Pierwsze trzysta reklam i szyldów, które nie spełniały standardów uchwały krajobrazowej, zniknęło w ostatnich miesiącach z płotów, bram, murów i budynków Świnoujścia. Urzędnicy zachęcają, żeby zastąpić je estetycznymi zamiennikami. - Kolejne zawiadomienia w tej sprawie będą trafiać do właścicieli reklam do 30 czerwca, kiedy upływa termin dostosowania szyldów do wymogów uchwały - mówią urzędnicy.
O szpecących przestrzeń publiczną kurortu reklamach „Kurier" pisze od kilku lat. Kontrast, jeżeli chodzi o estetykę, jest doskonale widoczny, gdy wybierzemy się na niemiecką stronę wyspy Uznam. W Świnoujściu uchwała rodziła sporo dyskusji - bo z jednej strony chodziło o estetykę, a z drugiej o interes poszczególnych przedsiębiorców. W magistracie mozolnie wypracowywano konsensus. Jego efektem jest uchwała, która obowiązuje od lipca 2020 roku. Właściciele tablic oraz urządzeń reklamowych mają
...