Środa 12 maja 2021r. 

(Nie każda) reklama dźwignią handlu

Data publikacji: 2021-05-03 07:23
Ostatnia aktualizacja: 2021-05-03 07:23
(Nie każda) reklama dźwignią handlu
 

Z jednej strony baner m.in. o zabawkach - na tle żółci ostro bijącej po oczach. Z drugiej - w barwie brudnej pomarańczy reklamuje się pewien dyskont spożywczy.

Wielkoformatowe reklamy w Szczecinie - mieście do tej pory pozbawionym uchwały krajobrazowej, która chroniłaby ład przestrzenny i edukowała estetycznie - to krzykliwa codzienność ulic, placów i ścian domów. Jednak są miejsca szczególne, w których takie "szmaty" reklamowe nie powinny się pojawiać. Jak tu: w bliskości tzw. zielonego salon Szczecina - zabytkowych Jasnych Błoni, przestrzeni szczególnej pieczy konserwatorskiej.

Czy nawet w takim miejscu reklamy muszą krzyczeć?

"Im większy napis i większy kontrast między literami, a tłem tym większe wrażenie, że odbiorca zrozumie komunikat. Nic bardziej mylnego. Miasto jest tak zawalone nośnikami, że nasi mieszkańcy są przebodźcowani i przestali zwracać uwagę na te wszystkie nośniki, które krzyczą do nas na każdym kroku" - w jednej z interpelacji dotyczących "szmat" reklamowych, a skierowanych do Prezydenta Szczecina, zwracała uwagę radna Dominika Jackowski (Koalicja Obywatelska).

Natomiast za Michałem Dębowskim, Miejskim Konserwatorem Zabytków w Szczecinie przypominamy: "umieszczanie na zabytku wpisanym do rejestru urządzeń reklamowych wymaga pozwolenia właściwego konserwatora zabytków, a naruszenie tego przepisu jest zagrożone karą ograniczenia wolności lub grzywny".

(an)

Komentarze

Gosc
2021-05-03 23:19:31
Maly sklep spożywczy Społem dyskontem? A to dobre. Kto pisał ten artykuł??
Hasło
2021-05-03 21:46:18
Społem Blisko Ciebie
hlo
2021-05-03 20:41:22
do (en) proszę poczytać co znaczy dyskont....Społem dyskontem śmiechu warte 😁
Edek Śródmieście
2021-05-03 15:03:15
Pełna zgoda że w Koalicji jest ekipa radnych zajmujących się wydumanymi sprawami a mieszkańcy nadal narzekają na śmieci,brud i wycinane drzewa oraz problemy z komunikacją.Ta ekipa myśli o coraz lepszych paśnikach i musi się promować.Ostatnio wyszło szydło z worka z tymi budkami dla jerzyków.Lasy Miejskie i ZUK klepią tych budek co roku sporo można by też do tego włączyć młodzież na zajęciach praktyczno -technicznych a oni dla 75 budek zrobili lans na cały region.
@..
2021-05-03 14:35:22
To prawda. Radne Jackowski dostało się do rady po uzyskaniu 767 głosów, czyli reprezentatywność żadna. Teraz dla utrzymania się przy paśniku zrobi wszystko, żeby rozpropagować swoją osobę. Najłatwiej to się robi na krzykliwych, pierdołowatych tematach. A to wyciąganie trylinki z pl. Orła Białego, a to łąka kwiatowa, a to reklamy, a to nadanie parkowi imienia bliżej nieznanej w Szczecinie Żydówki. Ważne, że media nagłaśniają. I tak to się kręci.
..
2021-05-03 13:50:03
To tylko pokazuje, że radnym może być każdy.
Dziwne.
2021-05-03 12:56:03
iż (an) zamieszcza "fotki" z autem ZS... . Co NATO (dobre!) RODO?
Dziwne...
2021-05-03 11:30:34
A ta Dominika Jackowski to Polka i "Babo-Chlop" ?/? A wogole to: za dluuugo spolem... i chyba cos "prze-Spolem" ??
ha ,ha
2021-05-03 10:10:54
Najciemnej pod latarnią - prawda panie wizerunkowy miasta
Wacek Rondelek
2021-05-03 09:46:34
Typowy artykuł w stylu "jak pies nie ma co robić, to jaja liże".

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ