Poczta Polska wprowadziła specjalne procedury obsługi przesyłek osób przebywających na kwarantannie. Działania mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa pracowników oraz klientów w dobie koronawirusa.
- Poczta Polska zdecydowała o zastosowaniu specjalnych procedur wobec osób, które z uwagi na ryzyko zakażenia koronawirusem są objęte kwarantanną. Poczta, podobnie jak inne instytucje, posiada dostęp do aktualnej bazy adresów oraz numery telefonów (bez danych osobowych abonenta) tych osób. Korespondencja kierowana do nich jest bezpłatnie przechowywana w placówkach. Rozwiązanie to oznacza wyjątkowe wstrzymanie biegu terminu awizacji. Poczta doręczy przesyłkę dopiero po zakończeniu kwarantanny przez adresata - informuje Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczta Polska SA.
Dotychczas w placówkach przechowuje się ponad 30 tys. takich przesyłek.
- Wprowadziliśmy także szczególne procedury w przypadku wypłat rent i emerytur dla osób objętych kwarantanną. Świadczenia pieniężne są komisyjnie przygotowane do wypłaty w placówce pocztowej i wkładane do tzw. bezpiecznych kopert, które następnie są doręczane pod wskazany adres przy zastosowaniu odpowiednich zasad bezpieczeństwa - dodaje Justyna Siwek.
Na ten moment doręczono blisko 2800 przekazów pieniężnych w taki bezpieczny sposób.
(ip)
Fot. PP