W Miejskim Ośrodku pomocy Rodzinie w Szczecinie uruchomiono specjalne telefony z ofertą wsparcia psychologicznego i terapeutycznego dla mieszkańców miasta. Dodatkowo wprowadzono zmiany w funkcjonowaniu BOI oraz skrócono godziny otwarcia kas.
W Dziale Interwencji Kryzysowej MOPR działa numer telefonu pod którym psychologowie i terapeuci udzielają wsparcia oraz porad mieszkańcom miasta. Dyżury są prowadzone pod nr 91 46 46 335, od poniedziałku do piątku w godz. 8-20. Telefoniczna pomoc specjalistów uruchomiona została również w Środowiskowych Domach Samopomocy. W szczególności jest ona adresowana do osób, które nie wychodzą z domów (seniorów czy osób poddanych kwarantannie). Mieszkańcy miasta mogą dzwonić pod specjalne numeru telefonów, w dniach od poniedziałku do piątku we wskazanych godzinach, aby porozmawiać z wybranymi specjalistami.
Specjalista |
Numer telefonu |
Godziny dyżurów |
Terapeuta ds. uzależnień |
732 684 448 |
16:00 – 20:00 |
Terapeuta |
732 684 421 |
8:00 – 13:00 |
Terapeuta |
732 684 067 |
8:00 – 13:00 |
Psycholog |
732 684 062 |
9:00 – 15:00 |
Psycholog |
732 684 446 |
12:00 – 18:00 |
Psycholog |
732 684 088 |
14:00 – 20:00 |
Specjalista pracy socjalnej |
791 411 633 |
8:00 – 13.00 |
Terapeuta |
791 934 198 |
12:00 -15.00 |
Wprowadzono tez kolejne zmiany organizacyjne w pracy MOPR.
- W Biurach Obsługi Interesanta w naszych działach i Ośrodkach pojawiły się urny do pozostawiania dokumentów - informuje Maciej Homis, rzecznik MOPR. - Podopieczni pozostawiają w nich swoje podania oraz wnioski, które następnie są rozpatrywane przez pracowników. Klienci są informowani o postępowaniu w swojej sprawie drogą telefoniczną. W ośrodkach w godzinach 8-10 przyjmowane są tylko osoby po wcześniejszym umówieniu się z pracownikiem. Podobnie jak w przypadku Biur Obsługi, skrócone zostały godziny otwarcia kas MOPR. Funkcjonują w wybrane dni w godz. 10-12. Zdecydowana większość klientów korzysta z wypłaty świadczeń na konta osobiste lub z możliwości odbioru pieniędzy w okienkach bankowych. Część klientów odbiera jednak świadczenia w kasie z uwagi na brak konta osobistego. Informacje na temat terminów otwarcia kas osoby te otrzymują indywidualnie.
Zgodnie z zaleceniami pracownicy terenowi ograniczają do niezbędnego minimum wizyty w środowiskach.
- Z osobami korzystającymi ze wsparcia kontaktujemy się przede wszystkim telefonicznie - mówi M. Homis. - Pracownicy udają się tylko do mieszkań osób starszych, nieporuszających się samodzielnie, gdy jest np. konieczność przyznania zasiłku na zakup niezbędnych leków. Usługi opiekuńcze są realizowane zgodnie z wcześniejszymi założeniami.
MOPR otrzymujemy pierwsze sygnały od służb mundurowych nadzorujących osoby poddanie kwarantannie domowej o konieczności dostarczenia żywności do mieszkań. Pracownicy Ośrodka kontaktują się z taką rodziną telefonicznie i dowiadują się, jakie są potrzeby. Zgodnie z zaleceniami wojewody, organizacje pozarządowe wyraziły gotowość do przygotowania paczek z podstawowymi produktami żywnościowymi. Gotowe paczki są dostarczane osobom objętym kwarantanną pod wskazany adres przez służby. Dotychczas jedna rodzina objęta kwarantanną zgłosiła taką potrzebę.
(isz)
Fot. Dariusz Gorajski