowe poprzeczki i wolniejsza jazda Nowe poprzeczki i wolniejsza jazda Nowe poprzeczki i wolniejsza jazda Nowe poprzeczki i wolniejsza jazda Nowe poprzeczki i wolniejsza jazda Nowe poprzeczki i wolniejsza jazda Nowe poprzeczki i wolniejsza jazda

Komentarze

Motorniczy
Wydaje mi się że więcej pasażerów będzie jeździć jak skończą się sieciowki na linie pospieszne. Niektórzy mają wykupione na 3 miesiące. Raczej nikt kto codziennie dojeżdża do pracy nie kasuje biletu. Sieciowka na pospiechy kosztuje na miesiąc 160zl a normalna 100zl wiec różnica jest znaczna. Korki w godzinach szczytu tez robią swoje, gdzie tramwaj ma przewage.
2015-09-16 15:24:11
marcin
Testowanie na ograniczeniu to nic nie da jak zdejma ograniczenie znowu moga pekac jaki sens??
2015-09-15 21:06:34
Jan
@ Ryś. Projekt projektem, a władza dba o bezpieczeństwo obywatela - w tym Twoje. Swoją drogą nie zdziwiłbym się decyzji 30-tki na całym odcinku od Basenu do Turkusowej. Ja nawet myślę, że 15 byłoby jeszcze bezpieczniejsze ;-)
2015-09-15 18:25:39
Ryś
Dla bezpieczeństwa pasażerów dodatkowo wprowadzone zostało na dojeździe do łuku torowiska w rejonie wiaduktu nad ul. Hangarową ograniczenie prędkości do 30 km/h. Przecież w tym miejscu dopuszczalna prędkość powinna być 55km/h i tak jest w projekcie!!!
2015-09-15 09:29:59
Krzywe tory
Abstrahując od sieci, na tytułowym zdjęciu widać że tor na wyjściu z łuku na prostą jest niewłaściwie wyregulowany. Łuk jest wypchnięty na zewnątrz przed przejściem w odcinek prosty, a tak być nie powinno. Podobnie do poprawki są oba wyjścia z łuków w ciągu Eskadrowej pod wiaduktem Leszczynowej. Miasto powinno wymusić na wykonawcy ponowną regulację tych łuków przy użyciu podbijarki automatycznej dopóki linia jest na gwarancji. Dodam, że u mnie na torach kolejowych takie babole by nie przeszły - od razu ktoś kto dokonuje odbioru dostał by po premii. Toromistrz z PLK.
2015-09-15 08:11:22
dedo
jak dla mnie odpowiedź jest prosta.po pierwsze ludność przesiada się na Basenie Górniczym patrz linie 54,84 71,73,56,93,96 i 55 a z Podjuch 61 bezpośrednio do miasta i powrót a po drugie wybierają A lub B no i C. Wg moich obserwacji wynika,że z Basenu Górniczego do Turkusowej i z powrotem jeździ jakies moze 10%
2015-09-15 04:23:56
Heni
Po ca te 30km/h skoro projektanci zaprojektowali 55km/h
2015-09-14 22:19:12
Mariola
Jak jadę do pracy samochodem i widzę bardzo szybki tramwaj to zastanawiam się dlaczego są one prawie puste? Czy przed tak wielką inwestycją nikt nie robił badań "zapotrzebowania" na taki tramwaj? Jakaś lipa wyszła
2015-09-14 19:20:03
Wow, jak w Japonii
Szybki tramwaj w aglomeracji miejskiej i 300 km/h to prawie jak w Japonii...
2015-09-14 18:04:59

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
0
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Kawa w roli głównej
Jesień w Szczecinie
Marsz Niepodległości 2018
Poprzedni Następny

Sonda

Czy miejski sylwester w Szczecinie powinien odbywać się bez pokazu fajerwerków?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy