czwartek, 21 czerwca 2018.
Strona główna > Wiadomości > Tory, tramwaje i awarie

Tory, tramwaje i awarie

Tory, tramwaje i awarie
Data publikacji: 2016-04-11 23:15
Ostatnia aktualizacja: 2018-02-14 21:23
Wywietleń: 1780 127793

Skład swinga wykoleił się na torze do centrum na odcinku al. Wyzwolenia między pl. Witosa i przystankiem u zbiegu ulic Rayskiego-Malczewskiego w minioną niedzielę o poranku. To nie pierwsza taka sytuacja, do jakich doszło w ostatnim czasie na szczecińskich torowiskach.

Nie od dziś ze stanem zagrożenia mamy do czynienia również w al. Wyzwolenia - konkretnie na jej odcinku od budynku dawnej Dany w kierunku ronda Giedroycia. Tam każdego dnia można zaobserwować, jak składy pod wpływem drgań i przy przy większej prędkości tracą stabilność. Wagony niebezpiecznie przechylają się na boki. W tym rejonie interwencyjnie w kilku miejscach już były prowadzone roboty przy kilku pęknięciach w szynach. Tam w ostatnich tygodniach na fragmencie wymieniane były też płyty w międzytorzach trasy, która wbudowana jest w jezdnię.

Zajrzeliśmy do budżetów Szczecina z lat minionych, by sprawdzić poziom dotychczasowych nakładów przeznaczanych na modernizację infrastruktury torowej w mieście. W 2012 r. było to 722 484 zł, w 2013 r. - ledwie 157 206 zł, a w 2014 r. wyniosły one 210 105 zł. W 2015 r. kwota wzrosła do poziomu 803 000 zł. Zapisane w budżecie tego roku, uchwalonym przez radnych, planowane wydatki majątkowe na modernizacje infrastruktury torowej w Szczecinie przewidziane są na łączną kwotę 1 926 003 zł. ©℗

Więcej we wtorkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 12 kwietnia 2016

(mir)

Fot. R.PAKIESER

Komentarze

4N
"(...)W tym rejonie interwencyjnie w kilku miejscach już były prowadzone roboty przy kilku pęknięciach w szynach.(...)" O czym mir pisze ?Jakie pęknięcia ? Jak już to są tam zapadliska, czyli szyna nie jest prosta, a falista w pionie jak i w poziomie. + niedostosowanie prędkości do warunków i stąd to wykolejenie. Ale jest to skutek tego, że ten tor ma tam już... ponad 30 lat. Nic nie jest wieczne, a ta technologia z lat 80-tych przewidziana była na około 15 - 20 lat użytkowania. To samo tyczy się całej trasy od ul. Matejki aż po Gocław. Tam są już odcinki, które mają po 35 lat, „najmłodsze” to około 25 lat.
2016-04-12 09:14:25
Tramwaje
We wczorajsze popołudnie stała tam naczepa z torami, dziś na Dworcowej też pracowali technicy od tramwajów - co się dzieje?
2016-04-12 07:47:47

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
21
na godz. 12:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Strefa kibicowała naszym
Odsłonięcie pomnika Lecha Kaczyńskiego
Finalistki Gryfii na plenerze cz.2
Poprzedni Następny

Nekrologi

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy