sobota, 18 stycznia 2020.
Strona główna > Na Luzie > Zamiast pracować czytamy

Zamiast pracować czytamy [FILM]

Zamiast pracować czytamy
Data publikacji: 2016-03-29 12:07
Ostatnia aktualizacja: 2016-03-29 12:25
Wywietleń: 1400 126115

30 minut codziennie, czyli prawie tydzień w rok – tyle czasu poświęcamy na czytanie informacji. Newsy czytamy przede wszystkim online. Ponad 83% respondentów wskazało tę właśnie rodzinę kanałów informacyjnych, co pokazuje jej znaczną przewagę nad codzienną prasą (30,5%), tygodnikami oraz miesięcznikami (21,8%)  – wynika z raportu upday „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”.

Badanie obaliło zakorzeniony w kulturze mit porannego przeglądu prasy. Ponad połowa (51%) respondentów newsy przegląda w godzinach pracy, późnym popołudniem bądź wieczorem. Osoby przeglądające wiadomości o nieregularnych porach stanowią 30% badanych, a amatorzy porannej prasówki to zaledwie 19% respondentów.

- Zarówno mężczyźni jak i kobiety interesują się głównie informacjami krajowymi, tematyka zagraniczna schodzi na dalszy plan. „Mówimy nie interesujemy się polityką” ale ciągle o niej czytamy, sprawdzamy co dzieje się w Polsce. Jeżeli chodzi o mężczyzn to sport jest drugą kategorią, która skupia uwagę respondentów. W przypadku kobiet sport jest znacznie niżej. Takim tematem numer dwa jest rozrywka, świat celebrytów i moda – mówi newsrm.tv Michał Wodziński, redaktor naczelny upday Polska.

Badanie pokazało, że Polacy na ogół wiadomości przeglądają online. W pytaniu wielokrotnego wyboru o formę przeglądania informacji, aż 83,3% badanych wskazało właśnie tę rodzinę kanałów informacyjnych. Prasa codzienna została wskazana przez niewiele ponad 30% respondentów, a czytanie drukowanych tygodników i miesięczników zadeklarowało niecałe 22% badanych.

Na podstawie preferencji tematycznych, nawyków czytelniczych i parametrów demograficznych w raporcie wyszczególniono 5 typów konsumentów treści informacyjnych najczęściej występujących w polskim społeczeństwie. Uppies, Ciekawi świata, Nowocześni tradycjonaliści, Rozrywkowi i Oldschoolowcy – do co najmniej jednej z tych grup przynależy każdy z nas. Ich opisy znajdują się w raporcie „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”.

Źródło: newsrm.tv

Fot. Robert Wojciechowski

Komentarze

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
5
na godz. 15:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Hardcorowe Serce II

Sonda

Czy cieszą Cię wiosenne temperatury w styczniu?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie