Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił trzy nowe infolinie obsługiwane przez ekspertów, którzy będą odpowiadać na pytania w najbardziej aktualnych sprawach: świadczeń przysługujących na czas kwarantanny, zasiłków opiekuńczych, komisji lekarskich oraz wsparcia dla firm.
- Konsultanci infolinii przeprowadzają codziennie średnio 6,5 tys. rozmów tylko w sprawie samych świadczeń chorobowych w związku z koronawirusem - informuje Karol Jagielski, regionalny rzecznik ZUS województwa zachodniopomorskiego. - Stąd potrzeba otwarcia kolejnych telefonów. Natomiast we wszystkich placówkach ZUS wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami.
Pod numerem 22 290 87 01 każdy może uzyskać informacje na temat świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także odnośnie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły. Drugi uruchomiony numer 22 290 87 02 to kompleksowa obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców. Osoby, które mają pytania na temat odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej, mogą dzwonić na tel. 22 290 87 03. Nowe infolinie działają od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15.
Nadal czynna jest również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w dni robocze w godzinach 7-18.
Pytania można słać także e-mailowo pod adres cot@zus.pl lub przez formularz pytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Na stronie internetowej zus.pl są również podane numery telefonów do doradców ds. ulg i umorzeń w oddziałach ZUS. Można u nich uzyskać wsparcie dotyczące odroczenia płatności składek lub rozłożenia zadłużenia na raty.
(kel)
Fot. Paulina Sikora